nieuwe reel voor te snoeken

Started by Anthony, February 09, 2015, 21:50:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anthony

Goedemiddag,

Iedereen ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe reel voor een # 10 hengel ik heb al een intermediate #10/11 lijn.  Budget voor de reel ben ik nog niet over uit heb al een vison koma maar ik wil kijken naar een betere reel. Enigste voorwaarden die ik heb is dat hij zwart moet zijn.

Groeten Anthony

Kruijff

Kijk ff bij de sponsor. Prima spul.
Gr Ed

Gerrit59

Een 'betere' reel?......
Vision Koma is een prima reel dunkt me, ook om mee te snoeken.

Gerrit

Anthony

Ik bedoe zeg maar niet dat de koma slecht is maar
Ik wil gewoon wat anders proberen

Gaat om deze hengel.

Wie is de sponser ?

Groeten

Arno


Kruijff

Muddler is sponsorvsn het forum, A&M heeft ook leuke reels in het assortiment.

Gr Ed

Scaramouche

Muddler heeft voor het snoeken eigenlijk alleen die Jensen reel. superding maar kost meteen wel een slok. A&M heeft de 'V' en de 'R7' die je zou kunnen proberen. Verder hebben Okuma en Shimano gewoon heel goeie reels in de range van 100-150 euro. Heel mooie reels vind ik die van 3Tand, de T-serie. Hebben een perfecte slip, heel robuust, maar dan zit je op het prijsniveau van een Jensen/Hatch reel, in de richting van 300-350 euro. Voor snoek vind ik dat overkill maar mocht je ooit een zalmtrip of achter de tarpons aan willen dan ben je daar ook gelijk op voorbereid. Ook mooi zijn de Danielsson en Vosseler reels. Vosseler Tryst of S1/S2 zijn onverwoestbaar. En als je ergens een Daiwa NewEra kunt vinden dan is die ook zeker de moeite waard.

Zo, nu heb je iets om te googlen en over te twijfelen, succes :-)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wouter veuger

je zou ook eens kunnen kijken naar de loop xact reel,mooie degelijke reel voor relatief weinig geld.

duurdere broertje de loop multi is ook mooi,maar kost wel 2 en een half keer zoveel,mijn vismaat bart heeft hem ook vers aangeschaft en is er erg blij mee.

ow ja ze zijn allebei zwart.

Ben Tabak

Klopt, Loop Xact: perfecte reel wat mij betreft.
Grt. Ben

jo flyfishing


http://pro-flyshop.com/products/loop-multi-reel-2-2 voor een zacht(er) prijsje

Quote from: wouter veuger on February 10, 2015, 12:39:10

duurdere broertje de loop multi is ook mooi,maar kost wel 2 en een half keer zoveel,mijn vismaat bart heeft hem ook vers aangeschaft en is er erg blij mee.

ow ja ze zijn allebei zwart.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Vision Deep, of Vision Koma.

Ja Anthony, we zullen je het ff lekker moeilijk maken met je keuze ;)

Groet,
Gert

wouter veuger

de koma heeft hij al,dus daar zal die er niet nog een van willen...

de vision deep heb ikzelf,zou ik niet willen aanraden,na een jaar van normaal (voor mijn doen dan ;D) gebruik was deze al behoorlijk aan slijtage onderhevig.




Gert

Ja, ik bedoelde eigenlijk de Deep ipv de Koma.
Maar blijkbaar is dat dus een slechte suggestie :o

Ik ken ze beide niet echt, maar zag er wel leuk uit, en niet te duur.

Marco B

Zolang je niet weet wat je er voor uit wilt geven vind ik dit eigenlijk een wat zinloze vraag. Het is niet zo moeilijk om tientallen reels te noemen die zonder uitzondering beter zullen zijn dan de Koma. Vraag is alleen hoeveel geld je er voor over hebt om iets aan te schaffen dat wellicht slechts fractioneel beter is.
Maar als ik een keuze zou moeten maken voor een reel met een geweldige slip die zo smeuïg is als een zijtje en toch goed betaalbaar, zou ik in ieder geval altijd even kijken naar de Shimano Biocraft XT. Onbekend maakt onbemind zegt men wel eens en dat geldt zeker voor deze reel omdat Shimano nu eenmaal geen bekende naam is in de vliegviswereld. Maar gezien het feit dat men daar al sinds jaar en dag hele goede molens en werpreels maakt zijn ze ook prima in staat om een goede vlievisreel te fabriceren met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. De Biocraft XT #9/10 kost bijv bij Raven €165 en voor dat geld vind je naar mijn mening niet snel een betere reel (volgens mij had Jan Keur (Troutbuster) er kort geleden nog eentje te koop voor wenâgh). Enig(st)e  ;) nadeel: ze zijn er niet in het zwart!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Gerrit59

Ben het met je eens Marco.
Af en toe worden de kwaliteiten van Shimano reels op dit forum nog wel eens geprezen. Maar ik denk te weinig.... Hoe dat komt?
Zeker voor de prijs maakt Shimano een klasse reel. Ik durf te stellen dat menig duurdere reel het in kwaliteit aflegt tegen de Shimano reel.
Ik heb van de voorganger (Ultegra fly) een 3/4 en een 7/8 en dat waren 15-20 jaar geleden al prima reels voor een alleszins acceptabele prijs.

Gerrit

Anthony


p.forel

#16
http://www.tridentflyfishing.com/blog/2015-5-weight-reel-shootout-fly-reel-review-and-test-best-trout-reel-lamson-hatch-abel-ross

Misschien heb je hier iets aan  bij je keuze .

De orvis is er in het zwart komt goed uit test ook

Joost S.

Misschien iets om rekening mee te houden; als je ook op zeebaars wilt (ooit), zou ik ook een reel nemen die tegen zeewater kan.







Esoxlucius

#18
Persoonlijk zou ik gaan voor de 3-tand reels, komt ook op mijn #5 hengel


http://3-tand.com

Driesjan

Hoi ik zou het of bij de koma houden, prima voor nederlandse snoek, of meteen doorsparen voor een topreel die ook zoutwaterbestendig. Kan ie ook ingezet worden voor bijv zeebaars, mogelijk toekomstige scherentuintrips etc. Maar goed, snap dat 200 euro misschien de max kan zijn.voor nog wat meer keuze om het gemakkelijker te maken☺
1. Danielsson f3w7ten. Rond de 200,  zwart, kwaliteit, licht. Nadeel alleen online  te koop, hoe zit dat met service?
2. Lamson guru. Goede slip, licht, diverse aanbieders in Nederland. Iets meer dan budget?, niet zwart.
3. Vosseler S1 of S2. Degelijk, diverse aanbieders in Ned, redelijk licht. Niet in zwart?

Just my 2 cents.

Gr. Dries Jan

Arjan Maat

Quote from: Driesjan on February 17, 2015, 20:30:24

1. Danielsson f3w7ten. Rond de 200,  zwart, kwaliteit, licht. Nadeel alleen online  te koop, hoe zit dat met service?
Just my 2 cents.

Gr. Dries Jan

Dat ligt helemaal aan de "band" die je hebt met de retailer ( en de inzet van de retailer ) waar je hem vandaan hebt. De praktijk wijst uit dat ik nog steeds vervangingsonderdelen kan bestellen EN leveren van Danielsson reels die al 25 jaar op de markt zijn. Kwestie van service verlenen aan je klant.

;-) Arjan

nordbu

De Loop Xact is voor mij de beste keuze geweest,omdat;
- goede slip
- zoutwaterbestendig
- redelijk " hufterproef" als  de hengel/reel de grond of de stenen raakt
- prima prijs/kwaliteit
- gewenste kleur, namelijk zwart.
>>fang og slip<<