OVM (nieuw seizoen '13/'14)

Started by Bone F, December 18, 2013, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

vast wel ja, best lekker hoor, forel  ;D

maar denk niet dat ze ontsnappen hoor.

Bone F

Doe een G&G cursus met ze kun je ze terug fluiten  :D ..of forel laten apporteren!

Twan

Als ik dit zo lees zijn de vangsten niet best op het OVM. Iemand onlangs nog geprobeerd op grotere dieptes met de bellyboot?

sjoerd

Ik zal het binnenkort eens bekijken op het OVM. Ik hoorde wel van een kennis die in Oostvoorne woont dat er blauwalg in het OVM zit en dat er niet meer gezwommen mag worden!! :-[ :-[ :-[


Sjoerd

Stevo

Het OVM is inderdaad de laatste weken niet echt best er is veel (drijvend) wier.
Ook met de bellyboot is het regelmatig het wier uit je lijn halen .
Ook is er inderdaad blauwalg geconstateerd al is hier de laatste 2 weken geen berichtgeving meer over.
Je moet het wel van de diepere stukken hebben, maar als gezegd veel drijvend wier.

Twan

#405
Quote from: Twan on September 05, 2014, 20:55:14
Als ik dit zo lees zijn de vangsten niet best op het OVM. Iemand onlangs nog geprobeerd op grotere dieptes met de bellyboot?

Vandaag toch maar weer even geprobeerd met de bellyboot. Er is weinig/niets gevangen vandaag door andere vissers, zover wij hebben gehoord/gezien. Vissers gesproken die ook zeiden dat afgelopen dagen zeer slecht was. Inderdaad veel wier/alg in de binnenbakken en ook aan de kant van de buitenbakken. Op dieper water geen aanbeten gehad, met 2 man.

Veelal gevist aan de kant van de buitenbakken/midden van het meer en ook diep gevist en tegen het groen aan gevist. Tegen het groen aan vanuit de buitenzijde 1 aanbeet kunnen verzilveren. Dit was ook de enige aanbeet van mij deze dag. Gelukkig niet geblankt.  ;D Mijn vismaat had niets gevangen, maar wel aanbeet gehad van een actieve vis die hij zag jagen. Helaas bleef deze niet hangen.

[attachment deleted by admin]

Koen

mooi formaatje bruinert hoor  ;D

sjoerd

Vanavond 2 uurtjes geweest. Veel lepelaars  en een ijsvogel en ook nog een leuke forel weten te foppen.
Maar inderdaad veel wier, en geen enkele zichtbare vis. Toch even leuk gevist...



Sjoerd

Twan

Mooie vis sjoerd!!

Wat me trouwens opviel is dat we een paar keer een grote verplaatsende school met veel kleinere zilverachtige visjes zo'n 30 a 50 meter aan de buitenkant van de buitenbakken zagen zwemmen. Visjes waren denk ik rond de 5 a 10 cm groot. Op het wateroppervlak zag je dan ook veel activiteit en nieuwsgierig als we waren gingen we met de bellyboat eropaf en zagen we dat het erg grote scholen waren, die niet alleen aan het wateroppervlak actief waren, maar ook tot enkele meters diep. De vogels lieten deze school met rust :-)
Ik vroeg me even af wat dat voor een vissen waren, ik kon het niet goed zien? iemand?

MarcelN

Da benne Haringen Twan, maarre....wat vangen jullie kleine vissies joh :P

Twan

Dat vermoeden had ik al, maar ik wist het niet zeker. Ik zei vroeg nog aan mijn vismaat of die uitjes bij had  ;D

Had die dag ff geen zin om me moe te maken, dus die grote jongens bewust ff met rust gelaten  ;)

MarcelN

Je kunt beter je broodje erin flikkeren en dan eens opletten... ::)

Twan

#412
Weet ik. Dit waren we vergeten. Ik heb hier al vaker teksten van je gezien, waar je het ook over een trucje of zo had, toen had ik al het vermoeden over dat het over brood voeren ging, waar ze dan op af komen.  ;D Bedankt voor de tip!

MarcelN

Hoho, voeren is verboden he en staat een nare sanctie voor/op, aantal jaartjes wegblijven, maar je mag misschien de zwanen/ganzen wat geven....maar of ze snel genoeg zijn ;)

Twan

Quote from: MarcelN on September 09, 2014, 23:23:15
Hoho, voeren is verboden he en staat een nare sanctie voor/op, aantal jaartjes wegblijven, maar je mag misschien de zwanen/ganzen wat geven....maar of ze snel genoeg zijn ;)


;D ;D ;D ;D ;D haha, per ongeluk wat brood verliezen als je over de dammetjes struint kan altijd gebeuren toch? laat dat brood nu toevallig net in het water vallen   ;) ;) Ik moet jouw geintje toch eens proberen.

Joost S.

Quote from: MarcelN on September 09, 2014, 22:48:42
Da benne Haringen Twan, maarre....wat vangen jullie kleine vissies joh :P

Met een #3 op die haringen, is dat ook niet heel leuk?

(Ben voor een drie aan het sparen, die tegen zout kan)

Twan

Toen we het zagen hebben we het ook effe geprobeerd. Erop vissen is leuk, als je de school kan volgen i.c.m. het wegdriften van de bellyboot door de wind  >:( ;D

Joost S.


Twan

Als je ze effe kwijt was, dan waren ze weer moeilijk te traceren.  :-\

Hidde

Haalden jullie die vissen nu uit diep water of ah oppervlak.?
Als de agenda het ff toelaat wil ik zondag nog ff gaan kijken

Twan


Hidde


MarcelN

Doe geen moeite Hidde, de laatste 4x dat ik er was had ik er 20+st/blank/6st/blank, ik kom van de winter wel weer. Het is een slecht jaar geweest, niets op het ondiepe, wel veel gevangen ruim 100st waarvan de helft 50-60'ers waren, maar de manier waarop gaf geen voldoening zoals je zelf weet. De laatste 60'er pakte ik wél op een zagertje tegen de dam op zicht, was wel cool  8) totdat die een berg brood uitkotste tijdens de drill ::) ik heb er een filmpje van eventueel... Lekker in December weer met grotere streamers en boobies zwiepen tot die harde beuk volgt,heeft ook wel wat  ;)

Hidde

#423
Ff zwiepen toch, nieuwe zinklijn eens rondgooien. Wel benieuwd hoe dat werpt en op welke  hengel fijner.,
En om nou voor het eerst op zeebaars te gaan vissen met een 6je.... Lijkt me niet handig.
Gewoon wat schonere plekken opzoeken en met nimfen , streamertjes en stokjes aan de gang. We zien wel.
Daarnaast ben ik met 1 40er al blij , laat staan 6...

Hidde

Wat een wier en alg idd, veel ah pielen geweest om mijn vlieg weer schoon te krijgen en dus snel van het zinkend vissen afgestapt.
Drijvende  lijn,leader ,dan wel weer fc... , en goed ingevette zwarte droge vlieg deden mij toch een mooie 50er landen.
Moet wel zeggen dat het tam was bij de binnenbak , 2 x een vis zien springen , wat head and tailers en verder niet zo veel. Ben dus blij dat ik die ene keer dat ik beet had hem eens niet verspeeldde.. Heb wel van 6.30 tot 15.00 staan gooien  , op het gemak met een bakkie erbij maar toch veel uurtjes voor weinig vis..
Zal nog wel ff duren voor ik hier weer terug kom , ff wachten tot die zeebaars set binnen is en het einde van dat seizoen nog uitmelken , wie weet vang ik nog wel een zeebaars dit jaar...
Dan de winter in op ovm,,, ben benieuwd hoe snel dat water weer wat schoner is , vond het ook een stuk minder helder..