einde verplicht kunnen tonen landelijke lijst van viswateren

Started by Hilco de Visser, November 23, 2014, 09:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rinus van Belzen

Quote from: Joost S. on November 24, 2014, 16:24:34
Is al een tijdje geleden.

Maar het is toch van  de zotte dat je een boekje moet laten zien op een plek waar elke dag vissers staan? Althans, dat vind ik.

Ik snap best dat een boa of politie niet alle slootjes zo weet, maar komop, waar je elke dag mensen ziet staan en controleerd, gewoon onzin.

Want dan gaat het er niet meer om of dat je ergens illegaal staat te vissen, maar gewoon dat papieren in ordnung zijn. En dat bevalt me niet, en schiet zijn doel voorbij.

Maar goed, we zijn er bijna van af. Nog even dat onhandige ding mee slepen.


Ik kan trouwens niet wachten op die app. Het is wel handig als je met je phone ergens staat, en het middels gps en de app gewoon info krijgt of je er wel of niet mag vissen. Want dat boekje, echt handig zoeken vonden ik het niet.

Straks kan je overal in Nederland, met even kijken in de app, weten of je er mag vissen. En of welke vergunning je eventueel nodig hebt.

Prima toch?
 

De App staat toch al in de google play store.

Beertje

En toch is er nog een probleem....Voor vliegvissers althans en voor mij in het bijzonder. Want er zijn veel kleine watertjes die niet in de lijst zijn opgenomen, stomweg omdat ze te klein en/of te ondiep voor stok vissers zijn. Maar je kunt er uitstekend vliegvissen op voorn,met soms verrassende resultaten.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad. Maar dat kan natuurlijk wel komen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

vliegvisserdorian

Quote from: Beertje on November 24, 2014, 21:40:22
En toch is er nog een probleem....Voor vliegvissers althans en voor mij in het bijzonder. Want er zijn veel kleine watertjes die niet in de lijst zijn opgenomen, stomweg omdat ze te klein en/of te ondiep voor stok vissers zijn. Maar je kunt er uitstekend vliegvissen op voorn,met soms verrassende resultaten.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad. Maar dat kan natuurlijk wel komen.
Als ze al die watertjes erin zouden zetten zou de lijst van wateren de grootte krijgen van een telefoonboek, als er dus nu ook een digitale versie komt in de vorm van een app zou het (in theorie natuurlijk) een veel uitgebreidere lijst kunnen worden. Of dit in de praktijk ook gebeurt is natuurlijk maar de vraag...

Overgens ben ik bij controle nog nooit specifiek naar mijn lijst van wateren gevraagd of heeft de politie (BOA's kom ik hier zelden tegen) nooit opgezocht of ik officieel wel mocht vissen in het desbetreffende water...

Plantje

Nu nog de app en website volledig maken en ontwikkelen voor Windows Phone.

Wat ik niet snap is dat ze óf heel ouderwets doen en vinden dat iedereen een boekje bij zich moet hebben en dat de volgende stap heel modern is, dat je de app of de Visplanner website mag gebruiken. Ze hebben het boekje ook digitaal, waarom niet gewoon een PDF van het boekje ook accepteren als geldig iets?

Gert

Quote from: Hilco de Visser on November 23, 2014, 09:43:11
vanaf januari 2015 is het niet meer verplicht om het boekje landelijke lijst van viswateren bij je te dragen.

Het volstaat om met je telefoon app of visplanner  terplekke aan te tonen dat je daar mag vissen


joepie!!!!

jammer dat ik geen internet op mijn telefoon heb  :-[

Nou, lekker duidelijk weer allemaal....
Van de week m'n nieuwe VISpas binnengekregen, zit er een papiertje bij dat in 2016 de VISplanner op je smartphone samen met de VISpas wettelijk geldig is als toestemming om ergens te mogen vissen. Met daarachter dan weer een zinnetje dat je de VISplanner nu ook al op je smartphone kunt gebruiken.
Zucht.... is dus mogelijk weer een aanleiding tot discussie of je nou wel of niet in 2015 dat boekje nog bij je moet hebben.

Groet,
Gert

Plantje

Zoals ik het begrijp: Per 2015 mag je de visplanner gebruiken en krijg je het boekje ook nog automatisch. Per 2016 krijg je niet meer automatisch het boekje, maar kun je het wel nog aanvragen en mag je het wel nog gebruiken.

FlueFisker

Ik ga de politie hier gewoon lekker testen, neem alles mee, doe eerst pas en app en zodra ze dan het bonnenboekje glunderend uit hun borstzakje halen duw ik ze snel nog even het boekje onder de neus  ::afspraak::
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Gert

Ja Plantje, dat staat er ook wel ongeveer - je kunt die VISplanner voor jezelf gebruiken.
Maar er staat dus NIET dat je in 2015 dat boekje niet meer bij je hoeft te hebben.

Plantje


Jan Bruins

In een begeleidend schrijven van Sportvisserij Nederland staat:
In 2015 zal de visplanner app op uw telefoon , samen met uw vispas, ook geldig worden als toestemming om ergens te mogen vissen. Zie bijgesloten flyer voor meer informatie.[

In  deze flyer staat vervolgens:
In 2016 is de visplanner op je smartphone samen met de vispas wettelijk geldig als toestemming om ergens te mogen vissen (vergunning)


Lekker duidelijk allemaal.

Ik zorg dus dat ik het begeleidend schrijven ook maar bij me heb  ;)
I don't drink water, fish f*ck in it...

Gert

Quote from: Jan Bruins on December 26, 2014, 15:18:02
Ik zorg dus dat ik het begeleidend schrijven ook maar bij me heb  ;)

Ja precies Jan, 2 papiertjes bij de VISpas die weer allebei iets anders beweren. Met als gevolg dat je NOG meer bij je moet hebben  ;D

Hilco de Visser


jelle

Wat mij opvalt is , dat sommige viswateren wel in de pdf staan maar niet op visplaner.
Wat betreft de kleine slootjes, dat zou mogen.
In het bildt tenminste.

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

John

Dus moeten we de "encyclopedie"van viswateren inclusief aanvullingen nog steeds met ons meezeulen komend jaar.... ::ban::

Gert

Ik ga er een mailtje aan wagen naar Sportvisserij Nederland. Laat die nu maar eens echt duidelijkheid verschaffen.

Groet,
Gert

Gert

Zo, de volgende vraag verstuurd naar SN:

Vorige week heb ik de nieuwe VISpas ontvangen, waarvoor uiteraard hartelijk dank. Een paar jaar geleden heb ik namens vliegvissers.com (vliegvisforum) een mailwisseling gehad met Jan Kamman over de mogelijkheid om "het boekje" digitaal op een smartphone mee te nemen ipv het boekje zelf. Ook SN was daar al mee bezig vertelde Jan toen. En nu is het dan blijkbaar zo ver. Alleen: de 2 papieren die bij de VISpas meegestuurd werden geven dan juist weer onduidelijkheid omdat ze elkaar schijnbaar tegenspreken.
In de brief staat:
"In 2015 zal de visplanner app op uw telefoon , samen met uw vispas, ook geldig worden als toestemming om ergens te mogen vissen. Zie bijgesloten flyer voor meer informatie."

En in de flyer staat:
"In 2016 is de VISplanner op je smartphone samen met je VISpas wettelijk geldig (....)"
Dat roept dus weer vraagtekens en discussie op. En het is vooral lastig als je die discussie moet voeren langs de waterkant met een BOA of politie.
Kunnen jullie svp duidelijkheid verschaffen wat je vanaf 1 januari 2015 minimaal bij je moet hebben?

Bvd en mvg, en uiteraard heel veel wijsheid en visplezier voor 2015


Zal wel na 1 januari worden voordat ik antwoord krijg, dus nog niks weggooien  ;D

Groet,
Gert


jan114

Om misverstanden te voorkomen neem je toch nog een jaar het boekje mee.

Jan Bruins

Mannen,
ik ga in 2015 heel kort door de bocht:
neem mijn vispas mee en het begeleidend schrijven (is maar een A4-tje)

In 2015 zal de visplanner app op uw telefoon , samen met uw vispas, ook geldig worden als toestemming om ergens te mogen vissen.

Is toch een officieel schrijven van Sportvisserij Nederland?   en die flyer...............welke flyer  ;)

Zo durf ik de confrontatie wel aan de Politie of Boa.

Ben trouwens wel benieuwd welk antwoord Gert krijgt.

I don't drink water, fish f*ck in it...

bij

Quote from: Hilco de Visser on November 24, 2014, 18:00:50
ik ben dit jaar ook dievrse keren gecontroleerd en iedere controlewas gewoon een gezelligheids bezoek ................nooit geen problemen gehad.

altijd aardige lui

Hier in Veenendaal een aantal malen gecontroleerd door de zelfde controleur van sportvisserij nederland. Na het afzetten van mijn zonnebril hoefde ik de papieren niet te laten zien. Hij herkende mij. altijd leuk om een praatje met een controleur te maken.

toppiedus

Zeg meestal dat ik dyslexie heb, na een half uurtje proberen te lezen geven ze het wel op,
;D ;D

FSCHAMP

Als buitenlander ga ik het mijn toch maar mee blijven nemen.  Ik wil geen last en zeker geen boete (met dit geld kan beter vliegvismateriaal kopen  ;D).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

bartkoper85


Beertje

Het boekje gaat tot 2016 mee.Daarna is het alleen digitaal te raadplegen. Dus de heren gaan er vanuit dat iedereen maar een smartphone met internet abo heeft. ::wtf::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Dan zal dit internet abo toch goedkoper moeten worden.  ::wtf::
Ik heb een smartphone maar werk er alleen mee met wifi (in België al veel hotspots waarop je terecht kan, maar niet in Nederland bij de telekom operator waarbij ik zit).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jelle

Quote from: FSCHAMP on December 31, 2014, 16:21:55
Dan zal dit internet abo toch goedkoper moeten worden.  ::wtf::
Ik heb een smartphone maar werk er alleen mee met wifi (in België al veel hotspots waarop je terecht kan, maar niet in Nederland bij de telekom operator waarbij ik zit).
hotspots werken niet best in het open veld of op het water:-)

Maar gelijk heb je lang niet iedereen heeft een smartphone
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens