Bindt er iemand op verzoek?

Started by JEVDE, February 18, 2015, 20:58:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Ik heb ooit een paar vliegen gekocht in Noorwegen. Ze vissen geweldig. Het liefst zou ik er flink wat van hebben, maar ik weet niet wat voor vlieg het is en ik weet niet meer waar ik ze gekocht heb. Zelf kan ik niet binden.Ben er twee keer mee begonnen maar het is duidelijk niet mijn hobby ;-) Nu bedacht ik me ineens, misschien is er iemand die ze voor me wil 'nabinden'? Het is een simpele vlieg met een extended body en een toefje CDC. Ik heb er nog een of twee als voorbeeld. Is er iemand die 'op bestelling' bindt? Of kent er iemand een persoon die dat doet / zou willen doen?

vriendelijke groeten,

JEVDE

Inderk

Heb je een paar foto's van deze vliegen?

En wat mogen de vliegen volgens jou kosten?

Het zijn vragen die bij mij zo even opkomen, om wat meer informatie te krijgen voor potentiele klanten die voor jou misschien wel die vliegen willen binden.

En wie weet, kan er ook nog wel een gekke actie worden bedacht.
bijvoorbeeld een JEVDE swap, waar verschillende binders jouw vliegje binden.
Het is aan jou wat je er dan tegen over plaatst.
- samen een dagje vissen
- misschien is er iets in het vliegvissen wat jij weer beter kunt dan andere vliegvissers....kan je een dagje training geven....
- geldelijke vergoeding
- gehaktballen op Baggelhuizen.
- etc......
- verzin maar iets.

Daar weet jij ook wel een draai aan te geven dan.
Alles is mogelijk en niets is ondenkbaar hier.

Het is aan jou.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


maurice

Foto's zouden idd een uitkomst zijn.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

Ik heb ook al op verzoek gebonden, zelfs voor een vliegviswinkel, maar dan moet ik wel weten hoe de vlieg er uitziet en dan is een foto's zeker een voordeel.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JEVDE

goed punt. Ik ga vanavond meteen ff foto's maken.

JEVDE

Bijgevoegd een foto van de betreffende vlieg. (foto 1) De (extended) body is bruin. Bovenop een toef CDC en om de CDC heen, tegen het lijfje aan zitten een hele dunne veer (heet dit hackle?) die lichtgrijs is (zoals bij super pupans) en is van heel dun materiaal.

Op foto 2 zie je 3 vliegen die ik van internet heb gehaald en die er qua vorm en uitvoering heel erg op lijken. (Niet qua kleur) Dit zijn volgens mij extended body pale morning duns. Belangrijk is wel dat bij mijn vlieg de toef van grijs/bruin CDC is en behoorlijk dik is / veel CDC en dat de veer daaronder dus vrij dun is en wat korter dan de veren op foto 2.

Allereerst ben ik heel benieuwd of iemand weet welke vlieg dit is en daarnaast zou ik het super vinden als iemand deze kan binden. Ik weet dat ze ze, waar ik ze kocht, in donkerbruin, zwart en geel hadden. Body is circa 1,5 - 2 cm lang (zonder de tail)

Is er iemand die het leuk zou vinden om deze voor mij te binden? Ik wil er uiteraard netjes voor betalen en als het goe dlukt om hem te binden, wil ik er ook best een stuk of wat bestellen.

JEVDE

[attachment deleted by admin]

Scaramouche

extended body mayfly. Gaat mij nog boven de pet (als je een nette wilt) maar anbderen hier kunnen dit wel. En anders kun je ze ook wel online kopen hoor.
https://www.youtube.com/watch?v=QIIs80i9DmY

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

JEVDE

dank voor de reply! De vlieg in het filmpje is echter echt een andere vlieg. De kleuren zijn anders en ook de gebruikte materialen. Het gata om de vlieg(en) in foto 1. De vliegen in foto 2 zijn ter illustratie om de vorm/opbouw van de vlieg te verduidelijken.

FSCHAMP

JEVDE,

de hackle lijkt me een grizzly hackle (grijs met witte strepen) op de foto en de vleugel is grijze CDC. Alleen de kleur van de staart (die ook van een hackle is gemaakt) kan ik niet goed zien evenals de body kleur. Je geeft aan dat de body bruin is alleen zijn er zoveel verschillende soorten bruin.

Ik wil het wel proberen als je me een betere beschrijving kan geven van de body. Ik vermoed dat de body van dubbing is gemaakt als ik mag verder gaan op de andere foto's.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Scaramouche

#9
Het is wel dezelfde vlieg, maar met andere materialen, ik probeer je wat ideeen te geven om wat breder te kijken maar als je precies diezelfde wilt hebben dan denk ik dat je een close up zou moeten plaatsen. Volgens mij heeft die van jou een parachute-achtig gebonden hackle maar dat kan ik niet goed zien.

Hier zie je er eentje die dichter bij jouw vlieg komt
https://www.youtube.com/watch?v=QN5GXeIuo9o

En hier weer een andere techniek
https://www.youtube.com/watch?v=m2WLc0AGbbk

Het gaat de vis vooral om het silhouet, de materialen maakt niet heel veel uit, als ze maar goed op het water liggen. (ze kauwen er niet op om ze te proeven :) )
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

JEVDE

Beiden bedankt voor jullie reactie. Ik denk ook dat het een grizzly hackle is en scaramouche heeft geheel gelijk dat hij gebonden is als een parachute (dus om de toef CDC heen). De body lijkt mij een klein beetje dubbing met daaromheen strak het binddraad. Ik heb de vlieg in zwart en in vrij donkerbruin.

@Fschamp: als je het zou willen proberen, zou ik dat zeer waarderen. Ik kan eventueel ook 1 van de 3 vliegen die ik er nog van heb per post naar je toesturen als voorbeeld. Dan kan je 'm als voorbeeld gebruiken en eventueel uit elkaar halen om te zien welke materialen en kleuren er precies gebruikt zijn.


JEVDE

Het is gelukt om betere foto's van de vlieg te maken. Misschien helpt dat bij het inschatten welke vlieg dit is en misschien is er nog iemand te vinden die 'm voor mij zou willen binden? Alle hulp is welkom.

groeten jevde

[attachment deleted by admin]

Gert

De staartsprieten lijken me van pheasant tail - dan zou dit een deel van de bindinstructie kunnen zijn:

http://www.tomsutcliffe.co.za/fly-fishing/fly-tying/item/254-the-simple-loop-method-for-extended-bodies.html

En de kleur - is de achtergrond op foto 2 in werkelijkheid spierwit? Dan kan men daar wel wat mee om de juiste kleur bij benadering te bepalen.

Groet,
Gert