wet pheasant tail

Started by TuynmanM, February 22, 2013, 14:49:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TuynmanM

Ik zie inderdaad dat de vlieg steeds beter wordt als ik de foto´s bekijk

de volgende zal ik met minder hackle doen en dan weer een fotootje om te vergelijken

Gr
Marco

Canadian_Streamdance

je bent heel goed opweg marco en je hebt al heel veel tips gekregen zo te zien! gewoon blijven binden en d tips opvolgen dan zullen de resultaten heel snel verbeteren! je leert zo ook het gevoel te krijgen en dan ga je merken dat het steeds makkelijker wordt!
::goodjob::

TuynmanM

ja ik heb genoeg tips gekregen die ik ook probeer te gebruiken de vlieg ziet er al wel steeds beter uit maar kan nog beter, het is wel leuk om de foto´s naast elkaar te zien en de verbeteringen ook.

ik ga net zolang door totdat de vlieg helemaal goed is en dan ga ik wel weer een andere maken maar eerst deze goed krijgen.

TuynmanM

deze is nu met 1 slag minder hackle,maar ik zie nu op de foto dat de ribbing iets minder mooi is


HappyFisherman

Welke vis zou zich zorgen maken om de ribbing? Deze gaat echt wel vis vangen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

Ik ben ook niet zo'n ster in vliegbinden.Maar zijn fazantenstaart fibers niet te stug voor een natte vlieg?? ???
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Beertje, de hackle is (als het goed is) niet van fazantenstaart, alleen het staartje en het lijfje.

Groet,
Gert

TuynmanM

nee,alleen het staartje en lijfje is van fazantenstaart de hackle is van een bruine hen

en ja ik ben een beetje kritisch op mijn binden want ik wil de vliegen helemaal correct hebben


weerwolf

Dan benijd ik je, ik kan dat niet opbrengen. Ik maak niet vaak vliegen en als ik ze bouw zijn het de vangers volgens mijn recept. Maar ik merk wel hoe meer vliegen je maakt hoe mooier en makkelijker het gaat. En het materiaal waarmee je dat doet telt ook enigzins mee.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

TuynmanM

al moet ik er 20 maken voordat ze goed zijn, degene die ik niet mooi vindt daarvan haal ik het haakje weer leeg en begin overnieuw net zolang dat ik ze goed vind ;D

dat vind ik juist het leuke daarvan als de vlieg niet goed is kan je het haakje gewoon leeghalen en weer opnieuw beginnen

ik denk dat dat hoort bij het leren binden

Beertje

#35
Ach,natuurlijk,je hebt gelijk.De hackle kan niet van staart fibers zijn.Domme denk fout van mij. :o :o ;D ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

TuynmanM

ga ik doen speycast en eigenlijk deed ik dat al want anders ben je zo door je haken heen,maar dankjewel voor de tips en ga deze ook zeker gebruiken