vissen op sneep

Started by Beertje, February 07, 2013, 20:41:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

In de rivieren in Frankrijk zit veel sneep.Ik heb al vaak geprobeerd ze te vangen maar dat is tot nu toe niet gelukt.
Wie weet welke vliegen je moet gebruiken en hoe moet je er mee vissen?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

ben

erg leuk Topic toch????? ::agree:: ::goodjob::

Beertje

@speycast,ik heb het geprobeerd met verzwaarde nimfen,maar ze reageerden er niet op of ontweken het zelfs.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

harry

ik heb ze wel gevangen op een wiervliegje
gewoon onverzwaard een grove groene dubbing zodat het als het nat is een sliertje wordt

harry

tukkerrutger

wat eten ze normaal dan? probeer daar eens iets van te maken, misschien dat dat helpt.

Beertje

@Speycast,Haak 12 -14 goudkop grhe,goudkop met rood staartje, zwarte body,en nog een paar andere waarvan ik niet weet welke.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

@Speycast,dank je voor de tips.Dit is inderdaad wat anders dan ik gebruikte.Maar je kunt aan het water ook niet leren van anderen omdat je niemand er op ziet vissen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Sneep is een verdomd moeilijke vis om te vangen. Het zijn namelijk planteneters die wel af en toe eens iets dierlijks tussendoor snoepen. Om die laatste reden vang je ze wel eens op een nimfje maar als je er gericht op gaat vissen, zijn ze ongeveer onvangbaar.

Ik heb er op de Maas heel vaak tussen gestaan, scholen van tientallen grote snepen, maar vangen ho maar. Ik heb werkelijk alles geprobeerd maar niets hielp. Het enige dat ik niet heb geprobeerd is inderdaad dus een groene vegetatie imitatie. Ik weet dus niet of dat helpt maar valt zeer zeker te proberen.

De plek waar ik al meer dan 25 jaar heel veel sneep spot, zal waarschijnlijk ook aangepakt gaan worden door de baggeraars van de Grensmaaswerken. Maar zou de plek nog ongeschonden zijn komende zomer dan ga ik het toch nog maar eens proberen...  ::)
::wtf::

Beertje

Zou een zelfde soort vlieg die voor de harder gebruikt kunnen worden (maar dan kleiner)?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Troutbuster

"Onze", Golddigger had er in het voorjaar van 2010 zo een op de Kyll bij Kyllburg,



Waaraan??

Geen idee, maar de Golddigger kennende, een diep geviste nymph!

Gr

Jan
"Petri Heil"


harry

Quote from: Beertje on February 07, 2013, 23:32:50
Zou een zelfde soort vlieg die voor de harder gebruikt kunnen worden (maar dan kleiner)?

ik heb er zo verschillende gevangen in de gard
was in de zomertijd en zaten ze bovenin de waterlaag 

is het proberen waard

harry

Beertje

@Harry,vertel ook even waar je mee viste. :) :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

harry

met een klein wiervliegje dus
had ze gebonden op maatje 16 met groene slf dubbing

gewoon haak  in de vice  binddraad opzetten en tot op weerhaak hoogte naar achter gaan
nu een lus in je binddraad maken slf dubbing er tussen en twisten daarna gewoon tot aan het haakoog en afbinden
nu nog even wat uitkammen en klaar is  beertje :)

succes

harry

sjoerd

Quote from: harry on February 08, 2013, 01:13:45
ik heb er zo verschillende gevangen in de gard
was in de zomertijd en zaten ze bovenin de waterlaag 

is het proberen waard

harry

In de Loue in Frankrijk ving ik met een wiervlieg, dezelfde waarmee we ook graskarpers vangen, enkele kneiters van snepen. Dit nadat een Fransoos mij vertelde dat zij ze met mos vingen.
Ik maakte de vlieg van wat groen marabou en wel wat kleiner dan welke ik gebruik voor de graskarpers.
Het lastige daar was dat de vissen in zeer ondiep water aasen maar dat stroomde behoorlijk. De vlieg moet precies voor de bek langsdrijven
en het zijn inderdaad algeneters. Je kiunt dat mooi zien als je ze ziet flanken.

Vismaat Harm ving ze vroeger aan een hoog geviste nimf. Het ligt er dus ook aan waar ze azen : hoog of Ondiep.

Maar onvangbaar zijn ze niet.

Sjoerd

Beertje

speycast,Jij had het in je posting over down eye haakjes.Wat is het verschil met up eye?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.