WAT ZIJN GOEDE KARPERVLIEGEN?

Started by Gerrit72, March 12, 2012, 23:39:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Zag ik net het geplaatste filmpje van de hondebrok vlieg. Ik kan me voorstellen dat dat werkt op wateren waar regelmatig met katten- of hondenbroken gevist en gevoerd wordt. Werkt het ook water waar dit niet gebeurd?
Ik ben zowieso benieuwd of iemand tips kan geven voor goed vangende karpervliegen (ik ben beginner, alle uitleg is welkom).

Groeten en alvast bedankt,  Gerrit72
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Quote from: maurice on March 13, 2012, 00:04:03
kijk hier eens.
karper

Heb de sponsvlieg er ook maar even bij gezet met een plaatje en bindbeschrijving.

renew

hallo
het ligt er ook aan hoe je op karper vist. De meeste mensen op zicht zowel aan de oppervlakte als er onder. Het water in mijn omgeving met veel karper heeft nauwelijks zicht. Karpers verraden zich daar door bellenplakkaten. Ik werp gewoon op die bellen met hele normale vliegen, red of andere tags en hazenoren. Alleen moeten ze zwaar over de bodem gaan dus behoorlijk verzwaard. Dat doe ik met kettingoogjes zodat ze upside down over de bodem gaan en niet teveel vuil pakken. Best wel effectief, plotseling loop je vast en als je dan de haak zet breekt de hel los.
Grtz
rene

Gerrit72


Bedankt voor de tips tot zover (meer info is van harte welkom)! Een aantal vlieg typen bootst iets eetbaars na, waar karpers bekend mee zijn. Vanuit het penvissen weet ik ook dat karpers uit nieuwsgierigheid dingen naar binnen slurpen (tijdens vlokvissen, is al meerdere malen mijn drijvertje naar binnen geslurpt & ging die net zo snel weer naar buiten!). Ik vis echter graag op water waar weinig vissers komen (en de karpers dus onbekend zijn met eetbare zaken die vissers erin gooien)