WAT ZIJN GOEDE KARPERVLIEGEN?

Started by Gerrit72, March 12, 2012, 23:39:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tukkerrutger

Kijk, daar hebben we wat aan ;)

Inderk

Onverzwaarde damsel nimphen gebonden van mohair doen het ook goed.
Mohair koopt men in de goed gesorteerde breigaren winkels.

de oogjes maakt men van nylon 0.50mm die men vervolgens nog even brand met een aanstekervlammetje. Ze komen hem soms halen in helder water en als ze die zien...... KNALLEN!!!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


hilco

Quote from: Inderk on March 10, 2013, 22:56:11
Onverzwaarde damsel nimphen gebonden van mohair doen het ook goed.
Mohair koopt men in de goed gesorteerde breigaren winkels.

de oogjes maakt men van nylon 0.50mm die men vervolgens nog even brand met een aanstekervlammetje. Ze komen hem soms halen in helder water en als ze die zien...... KNALLEN!!!

deze?

sjoerd

Quote from: hilco on March 10, 2013, 19:59:52
Na vele felle discussies omtrent het wel of niet voeren, las ik laatst dat forum member Sjoerd, een doorgewinterde fanatieke vliegvisser,  toch gewoon een handje brood gooit en er zijn spons vlieg ertussen legt..............

Nou Hilco, ik weet niet wat jij hebt gelezen maar diegene die voert was echt niet ene Sjoerd!!!!
Ik ben daar een fel tegenstander van, al moet iedereen zelf weten wat hij doet .
Dus Hilco, als je wat schrijft moet dat wel gefundeerd zijn. :-\ :-\
Vandaar mijn reactie hier,

Sjoerd

hilco

oh vergis ik me dan zo???????

kan best hoor ..............ik ga even kijken wie dat dan was.

en alvast sorry voor de vergissing Sjoerd :-*

hilco

ik kan het zo gauw niet vinden maar het was iemand van jouw caliber..........

ik kwam wel het bewijs tegen dat jij het niet was hahaahah:

Quote from: sjoerd on February 11, 2013, 10:02:44
Foei, de gedachte alleen al dat ik de karpers zou vangen met een broodkorst aan de vliegenhengel?? :'(
Kijk naar de foto's en je ziet een "kunstvlieg" in de bek.  Voeren om ze te lokken of zo daar doe ik ook niet aan, als dat überhaupt
zou werken. Gewoon op zicht aanwerpen met een drijvende lijn en 27.00 leaderpunt, zonder ze te verjagen dat is de truuk. Een aftma 8 kan best. Vliegen: van nimf tot zalmeitje maar wel gebonden op zeer sterke haken!!.
Sjoerd

hilco

ik kan het niet meer vinden , maar Sjoerd's naam is gezuiverd.

iemand anders die nog weet wie dat gepost had?

iets van  ; "ik gooi een hand brood en leg daar mijn sponsvlieg tussen " 

Youri

kijken waar ze zitten , kijken waar ze eten.
als ze eten zie de bellen van de bodem komen daar dan langzaam een nimpf over laten gaan en wie weet heb je geluk.


op de stadsvijvers hier word zoveel gevoerd dat voeren niet meer helpt.
in het schemer lekker langs de kant op jacht naar de slurpers met zaleitje op korstvlieg en wie weet pakken ze de vlieg.

Youri

Quote from: hilco on March 11, 2013, 12:34:47
ik kan het niet meer vinden , maar Sjoerd's naam is gezuiverd.

iemand anders die nog weet wie dat gepost had?

iets van  ; "ik gooi een hand brood en leg daar mijn sponsvlieg tussen "

Ed en Marco, ook bij winde en ruisvoorn

Gert

#34
Ja, dat was ik!!!
En ik doe het nog steeds, maar UITSLUITEND bij karper.

Hier staat het:
Re: Kijken jullie ook weer zo uit naar het voorjaar!!??

Groet,
Gert

Edit:
Ik schaam me er niet voor, en ben er - in een ander licht bezien ongetwijfeld - trots op dat Hilco mij van hetzelfde kaliber vindt als Sjoerd :)
Klopt ook wel natuurlijk - wij reageren altijd netjes, ook al zijn we het met een ander helemaal niet eens  8) ;)
 

hilco

jullie zijn inderdaad beiden even goed gemanierd!!!! 

En ik ben blij dat je het meldt, want ik heb me een ongeluk gezocht, wist toch zeker dat ik het gelezen had........

En als Gert zegt dat het mag ,gooi ik gewoon een paar korstjes op het water  :P

Gert

Quote from: hilco on March 11, 2013, 16:55:28
En als Gert zegt dat het mag ,gooi ik gewoon een paar korstjes op het water  :P

Maar Gert zegt er wel bij: check ff je vergunning, want niet overal is het toegestaan (Amsterdamse Bos en Bosbaan bijvoorbeeld). 

sjoerd

Quote from: hilco on March 11, 2013, 12:26:09
oh vergis ik me dan zo???????

kan best hoor ..............ik ga even kijken wie dat dan was.

en alvast sorry voor de vergissing Sjoerd :-*


::goodjob::

NickMSD

vorrig jaar heb ik het ook eens geprobeert op de karper op de volgende wijze:
nadat je een karper hebt gespot werp je de vlieg daar net overheen maar je vlieglijn niet, vervolgens haal je deze een stukje in zodat hij dichter bij de karper ligt en vervolgens is het maar afwachten...

kan iemand mij vertellen of ik het zo op een goede manier doe of dat ik nodig iets moet veranderen aan deze wijze van vis (proberen) te vangen?

Mvg.
nick

sjoerd

Kijk Nick, een karper doet het of hij doet het niet. Vaak liggen ze alleen maar te zonnen
en azen ze echt niet. Bovendien is het zo dat je gemiddeld maar 1 op de tien aangeworpen karpers tot een aanbeet kunt verleiden. De uitzonderingen daargelaten. Mijn "record"staat nog steed op een stuk of 12 karpers op één dag. Maar in de regel vang je er 1 of 2 maar dat is natuurlijk al heel mooi.Maar ook blanken hoort erbij.
Jouw taktiek is op zich goed maar een langzaam zinkende vlieg doet het meestal beter dan een drijvende.
Succes

Sjoerd

Emre


Gerrit72




Ziet er goed uit, mooie tip Emre!

Iemand ervaring hiermee?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

BV

Karp?
Denk dat deze het heel goed kan doen op een forelreservoir waar de vis alles al een paar keer gezien heeft.

MarcelN

Da's dat gekke beest uit Ice-Age die altijd eikels zoekt! ::lol::

Plantje

Inderdaad! Dat is net Scrat! :) Zelfs hoe hij door het water beweegt.

Maar dit is wel een leuk nimfje volgens mij. Hele aparte actie in het water. Niet je alledaagse vlieg!

Erwin

Schitterend bedacht. Dit wordt een hit
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

NickMSD

bedankt Sjoerd,

met blanken heb ik helaas zo onder de hand aardig veel ervaring opgedaan  :-\
ik ga het binnenkort maar weer is proberen

Mvg.
Nick

Bekeerling

Niet opgeven Nick  ;) Gewoon doorgaan, mijn ervaring met struinend karperen is dat de karpers het meest actief zijn in de vroege ochtend (gewoon die wekker eens op 3 uur of half 4 zetten en naar het water gaan) en de avond, vaak vanaf een paar uurtjes voor de schemering tot zolang je je vlieg nog kan zien. Overdag is het ook nog wel mogelijk zolang het niet te warm is buiten. Veel plezier en succes!

NickMSD

dat de karper net zoals de meeste vis overigens op slecht een paar momenten op de dag echt goed te vangen zijn heb ik al vaker gemerkt
we zullen zien of ik dit jaar wel een vis aan de vliegenlat kan vangen