Hoe tuig ik mijn hengel goed op?

Started by Hans. K.man, January 23, 2012, 20:05:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Plantje

Sorry Hans...is ook redelijk vanzelfsprekend inderdaad dat je je dat afvroeg.

Hoe hoog het ding moet zitten? Meestal zorgen mensen met de beetverklikker, dat ze net boven de bodem vissen. Dus je moet weten hoe diep het is.

Als het vriest als je kunt gaan vissen heb je nog hier en daar de havens of wat sneller stromende wateren. En die hulp van de mensen hier op het forum krijg je het hele jaar door! ;)

Hans. K.man


Geeft niets, het stond er ook een beetje onduidelijk  ;D ;D ;D
maar je moet dus echt weten hoe diep het ergens is? hoe kom je daar dan achter als je op vreemd water vist? ik hou niet zo van havenvissen eerlijkgezegd, ik vind het veel mooier om wat meer in de natuur te zitten (dat klinkt wel heel zwaar ;) )

MarcV

Quote from: Hans. K.man on January 27, 2012, 15:02:00
Geeft niets, het stond er ook een beetje onduidelijk  ;D ;D ;D
maar je moet dus echt weten hoe diep het ergens is? hoe kom je daar dan achter als je op vreemd water vist? ik hou niet zo van havenvissen eerlijkgezegd, ik vind het veel mooier om wat meer in de natuur te zitten (dat klinkt wel heel zwaar ;) )

Zodra je vliegje vast zit op de bodem, ben je dichtbij genoeg.

Hans. K.man


Plantje

Quote from: Hans. K.man on January 27, 2012, 15:02:00
Geeft niets, het stond er ook een beetje onduidelijk  ;D ;D ;D
maar je moet dus echt weten hoe diep het ergens is? hoe kom je daar dan achter als je op vreemd water vist? ik hou niet zo van havenvissen eerlijkgezegd, ik vind het veel mooier om wat meer in de natuur te zitten (dat klinkt wel heel zwaar ;) )
Ben het heeeeelemaal met je eens Hans! Mij is ook gewoon geadviseerd, dat daar nu de vissen zijn. Maar vliegvissen is voor mij ook meer dan alleen maar vissen vangen. Het is ook gewoon lekker in de natuur zijn!

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans. K.man


Precies Plantje zo denk ik ook!

HappyFischerman; ik hoop toch dat er ook andere manieren zijn van peilen anders word het hier toch een dure hobby  ;D
Is toch mooi hé, hoe dom mensen je inschatten als je nog op de middelbare school zit  ;D ;D ;D

HappyFisherman

Je kunt het ook anders stellen. Als je niet af en toe vast zit dan vis je niet diep genoeg ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans. K.man


1-0  HappyFisherman

Ronde 2!!!
::bubbels::

MarcV

Quote from: Hans. K.man on January 27, 2012, 15:34:33
1-0  HappyFisherman

Ronde 2!!!
::bubbels::

Haha. Gekenhuis, nee maar ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit. Als je rommel er aan hebt, dat je op de bodem zit.. Is toch een kwestie van ervaring en zo denk ik..

Hans. K.man

#110
Ja het zal wel net zo zijn als bij de meeste dingen, dat je het gewoon leert door het veel te doen.  ;D

Als we geluk hebben kunnen we zondag het eerste visje aan de vliegenlat haken! ( zou leuk zijn) al denk ik dat het echte serieuze vissen pas begint als we die ellendige vorst hebben gehad. :'(         Is een beetje moeilijk ijsvissen als je wilt werpen...

MarcV

Quote from: Hans. K.man on January 27, 2012, 18:23:21
Ja het zal wel net zo zijn als bij de meeste dingen, dat je het gewoon leert door het veel te doen.  ;D

Als we geluk hebben kunnen we zondag het eerste visje aan de vliegenlat haken! ( zou leuk zijn) al denk ik dat het echte serieuze vissen pas begint als we die ellendige vorst hebben gehad. :'(         Is een beetje moeilijk ijsvissen als je wilt werpen...

Haha, nou ik wou het morgen ook proberen. Het weer schrikt mij nogal af...

Hilco

vliegvissen met vorst gaat prima , mits het water openblijft.

wel even warmte pakje kopen  :P

Hans. K.man


Het water zal wel alleen in haventjes en bij stuwetjes openblijven dus ik denk dat ik toch even wacht tot na de vorst met het echte langdurige vissen.

Ik kan helaas morgen niet anders had ik het ook nog wel willen proberen, maar ja. trainings gaan voor. (nog wel)

MarcV

Quote from: Hans. K.man on January 27, 2012, 20:35:23
Het water zal wel alleen in haventjes en bij stuwetjes openblijven dus ik denk dat ik toch even wacht tot na de vorst met het echte langdurige vissen.

Ik kan helaas morgen niet anders had ik het ook nog wel willen proberen, maar ja. trainings gaan voor. (nog wel)

Moet ook voor blijven doen. Anders is vissen straks niet leuk meer..

Hans. K.man


Is er nog iemand wezen vissen vandaag, ik zag hier en daar al wat ijs liggen...  :'( :'( :'(

Wel mooi weer trouwens, ben zelf nog even met het spinhengeltje weggeweest maar niets gevangen. Dus dat moeten we morgen maar inhalen. ;D ;D ;D

Hilco

ik ben nog even geweest, maar de manier van vissen was offtopic :-X

Hans. K.man


ook niks gevangen Hilco?

Trouwens nog effe een vraagje aan de Noord-oosterlingen; wat kunnen jullie me vertellen over het vissen op de vecht rondom Gramsbergen? ik zag op maps een aantal oude zijarmen en ik las op vnv.nu (bij stekken, overijsselse vecht) dat dit onder T.O.P. valt, Daar ben ik lid van, mag ik daar dan zo maar vissen? Dit leek mij namelijk prachtig water want er staan volgens mij niet zo veel bomen omheen en er schijnt winde, voorn en baars te zitten. Wie van jullie vist (of heeft gevist) wel eens op dit water en kan mij er meer over vertellen?

Groeten,
Hans

MarcV

Quote from: Hilco on January 28, 2012, 19:43:52
ik ben nog even geweest, maar de manier van vissen was offtopic :-X

Ik ook, mooie 90er gevangen op een streamer. Trots als een Pauw :)

Hilco

jawel hoor ,leuk gevangen , alleen niet vliegend  :-[

Hans. K.man


Jammer, maar als je niet met een vliegenhengel vist zul je ook niet aan de vliegenhengel vangen. ;D

Nog iemand iets over mijn vraag over de Vecht?

Klinkt goed Marc, toevallig gevangen op de stek van morgen?

MarcV

Quote from: Hans. K.man on January 28, 2012, 20:53:44
Jammer, maar als je niet met een vliegenhengel vist zul je ook niet aan de vliegenhengel vangen. ;D

Nog iemand iets over mijn vraag over de Vecht?

Klinkt goed Marc, toevallig gevangen op de stek van morgen?
gpho
Nee, Stadskanaal. Ook niet aan de vliegenlat hoor. Ik vis al een poosje met een UL hengel, daar kan je ook streamers mee werpen. Er zitten wel vissen op die stek, veel baars ook.

En mocht alles dicht gevroren zitten, dan weet ik een paar honderd meter verder op ook nog een leuke plek, met "warm" water.

weerwolf

Quote from: Hans. K.man on January 28, 2012, 20:53:44
Nog iemand iets over mijn vraag over de Vecht?


Ik ben lid geweest van top maar toen heb ik daar nooit gevist. Is wel een mooie locatie en er wordt veel gevist. Zomers zitten er wel erg veel mensen.

Ik kan je er dus weinig over vertellen.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hans. K.man


Dat er veel mensen zitten is wel vervelend als je er vliegvist, misschien dat iemand anders er nog meer over weet?

In ieder geval bedankt voor je reactie Roelof  :D Weet je nog ander mooie stekken bij ons in de buurt (beetje polderachtig misschien?)

Plantje

#124
Ben een keer hier op de Vecht geweest:

(Van hieruit kun je gewoon een beetje uitzoomen ;) )
Hele zandpad afgereden, uiteindelijk nog een stukje lopen en daar had ik een heeeeeerlijk rustig stukje! Af en toe kwam er eens een bootje voorbij, maar dat was het dan ook!

Ik heb daar een hele mooie snoekbaars mijn streamer zien volgen, maar hij zag mijn lelijke kop net voordat ie toe wilde happen...dus helaas! En op een gegeven moment zag ik midden op de Vecht regelmatig vissen aan de oppervlakte. Ik denk dat dat windes geweest zijn. Ik heb me helemaal suf staan werpen, maar kon de lengte vaak niet halen (ik had toen de hengel die van Hendri heb gekocht nog niet geloof ik). Bovendien denk ik dat ik de verkeerde vlieg eraan heb gehad :( (Niets gevangen dus....)

Maar wel een mooie rivier!

Ik ben ook eens met Google maps gaan kijken en een stukje stroomafwaarts van Gramsbergen zag ik een foto van een graafmachine die de oevers weer wat in natuurlijke staat terug aan het brengen was. Ik weet niet hoe lang dat geleden is en hoe het er nu bij ligt....maar dat zou natuurlijk ideaal zijn om te vliegvissen!
Ging me hierom:
http://g.co/maps/5vkw7 (Een Google maps foto wordt niet correct in het bericht toegevoegd, dus dan maar even een gewone link.)

Op Bing Maps in Bird's eye is het eindresultaat te zien. Kijk maar: klikkerdeklikklik!
Dan kun je ook direct zien waar het zo'n beetje is door uit te zoomen.

Edit: Even wat aangepast, omdat het bij nader inzien een warboel was :D