Hoe mijn streamers dieper krijgen?

Started by Jozua, March 03, 2011, 21:45:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jozua

Hey, ik had eens een vraagje.
Hoe kan ik met een drijvende lijn mijn snoekstreamers dieper krijgen? (zo'n 1.5 m)
Als ik ze zwaar maak zijn ze met een 6-7 moelijker te werpen, als ik een lange (3.5m) leader neem valt mijn leader op een hoopje.
Bovenstaande dingen liggen waarschijnlijk ook wel aan mijn werptechniek. Een zinkende leader, zou dat iets helpen?

Sieger

Je kunt daarvoor een Polyleader gebruiken Jozua... Dat zijn leaders met een nylon kern en zinkend materiaal als mantel. Zijn in diverse zink-snelheden te koop... Ik gebruik ze al jaren en bevallen prima!

Deze bijvoorbeeld: http://www.hookedonthefly-shop.nl/a-10956123/polyleaders/7012003-airflo-polyleaders-trout-drijvend-t-m-supersnel-zinkend

Voor het snoeken gebruik ik hoogstens een leader van 5 voets met een titanium onderlijntje... Streamer aan de wartel en klaar...  ;)


Sieger

Waterhen Bloa

Flinke loodhagel op je spinstang of lange leader en de lijn afremmen op het einde van de worp, dan klapt ie er echt wel over heen.

hindick

je kunt zo als genoemt polyleaders gebruiken. die werken echt prima ik haal makkelijk 2,5m zonder te veel moeten wachten.
om te voor komen dat je leader in elkaar valt kun je ook een getaperd leader gebruiken.
ook voor dat soort grote vliegen werkt taps toe laten lopen van leaders, alleen moet je wel met een dikker but sectie.
dunnere vliegen gebruiken van zonkerstrips en met epoxy kopjes epoxy zinkt.

of zo als velen doen. inwerpen, peuk opsteken, paar teugen nemen, en dan beginnen met strippen in een rustig tempo. zeker in deze tijd hoeft het niet al te snel te zijn.

Jozua

Ik veronderstel dat bij zo'n polyleader, je drijvende lijn dan ondergetrokken word.
Schrikt dat niet te veel af, als een snoek zo'n blauwe lijn langs ziet komen?

HappyFisherman

Bang zijn voor een lijntje, maar wel bijten in een "wolk" van veren en haar waar een dikke onderlijn of spinstang voor zit :) 
Maar deze maandjes mag je ze wat mij betreft wel met rust laten hoor!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hindick

snoeken bang?? van uit de bb kun je ze bijna aaien en voor een motorboot kun je ze gewoon aan de kant duwen door de boeggolf. dus bang voor een lijntje denk ik niet echt dat ze zijn. misschien dat ze op bepaalt water wat gedreseert zijn. maar ja dat is een vraag of een zekerheid :P

Jozua

Quote from: HappyFisherman on March 04, 2011, 08:27:24
Bang zijn voor een lijntje, maar wel bijten in een "wolk" van veren en haar waar een dikke onderlijn of spinstang voor zit :) 
Maar deze maandjes mag je ze wat mij betreft wel met rust laten hoor!

Tuurlijk laat ik ze met rust, nog even geduld tot de gesloten tijd gedaan is.

maurice

ik gebruik een leader van karel met tippet van fluor onderlijn (staal of titanium) mooie zware haak en mijn EP haalt gemakkelijk de gewenste diepte.
(EP is natuurlijk een licht materiaal en met de Ad Swiershaak zinkt deze zeer goed)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jozua

Quote from: maurice on March 04, 2011, 10:57:06
ik gebruik een leader van karel met tippet van fluor onderlijn (staal of titanium) mooie zware haak en mijn EP haalt gemakkelijk de gewenste diepte.
(EP is natuurlijk een licht materiaal en met de Ad Swiershaak zinkt deze zeer goed)
Dat is dan een getaperde leader?

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

mrproper


Rossie69

daar komt dat gebonk dus van dan :)

maar heb begrepen laatste keren dat de boys hun streamerkop insmeren met epoxy.
scheelt zekers.
met aflakken van je streamer.

Rene V.

Ik zou de streamers wat dunner binden,als je zonker gebruikt heb je wel eens dat ze niet willen zinken.Wat bij mij werkt is als het ware slepen langs de waterkant en dan na 20 meter er uit werpen en eventueel nog even slepen en weer werpen.Mij lijkt het dat het leer van de zonker in het begin ;waterafstotend; is,moet je als het ware even doorheen.Bij de volgende vissessie moeten ze gewoon zinken.Als bitetippet gebruik ik dunne spinstang van 0.5 mm,bij deze problemen wil ik ook wel even 0.7 mm aanbinden,soms ook wanneer ik wat dieper wil en alleen een drijvende lijn bij me heb.

Groet Rene V.

Rossie69

ben blij dat de singels en sloten bij ons maar ongeveer 15 meter breed zijn.

maar je kan zonker ook even in een sopje gooien en dan drogen,en dan je vlieg maken.
of de hele vlieg in de dreft gooien en dan drogen .
werkt ook super.

dus ontvetten mischien ?

ErickW

Het wil ook wel helpen door je streamers met zonkerstrippen te ontvetten. Gewoon in een bakje met water en zeep leggen. Hiermee ontvet je de haren op de vliegen en zakken ze ook wat makkelijker af.

Daarnaast gewoon de reeds gemelde tips opvolgen en dan gaat het wel lukken. Wil je dieper dan 2 meter, dan kan een zinklijn/zinktip of intermediate lijn ook wel helpen.