Waterstand Rur

Started by EB86, March 31, 2016, 21:34:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EB86

Hoi allen,

Ik check de waterstand van de Rur altijd op http://www.wetteronline.de/pegel/monschau.
Ik ben alleen een tijd geleden voor het laatste naar de Rur geweest en vroeg mij af wat een goede waterstand is om een mooi weekend te kunnen vissen? Ik kan mij heugen dat het rond de 35cm goed zou zijn, maar weet het niet zeker. Zit te kijken naar eind april om te gaan.

BV

http://www.monschau.de/de/erleben/webcam/

Als je op de webcam links onder in de foto , in de rivier een riooldeksel ziet verschijnen is het perfect!

EB86

Dan hou ik die ook in de gaten. Thanks!

EB86

Is iemand nog geweest de in Monschau recentelijk? Ik wil misschien zaterdag gaan en vroeg mij af hoe het er is.

Hans-oet-remunj

kei laag!

De kanoers liggen te spartelen op het droge

EB86

Is het echt zo erg, of zijn er nog wel wat pools? Of is het echt niet de moeite waard? Er komt wel wat regen aan zag ik.

gijsie20

#6
Toch wel apart in België op het moment meer dan voldoende water, in Duitsland laag water. Vandaag ook in Duitsland op de rivier geweest, en ja laag water ( niet de rur, elders)

Hans-oet-remunj

is laag, maar wel bevisbaar.

EB86

Gisteren toch naar Monschau gegaan en op zich een zeer leuk dagje vissen gehad. Het was voor de eerste keer in 3 jaar dat ik weer in een stromend riviertje stond na vooral Funen onveilig te hebben gemaakt.

Kleine nimf (weerhaakloos) deed zijn werk goed, al was het wel zoeken naar de pools. Heel veel kleine vis, daarom ook veel lossers gehad. Maar het vangen is bij mij nooit het belangrijkst. Heerlijk effe aan niets gedacht en de natuur mogen aanschouwen.

FSCHAMP

Als ik naar de pegel kijk, was het toch een goed waterstand, maar ja iedere visdag is niet het zelfde.

Welke nimfen heb je gebruikt?

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

EB86

Vooral simpele nimfen, goudkopjes met een lijfje van pauwenfiber.
Had ook nog een forel die 5 seconden lang mijn beetverklikker probeerde op te eten. Ik heb trouwens dit keer alleen geweest stroomopwaarts bij de glasblazerij. Niet meer bij de camping en waterzuiveringsinstallatie geweest, was waarschijnlijk wel de betere optie geweest.

FSCHAMP

Je bent op de goede plaats geweest, alleen zou ik voor andere nimfen kiezen zoals een STN of PRHE.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

EB86

Quote from: FSCHAMP on May 23, 2016, 18:39:58
Je bent op de goede plaats geweest, alleen zou ik voor andere nimfen kiezen zoals een STN of PRHE.

STN? PRHE?

FSCHAMP

Dit zijn afkortingen van nimfen

PRHE = Pearl Ribbed Hare's Ear

STN = ST Nimf

Ik weet niet waar de ST voor staat, ik heb deze nimf van iemand gekregen.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

EB86

Quote from: FSCHAMP on May 24, 2016, 19:30:44
Dit zijn afkortingen van nimfen

PRHE = Pearl Ribbed Hare's Ear

STN = ST Nimf

Ik weet niet waar de ST voor staat, ik heb deze nimf van iemand gekregen.

Ok ik kan de ST nimf niet vinden. Waarom zijn deze beter? Heb jij er zelf betere resultaten mee geboekt?

BV


FSCHAMP

Dit jaar twee keer naar de Rur geweest. Eerste keer met zeer hoog water => 27 beekforellen waarvan eentje 32 cm en eentje 40 cm. Tweede keer ook nog vrij veel water => 25 beekforellen waarvan eentje 43 en eentje 44 cm.
Mijn vader 71 jarige was één van deze dagen er ook bij en hij had ook meer dan 20 forellen waaronder een regenboog van 45 cm.

Allen met bovenstaande vliegen.
Ik heb er geen foto's van.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

EB86

Quote from: FSCHAMP on May 25, 2016, 19:59:52
Dit jaar twee keer naar de Rur geweest. Eerste keer met zeer hoog water => 27 beekforellen waarvan eentje 32 cm en eentje 40 cm. Tweede keer ook nog vrij veel water => 25 beekforellen waarvan eentje 43 en eentje 44 cm.
Mijn vader 71 jarige was één van deze dagen er ook bij en hij had ook meer dan 20 forellen waaronder een regenboog van 45 cm.

Allen met bovenstaande vliegen.
Ik heb er geen foto's van.

Dat zijn mooie aantallen, vis je dan ook weleens in het dorp zelf of alleen daarbuiten?

FSCHAMP

#18
Ik vis over het ganse parkoers en dus ook in het dorp. Ik kan je zeggen dat ik op menig foto sta terwijl ik er eentje aan het drillen ben.  Ik kan je wel zeggen dat het stuk in het dorp diep is.

Hier eentje (50 cm) in het dorp gevangen enkele jaren terug : https://plus.google.com/photos/101400846995877266277/album/5892408148558428225/5892409700472747074?authkey=CJDPwffSh4790QE&hl=nl

Hier eentje van mijn laatste trip
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

EB86

Quote from: FSCHAMP on May 26, 2016, 19:53:42
Ik vis over het ganse parkoers en dus ook in het dorp. Ik kan je zeggen dat ik op menig foto sta terwijl ik er eentje aan het drillen ben.  Ik kan je wel zeggen dat het stuk in het dorp diep is.

Hier eentje (50 cm) in het dorp gevangen enkele jaren terug : https://plus.google.com/photos/101400846995877266277/album/5892408148558428225/5892409700472747074?authkey=CJDPwffSh4790QE&hl=nl

Hier eentje van mijn laatste trip

Dat zijn mooie vissen. Zo groot heb ik ze nog niet gevangen in Monschau. Grootste was rond de 35cm.

gijsie20

Ik had morgen weer eens een dagje willen gaan, lekker rustig op de maandag, helaas zijn de weersberichten niet veel soeps  :'(

Raymond

Er is nu wel weer genoeg water in de rivier... :)
::wtf::

gijsie20

Ja ik zag het idd, had gehoopt op een droge dag, en voldoende water zo na het weekend  :)

EB86

Het ziet er nu in ieder geval meer als een wildwaterbaan uit. Misschien dat ik in juni nog een weekendje kan. Ik heb nu de 'supernymfen'in ieder geval. Wat voor droge vliegen gebruiken jullie altijd in Monschau?

FSCHAMP

Zo, je hebt de patronen, dus teruggevonden.

Als droge vliegen gebruik vooral de Olive Dun, Iron Blue Dun en Blue Dun in haakmaten 16 en 18. Deze eendagsvliegen kan je het ganse jaar inzetten. Als sedges kan ik je oa de Grey Flag aanraden in maat 10, 12 en 14 en de CDC & Elk in de maten 12 tot en met 12.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>