Waar is de vis?

Started by JurjenF, May 30, 2013, 21:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JurjenF

Ondanks het mooie, nagenoeg windstille, weer en de vele vele insecten die boven en in en op het water te zien zijn, zie ik geen enkele stijgende vis in de diverse favoriete (vliegvis) wateren en watertjes. Op de plekken waar ik verleden jaar veel vis gevangen heb is het water gewoon 'doods'. Waar zijn, bijvoorbeeld, die windes die onze Oude IJssel bewonen? Is het water nog gewoon te koud? Ook op de nimf is het huilen met de pet op. Ik heb vanavond nog even verder gevist met kunstaas en heb zegge en schrijven 1 volger gehad (baarsje). Waar is de rest?
Fishing is cheaper than therapy

sjoerd




honderden voorns(met paaipukkeltjes) in een zeer ondiep slootje in West Friesland.

Nou het koude water heeft zeker invloed.Verder is het zo dat veel vis nog moet paaien. De ruisvoorns die ik vanmiddag en eergisteren ving hadden nog prachtige dikke zwangere buikjes. Toch waren ze hier wel aan het stijgen en met name naar de vele steekmuggen en waarschijnlijk nog meer naar de muggepoppen . Eergisteren een dikke 20 tal voorns(zie foto kunnen vangen met een onverzwaard nimfje) en vanmiddag in een klein uurtje,12 voorns en een baarsje in een slootje achter mijn huis.Leuk was ook nog de koikarper, die zo roerloos tussen het wier lag dat ik dacht dat die dood was, totdat ik er een nimfje overheen wierp en deze over zijn rug kriebelde. Toen kwam er langzaam wat beweging in!! Er is dus wel vis maar ze zitten overwegend nog diep of ergens op de paaigronden.

Gr Sjoerd

Dirty Harry

Hier is het ook droevig, net wat je zegt veel insecten boven water maar geen stijgers :-[
Dus ben ik maar weer met mijn 9# gaan snoeken en die gaan helemaal los hier wat een aktie, volledig wild en onbezonnen klappen ze op de streamer die net onder het water oppervlak loopt, als ware flippers springen ze uit het water 8) 8)
Heb ook met een soort van drijvende eende kuiken streamer gevist, echt gaaf die zichtbare aanbeten!!
Denk dat alle aasvisjes een beetje schaars aan het worden zijn mede door toedoen van de aalscholver

gijsie20

Mooie foto Sjoerd! Mooi helder water zeg!  8)

harlin

De vis is hier:






al zijn ze niet groot, maar op de 2 is het wel weer leuk. :)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

W3stland

Onder de juiste omstandigheden is er veel vis te vangen maar t kan ook zo dood vallen. Het is nog echt zoeken en ze zijn nog nuet afgepaait inderdaad.. Dus hou vol ;)
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

JurjenF

Aha Harlin....terugsturen die vis....  ::badgrin:: Nee, ik voelde het al aan 'mijn water' onder de waadbroek dat het nog wel koud is. En dus ga ik ook maar eens over op de 7 met streamert. Er moet nog een dik wijf rondzwemmen met mijn spinnertje van afgelopen maart. Die maar eens terughalen... ;D
Het gekke is trouwens dat ik een paar weken geleden nog enkele leuke ruisvoorns had in een ondiep vijvertje en die leken mij nou niet direct zwanger. Dus wellicht zijn die ook later pas aan de paai gegaan. Dus moet het maar lang warm weer blijven vanaf nu......(wishfull thinking).
Fishing is cheaper than therapy

harlin

Heb van de week nog even met (Casper)
een vliegvisser gestaan,
Er kwam alleen maar dikbuiken boven water (ruisvoorn)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Plantje

En het mooie weer wil ook maar niet doorzetten!

Gerrit72


Gisteravond (tot 20:30) en vandaag leken de voorns hier te paaien.
Groepjes voorns spetterden door de waterplanten.
Wat me opviel was dat het visjes van max 12 cm betrof.
Wist niet dat zulk klein grut daar al aan doet  ???
The only difference between men and boys is the price of their toys.

eddy

hetzelfde zag ik een week of 2 geleden bij Vinkeveen, ze drukten elkaar gewoon de kant op. ook allemaal klein spul dat druk aan het paaien was!

Heintje Davids

't Zijn net mensen; steeds jonger seksueel actief  ;)

HappyFisherman

Dat krijg je met 40 jaar ongebreideld hormoongebruik dumpen op je oppervlaktewater...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Joost S.

Hier ook nog weinig insecten hoor.


Maar komop, ik snap best dat als je een ervaren vliegvisser bent, je best veel kan doen. Maar voor een beginner is dit wel een hee droevig visjaar hoor. Ik denk dat het drie dagen windstil is geweest tot zover.

Als ik nu naar buiten kijk, lijkt wel of het stormt. Het blijft maar waaien, ook nog eens koude wind.

Mijn eerste jaar wordt zo letterlijk weg geblazen. Nouja, het zal toch wel een keer op houden....

Gert

Meestal valt de wind 's avonds wel weg. Maar helaas is het de laatste dagen noordoosten wind, en die blijft pittig doorwaaien.
Gisteravond nog achter de karper aan geweest. Helaas: pas op het eind, toen het al donker was, werd eindelijk m'n sponsvlieg gepakt. En toen bleek dus dat de knoop op de haak inmiddels verzwakt was na het vele werpen, dus weg vis, met haak en al...

Woensdag maar naar de Eemhof, want daat zit altijd vis ;D

Groet,
Gert

chris33

Quote from: Natte vlieg on June 03, 2013, 19:01:59
Hier ook nog weinig insecten hoor.


Maar komop, ik snap best dat als je een ervaren vliegvisser bent, je best veel kan doen. Maar voor een beginner is dit wel een hee droevig visjaar hoor. Ik denk dat het drie dagen windstil is geweest tot zover.

Als ik nu naar buiten kijk, lijkt wel of het stormt. Het blijft maar waaien, ook nog eens koude wind.

Mijn eerste jaar wordt zo letterlijk weg geblazen. Nouja, het zal toch wel een keer op houden....
het lijkt idd wel storm ja iedere dag.

Troutbuster

Gisteren, eind van de middag ff op de voor ons bekende "hotspots" op het Thoolse water gekenen maar.....
Ogenschijnlijk leeg water!!! >:(
Kraakhelder maar geen vissie te spotten!!

We hopen dat het de komende dagen met de verwachte opwarming beter gaat worden en "we" gaan donderdagavond maar weer eens kijken of "ze" het nou eindelijk eens gaan doen zoals we al tijden verwachten!

Berichten volgen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


leo

#17
heb je ook wel in de haven geprobeerd jan volgens een lokel scheen er vorige week al goed voorn te vangen zijn
misschien dat ik wel kom kijken donderdag

Troutbuster

In de Haven zelf nog niet Leo!

Verderop wel, en we hebben wel gevangen hoor!
Baars, mooie windes en blankvoorn en hier en daar een Brasem, maar het houd nog niet over!

De vis kwam de laatste tijd alleen in de laatste uurtjes voor de schemer (mondjesmaat) los!

Ik zie je wellicht as donderdagavond!

Gr

Jan
"Petri Heil"


JurjenF

Tja, ik ben idd nog niet zo heel ervaren en ervaar wind als een grote spelbreker. ik heb de laatste weken maar 3 of 4 keer een lijntje kunnen werpen. De laatste keer wilde ik stoer doen en, ondanks een iets sterkere wind, toch gaan vissen. Dat was met 10 minuten al klaar, de leader ook...
Die wind, ik denk toch dat we de oorzaak in die grote windmolenparken moeten zoeken.... ::fluiten::
Maar voor de komende week (durf niet over weken te spreken) ziet het er toch iets gunstiger uit. Zal straks na het eten eens een klein rondje doen. Zien wat er stijgt (buiten F16's om dan).
Fishing is cheaper than therapy

Bekeerling

Had zostraks 3 ruisvoorntjes  :) 2 op een red tag en 1 op een vliegje die ik van een mede forummer heb gekregen  8)
2 waren echt dikkertjes van een cm of 15 en 1 ukkie van ca 10 cm.
Water was kraakhelder en zag grote scholen voorn heen en weer racen  :)

sjoerd

Er is nu volop vis op de ondergelopen uiterwaarden!! zie mijn topic over windevissen.

gr Sjoerd