Opvallend!

Started by j.klopper, July 26, 2011, 12:48:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

Laatste tijd beetje aan het streameren op snoek ,met dun gebonden steamertjes[wilde ze met een viertje kunnen werpen]slechts een plukje gele of rode bucktail.
Resultaat:noppes,nada ,zero ,zilch,kortom niets.
Daarna 2 dingen veranderd:steamers wat dikker gebonden,[hele haaksteel gevuld met bucktail] en de kleur chartreuse[soort groen]gaan gebruiken.
Resultaat:stukken beter opeens , 2-3 aanbeten per uur,sommige gemist ,sommige gevangen.
De streamers zijn nog steeds goed te gooien met een viertje,zodat je ook nog wat sport hebt vd snoeken.
Vraag me af of die verbetering nu komt door het dikker binden of door die kleur.[chartreuse sprong er vroeger bij het verticalen ook wel eens uit trouwens].
Weet iemand nog een paar filmpjes over het binden van  ep steamers trouwens?

Marcelk

Voor de kleine streamers zijn zwart en wit mijn favoriete kleuren.
Vis het liefst met kleine verzwaarde zonkers.

EP
http://vimeo.com/10607477

http://www.youtube.com/watch?v=Y_q8N3gCHDk

Rene V.

Beste J.Klopper,

Snoek op een 4-tje lijkt leuk,maar kijk alsjeblieft uit.Snoek kan weliswaar groot worden maar is zeer kwetsbaar,Ben zelf meer voor haken,snel binnen halen onthaken en verder zwemmen.Hier heb je echt een #8 voor nodig.Onnodig lang drillen lijdt tot dood achteraf,kan zelfs een dag later.

Groet Rene V.

j.klopper

De meeste snoeken en snoekjes heb ik binnen een paar minuten binnen .
Ik vis met een snowbee diamond #4 van 3 meter,waar ik een 5 lijn mee gooi.
Dus toch wel power genoeg om ze snel binnen te hebben.Heb een hekel aan kunstmatig langdurig gehannis met een vis.
Heb trouwens ooit eens tijdens het matchvissen op witvis mee gemaakt dat een gehaakte voorn werd gepakt door een grote snoek.
Het duurde toen wel een minuut of 10 voordat ik hem onder de kant had. Vlak onder de kant liet de snoek gewoon de vis los en verdween.
Ik heb dan niet het idee dat die snoek zuurstofnood heeft.
Hoe is het met de fint en zeebaarsvisserij trouwens.Hoe lang blijft de fint daar hangen bij jullie?

Rene V.

Visserij op fint is zeer wisselend echt per dag,zeebaars is ronduit slecht dit jaar maar kan toch nog af en toe een visje vangen.gisteren een kleintje gevangen op de zandplaten en een mooie met afgaand tij.Alles moet wel beter worden bij stabieler weer(hogere luchtdruk).

Groet Rene V.

j.klopper

Tot wanneer blijven die finten daar hangen?Wilde begin augustus ook nog een keer gaan.


Rene V.

Fint blijft zeker in augustus te vangen,soms lijkt het dat ze weg zijn maar dit is vaak maar enkele dagen.2 jaar geleden nog fint gevangen 3e week september.

Groet Rene V.