Vanmiddag vissen maar waar.

Started by dartmayor, December 08, 2013, 10:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dartmayor

Ik heb vanmiddag tijd en zin om te gaan winter vliegvissen.

Maar waar?

Weet iemand hoe de vangsten zijn in kampen, Hasselt of Genemuiden.

Rudi zin om mee te gaan?
Ik ga rond 12:30.


PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

hendri

afgelopen vrijdag was ik ff sochtens op tijd in genemuiden, toen was er geen vliegvisser en ook geen witvisser te bekennen in de haven.
zelf had ik helaas geen tijd om te vissen.

dartmayor

Ik ben in Genemuiden geweest.
Daar hoef je voorlopig niet meer heen.

De boot ligt klaar om de binnenhaven leeg te halen.
Er waren deze week al vissers geweest die vele 10 tallen kilo's vis hebben gevangen en in de sloten hebben uitgezet omdat de boot door de haven gaat aankomende week.

Het enige wat ik ving was baars van 5 tot 8 cm en eentje van 15 cm.
Wel een aantal doubletjes.
Dat was dan weer erg leuk.

Daarna nog even naar kampen geweest.
De burgwal was mega helder en erg laag.
Ook hier veel kleine baars.

Ach, ik heb weer lekker gevist en er weer voor gezorgd dat ik weer vliegen kan binden.   ;D
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Rossie69

mooi ja.

en maar betalen voor die vispas.
denk dat de vissers maar es de klep moeten dicht houden,van wat ze vangen en hoeveel en waar en waneer.
tis ja niet normaal.

was het geen pooltje.

maar je hebt een leuke dag gehad.


Plantje

Ahum... lees dit nu pas. Maar goed, had gisteren sowieso een verlaat sinterklaasfeestje bij de schoonouders. Maar ik ga je mijn telefoonnummer weer even sturen Joost. Wil zeker nog eens naar de havens!

Enneuh... Henk waar heb je het over? Zoals ik het zo lees van Joost is het de beroepsvisserij die een schip klaar heeft liggen om de haven leeg te trekken; dus geen Polen. En als vissers zeggen, dat ze goed gevangen hebben, maar alles in naburige slootjes hebben uitgezet om te voorkomen dat ze eindigen op het schip zie ik daar geen kwaad in. Of denk je dat de beroepsvisserij meeleest op fora om te zien waar ze een haven leeg moeten trekken?

dartmayor

Klopt Rudi,

Ik ben het met die vissers eens.
Lekker veel vangen en ergens anders weer uitzetten zodat die nog even lekker in Nederland blijven om weer gevangen te kunnen worden.

Genemuiden is meestal wel een topplek om te vissen maar nu was het voor de vliegvissers niks.
De vaste stokvissers vingen nog wel goed maar die waren ook flink aan het voeren.

Volgende keer dus naar Hasselt.

Ik kwam trouwens in de bekende haven van Kampen en daar hing een bord dat je alleen nog maar aan de linker kade (gezien vanaf de kantine) mag vissen. Is ook erg jammer.

Ben bang dat ik maar verder moet gaan kijken voor mooie winterstekken.


PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Gert

Quote from: Plantje on December 09, 2013, 07:08:32
Enneuh... Henk waar heb je het over? Zoals ik het zo lees van Joost is het de beroepsvisserij die een schip klaar heeft liggen om de haven leeg te trekken; dus geen Polen.

Rudi, en waar heb JIJ het dan weer over? Zoals IK het lees heeft Henk het over een pooltje als in wedstrijdje hoor...
Zoiets als rallyvissen dus.

Groet,
Gert

Plantje

Gert, met de opmerking "was het geen pooltje" kun je niets. Dat vroeg ik me af.
Ik snap ook niet waar de opmerking vandaan komt dat mensen hun klep moeten houden over wat, hoeveel en waar ze vangen.

Rallyvissers zetten vis niet ongeschonden terug. Dat lijkt me dus ook niet aan de orde.

Gert

Rudi, als je vindt dat je er niets mee kunt, dan snap ik niet dat je wel zelf een conclusie trekt....
Ik weet dat het een algemene maar ook generaliserende opvatting is dat Polen en andere Oost-Europeanen veel vis meenemen. Maar gelukkig maak ik het hier in de buurt, en er wonen hier heeeeel veel Polen (Aalsmeer en zo), ook anders mee. Er zijn er ook die net als wij vissen voor de sport, op een manier waar weinig of niets op aan te merken valt. En er valt vaak normaal (zij het soms gebrekkig) met ze te communiceren. Als je die kunt "inzetten" om ook hun landgenoten duidelijk te maken hoe over het algemeen over ze gedacht wordt, kun je mogelijk heel wat bereiken.

Groet,
Gert

Plantje

Gert,

Ten onrechte nam ik inderdaad aan dat Henk met "pooltjes" iets bedoelde als:"Zijn het geen Polen geweest die de boel leegtrekken?" of:"Zijn het geen Polen geweest die ZEIDEN de vissen weer netjes buiten de haven terug te zetten, maar ze ondertussen meenamen?".
Ik wilde juist voorkomen, dat de discussie in de richting zou gaan dat Polen altijd alles meenemen en complete wateren kapotvissen. Maar die vraag van mij wordt nu dus ook verkeerd uitgelegd.

Volgens mij kunnen we de discussie zo afgerond hebben als Henk toelicht wat ie bedoelt met de opmerking:"was het geen pooltje". Dus...Henk...maak ons los!  ;)

Groet,
Rudi