vliegvissen aan banden in Brielle

Started by renew, January 10, 2012, 19:14:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

renew

Na geruchten die Rob, Perry en ik gehoord hadden (o.a. Van een controleur!) dat het vliegvissen in de haven van Brielle verboden werd heb ik contact gezocht met de voorzitter van de vv daar.
Nou blijkt gelukkig dat het niet waar is, dus ze zaten ons op te naaien, maar na een incident waarbij een voorbijganger in zijn of haar ooglid is gehaakt, is wel besloten het aan banden te leggen.
Er mag vanaf nu niet meer vanaf bruggen, kades en aan de openbare weg gelegen steigers gevist worden. Dus steigers waar een grasstrook achter ligt mag nog wel gevist worden.
Op het moment vind ik het de beste plek hier in het zuidwesten om op wintervoorn te vissen dus ik ben bij dat het nog kan, er zijn al zoveel havens niet meer te bevissen.
Trouwens mochten jullie er nog heen willen: de beste plek op dit moment is de kom bij de geuzenboot zowel vanaf het grasveld als van de steigers (ja dat ligt niet direct aan de openbare weg)
grtz
rene

Koen

Goed om te weten, maar weten de controleurs dit ook?

renew

Koen,
ja dat weten ze, het staat in de vergunning. De controleurs zijn zelf witvissers en hun opmerking dat het verboden werd was gewoon zeiken omdat ze een pl....hekel hebben aan vliegvissers (vraag maar aan Rob v H.) die in "hun" haven vissen. Wel gek want in andere havens gaat dat wel goed samen.
Grtz
rene

renew

he Rob,
ik hoorde het van Perry dat ging over een niet aangekondigde wedstrijd, geloof ik.
Wel spannend met jou vissen als het koud is kunnen we lekker matten dan blijf je warm ;D
trouwens Rob als je weer naar Maassluis gaat moet je eens een keer in het zijkanaaltje (bij de ophaalbrug van de noordervliet)  vissen ben daar gisterochtend geweest, was stug maar wel grote vis (10 vissen maar de helft 30 + ongekend) en niet diep, 1 meter.
Grtz
ouwe hippie


jur606

Mmm niet vliegvissen in Brielle (is zowat mijn buurhaven) en kwam er zoizo al vaak met snoek/baars vissen s winters.

Maar vanaf kades en stijgers (aan het water mag niet meer Gevliegvist worden. (op bruggen snap ik het wel)
Is niet ander dan :(
Ben je aan het beginnen met vliegvissen krijg je dit, ik wil binnenkort wel eens met wat lokalen (zuid-holland omgeving spijkenisse van gedachte wisselen over met wat te vissen op voorn brasem e.d.)
ik heb vori jaar zoveel grote vorn en brasem gezien op ondiepe plaatsen in eht brielse meer dat ik oko wil weten hoe te vangen?
Maar vanaf gras veldje of vanaf het water wel, opend wel perspectieven zal een stukkie rustiger zijn en vnauit de kajak met het nog steeds dan?

want er liggen daar best een paar aardige ondiepe platen waar veeeeeel grote vis op verblijft
(nu zitten ze meer in de haven maar ok)

Btw zijn de boetes ook weer omhoog gegaan (gelukkig nooit 1 gehad maar is wel weer zo)





renew

Rob,
ik geef je nog wel de exacte locatie en taat me weten wanneer je gaat misschien kom ik ook (ff afwachten ben nou dood ziek).
Jur
ik weet niets van die boetes. Wat het Brielse meer betreft, kijk daar wil ik nog vissen. Hoe je voorns en brasems vangt is overal hetzelfde, dat weet ik wel een als jij de locaties weet nou dan kan het niet fout gaan. Ik zat zelf te denken aan bb. Als je er zelf geen een hebt regelen we dat gewoon, geen probleem. Zullen we in het voorjaar ff contact opnemen dan kunnen we afspreken als je er dan een topic van maakt want er zullen wel meer mensen op het brielse meer willen vissen met bb.
Grtz
rene

renew

Jurgen,
ik vergat in mn vorige antwoord in te gaan op je vraag of je nog met kayakken in Brielle: natuurlijk geen probleem.
En om in te gaan op je voorkeur voor een wat kortere hengel in de kayak misschien ligt het verschil in voorkeur van de lengte van hengels van bellyboaters (langere hengels) wel in het stabiliteits verschil tussen kayak en bb, probeer eens uit.
Grtz
rene

jur606

Ik denk dat met de viskajaks van tegenwoordig (de mijne is vrij plat en ruim 80cm breed)
en je kan er (even oefenen zelfs in staan :P) dat het wel goed zit.
ik weet neit 100% zeker i.v.m. vliegvissen vannuit de BB maar de enkeling waar ik het van weet die het doet heeft ook geen hele lange hengel.
uitproberen gaat zeker binnenkort beginnen.

Hengel lijn backing en setje van 25vliegen zijn binnen (nou ja mag nog neit weten maar is binnen :P) als verjaardags kado a.s. maandag :) (dat papa nog blij kan worden zijn:P) dan moet ik nog op zoek naar reeltje voor op een #4 hengel en lijn) dan komt een vismaatje die ook al zijn hele leven heeft gevliegvist, nu eigenlijk meer snoek met dikke jerks bevist maar nog steeds geregeld met de vliegen stok bezig is mij eens een startje geven dus
backing plus lijn op de reel knopen van leadertjes en werpen beetje redelijk goed aanleren.

Moet zeggen heb gisteren even in het doosje van de vliegen gekeken (blijf het wel hele kleine vliegje vinden hoor :)
komt zeker eenn vervolg op binnenkort :)


renew

alvast gefelicitterd jurgen enne dat brielse meer houden we warm he? Misschien wel een leuke combi: halve dag het brielse meer, halve dag ovm. Je hoeft alleen maar de weg over te rennen met een bb om je middel of een kayak op je hoofd ;D
wat die kleine vliegjes betreft: let op over een tijdje sta je zelfs met #22 vliegjes om stromend water te vissen, kwestie van wennen en vertrouwen krijgen.
Cu
rene

jur606

#9
komt zeker goed ,liggen een hele mooie ondiepe plaat en paar mooie eilandjes in het Brielse meer (tegen de oostvoornse meer kant aan :P)
enne zeker te vissen. Spreken we zeker een keertje af wat mij betreft :)

enne wat die "kleine" vliegen betreft ik heb ervoor gekozen om het te gaan proberend oen het vliegvissen en zal tegen nog wel meer dingen aan lopen dat ik denk nee dat kan niet zo klein :)