Wadens vissen Luxemburg Diekirch..??

Started by Samuel H, August 05, 2011, 11:32:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Samuel H

Ik ben nieuw op het forum , Samuel Haring en 18 jaar en kom uit baarn.
Vliegvis al een tijdje naast het roofvissen wat ik ook veel doe.
Ben ook de vismaat van willem hier op het forum.
Wij gaan morgen naar Luxemburg op visvakantie voor een weekje, naar Diekrich aan de sure.
Zit nu dus met een vraag , mag je eigenlijk wel wadend vissen bij Diekirch?

Zou het graag horen voor morgen ,alvast bedankt!

pas

als je bij het hotel gaat vissen dan kan je voor het hotel over de waterval lopen.voor het hotel is het diep daar is het lastig waden met een streamertje kan je daar leuk vangen ook vlagzalm aan de anderekant kan je waadend vissen met drooge vlieg een nimpjes gebruik kleine bruine vliegjes en kleine zwarte nimfjes .
Vangse gr pas
::wtf::

Samuel H

Bedankt voor het antwoord ,maar mijn vraag is of het volgens de vergunning wel mag in Diekirch aan de sure.
Dus of het wel toegestaan is om met een waadpak aan te gaan vissen...?

Plantje

Ik ben een tijdje geleden in Dirbach gaan vissen. Dirbach is een gehucht van 3 huizen en een hotel volgens mij. Dat hotel "Dirbach Plage" geeft vergunningen uit en dan kun je daar vissen. Je mag er ook waden inderdaad.

Ik moet nog steeds een verslagje hier posten.

Samuel H

Ook bedankt voor het antwoord ,maar wij moeten dus alles met de voet doen ,en ik moet het dus echt weten voor DIEKIRCH!
Alvast bedankt!

HappyFisherman

Bel het hotel, de camping, VVV weet ik veel...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

pas

Quote from: Samuel H on August 05, 2011, 11:56:29
Bedankt voor het antwoord ,maar mijn vraag is of het volgens de vergunning wel mag in Diekirch aan de sure.
Dus of het wel toegestaan is om met een waadpak aan te gaan vissen...?

ja dit mag en je vergunning kan je bij het hotel kopen volgens mij 12 voor een dag
::wtf::

Samuel H

Ok dan dat zou top zijn !
Alleen welk hotel is dat dan in Diekirch ?
En heb je ook een weekvergunning dan , en dit is dan gewoon voor de hele sure in Diekirch en omgeving?

Plantje

Ah zo. Ik was even in de war, omdat Diekirch ook een kanton en district is waar dan de stad Diekirch in ligt.

pas

Quote from: Samuel H on August 05, 2011, 14:24:02
Ok dan dat zou top zijn !
Alleen welk hotel is dat dan in Diekirch ?
En heb je ook een weekvergunning dan , en dit is dan gewoon voor de hele sure in Diekirch en omgeving?

er worden allen vergunningen verkocht voor en bepaald deel van de sure wil je ergens anders vissen moet je voor dat stuk ook een vergunning kopen
::wtf::