Vliegvissers.nl Vliegbinddag 15 januari 2011... Programma en nog wat dingen...

Started by Sieger, January 10, 2011, 14:17:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan

Hey Mensen,

Het was een top dag.

mijn complimenten voor de organisatie, hier mogen jullie enorm trots op zijn ::proost::

Johan

Gert

Hoewel ik er zelf niet bij kon zijn wil ik bij deze toch iedereen bedanken die dit mogelijk heeft gemaakt. Ik begrijp uit de reacties dat het zeer geslaagd was, wat de kans op herhaling alleen maar groter maakt. En hopelijk kan ik er dan WEL bij zijn :)

Groet,
Gert

A{b}r{a}xa{s}

Je hebt iets gemist Gert :)

ps. stuur me aub je naam/adres info even door, dan verstuur ik van de week je prijzen van de fotowedstrijd.

Herman

Ik heb me prima vermaakt gisteren. Veel gesproken met mensen en een privé workshop van Speycast gekregen voor het binden van Klinkhamers.
Ook Wilco heeft t voorgedaan, maar die haakmaten zijn erg leuk om mee te vissen, binden durf ik het nog niet aan (kan ik nog niet).
Ik geloof zelfs dat Klaas een video-opname gemaakt heeft van mijn gepiel..... hoop alleen niet dat ie hier vertoond wordt  :D
Heb veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer vliegen gebouwd dan op vorige binddagen!

Ook hadden we een tafeltje ingeruimd waarvan iedereen spulletjes mee kon nemen,
met als enige voorwaarde dat er een vrijwillige donatie in de bus gedaan kon worden voor het KWF. Ik heb het zojuist geteld en er is toch 25,15 Euri opgehaald!
Ik zal het wat verhogen en vandaag overmaken naar het KWF!
Iedereen bedankt voor t beschikbaar stellen van het materiaal voor die tafel en bedankt voor de giften!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

#8 hengeltje er bij, masterclass EP streamers binden van Erik (waarvoor dank!) en een boel gezichten bij de namen. Onvergetelijk het gezicht van Bas bij de tombola op nr 4 HAHA!
Erg geslaagde dag, mijn complimenten aan de organisatie!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

pierre

Hoi allen,

bedankt voor een leuke dag. Veel gezellig geouwehoer, goede binders met leuke technieken en prachtige resultaten gezien.
Catering was ook prima verzorgd.

Applaus voor de organisatoren en de sponsoren !!

Zeker voor herhaling vatbaar, ik zal er zeker proberen weer bij te zijn. Desnoods  ::) ::) 2 keer per jaar.

Gr. Pierre.

Ruud Kremers

Een hele mooie dag geweest, goed georganiseerd, lekkere broodjes, heerlijk soepje, Evert bedankt dat ik met je mee mocht rijden kennis gemaakt met personen die ik alleen van naam kende en kennissen die ik heb weergezien.
Een supermooie dag geweest.
Ruud Kremers

toppiedus


harlin

Quote from: speycast on January 16, 2011, 10:14:07
zo ook maar eens reaktie schrijven op de bind/ouwehoerdag
@#$&)#%^& was ook zover, verkeerde klik en alles weg, kan ik overnieuw beginnen, grrrrr
Nu dan maar in Word, wordt het nog opgeslagen tenminste.

Tot straks maar weer.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

A{b}r{a}xa{s}

harlin, bij grotere/langere reacties gebruik ik ook altijd Wordpad :)

harlin

Ach, ik was even eigenwijs,
heb mezelf weer even op m'n plek gezet. >:(
Dacht het zo even te doen, tv er bij aan en niet opletten dan ga je. ::muur::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

A{b}r{a}xa{s}

't forum wil nu en dan ook erg traag zijn, kans op 'timeout'- pagina...dan heb je ook kans dat je je tekst kwijt bent..dus in een teksteditor doen is altijd wel handig bij langere stukken tekst ;)

harlin

Was me ook al opgevallen, is dus een combi van en en.......
Vond het wel even wat vreemd gaan, maar dan nog.
Heb m'n lesje weer gehad, ga eerst maar eens een kopie doen. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

mrproper

Topdag gehad weer een hoop gezien en opgestoken .

Prachtige lokatie ook.

Tot gauw weer ziens ( eerst Denemarken onveilig maken morgen )

gr william

Bert J.

Het was beregezellig. De dag vloog om. Toplokatie!
Veel dank aan iedereen die dit toch maar weer belangeloos voor elkaar kregen!
Van zo'n opkomst kan menig vereniging van dromen. Super! ::klappen::
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69


peter

Een hele leuke georganiseerde dag gehad lekker druk en gezellig ,en een paar forummers weer een plezier gedaan altijd leuk om te doen als je geen binder bent HaHa.
Vind het nog steeds heel intresssant dat gepiel met die vlieggies blijf er naar kijken teveel namen om te noemen.

Balletje was super soepie ook Richard lekker slaatje die later pas zag.

Sexy was ook weer lekker  bezig Ha Ha ,van wat bent jij an het doen ikke an het smijten ,man dat mot je zo doen geef hier dat ding zwiep ,zwiep gelijk een t..ing end weg geweldig hoe die doet.

De 2jongens eerst een beetje verloren maar leter lekker bijgetrokken kregen allebei nog een prijssie alleeen wat doe je ermee ff meenemen naar Inderk en Wilco en vrage en klaar is kees

Zou het ook ::top::viden als er in Augustus of September weer een binddag gerealiseerdzou kunnen worden


@ Maurice die 2 de vlieg had gemist waar gebruik je die voor wel een mooie

@ HaHa Harry heb ik  op het Ouwe forum verschillende keren gehad de PP brak dan ff uit niks an te doen gewwoon weer begiinnen man

@William wel aardiger voor je kottertje zijn als voor je moeder HaHa .Jaag ze daar in de DANMARK maar lekker je netje in.Succes met de vangst
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

maurice

Quote from: Rossie69 on January 16, 2011, 21:47:47
heb jij die gebonden ????

:)

ik heb ze nu ook in geel hahahaha

Ja heb IK bebonden.
jij moest na blijven, moet je maar opletten en niet lopen ouwehoeren :-X ;D :o
::bbq:: ::proost:: ::proost::

mrproper

Quote from: peter on January 16, 2011, 22:09:36

@William wel aardiger voor je kottertje zijn als voor je moeder HaHa .Jaag ze daar in de DANMARK maar lekker je netje in.Succes met de vangst

Jij zit te azen op een paar verse garnalen zeker.????

Wilco

Heren en dames het was super. Het organisatie team  ::top:: ::top::
Had me opgegeven voor een workshop maar daar kwam ik niet aan toe. De dag was voorbij en ik heb me geen moment verveelt :):) Vooral veel OH'n en veeeel  mensen met tips en trucs  op weg geholpen.
Rossie je tools komen eraan. Misschien wel een speciale voor vangende  snoekstreamers :):)
Misschien dat een volgende meating  in de zomer plaats kan vinden. Ik wil nml.  Gewo wel een in een BB zien dobberen als schietschijf :)

Rossie69


harlin

Gistermorgen nog half suf toch maar onderweg, kan altijd nog terug onderweg.
Gewoon bij Lelystad linksom en anders weer onder de wol.
Tussen de bossen ging me een wagen voorbij bij een dubbele streep, meestal ligt m'n navelstreng wel in de buurt.
Kon het niet laten om even te flitsen,  ff chauffeurtje pesten, hihihihi
maar had wel even een Noorse weerspiegeling.


In Apeldoorn aangekomen en te hebben geparkeerd zie ik Bas en Herman.
Lopend gaan we naar de stolp, paden liggen overhoop,
gebouwen die me niet de indruk geven dat er geworpen kan worden als het zover mocht komen.
Niets is minder waar, wat al snel duidelijk wordt, zie een bruine plas water achter het gebouw.
Vraag me af of Arno ergens een paddenstoelenkwekerij op koffiedrap/prut heeft, en hier zijn spoelwater loost.

Bij binnenkomst zit Arno al klaar om het 1 en ander te ontvangen en uit te delen.


Anderen staan al te wachten...   
maken kennis met elkaar, spullen worden op de tafels gezet.







Stilleven, wachten op wat komen gaat.





Sieger heet allen welkom en er kan begonnen worden met binden.


Bert met Johan in gesprek, anderen beginnen al met binden.


Wilco heeft ook zijn plekje gevonden.



Klaas die zijn eigen rustige plekje heeft gevonden, met de rug tegen de muur.



Bert zie ik fotograferen, dus daar stop ik maar mee  en ga een muntje inwisselen.
Is goed geregeld allemaal, loopt lekker soepel.
Binden is niet echt mijn ding, was blij dat er iemand die vroeg of ik nog ging binden.
Anders wilde die mijn schaartje wel gebruiken, mooi daar ben ik dan ook snel klaar mee.
Heb wel links en rechts wat kunstjes afgekeken, wat soms zo moeilijk lijkt is toch eenvoudiger als je denkt.
Maar om het dan nog netjes te doen is weer wat anders, in mijn geval dus.

Kijk je naar buiten, zie je Bert staan met een hengeltje, dus we gaan weer even wat knippen.
Quote from: peter on January 16, 2011, 22:09:36Sexy was ook weer lekker  bezig Ha Ha ,van wat bent jij an het doen ikke an het smijten ,
man dat mot je zo doen geef hier dat ding zwiep ,zwiep gelijk een t..ing end weg geweldig hoe die doet.
Peter hij niet van geslacht veranderd maar van naam hoor.








Binnen worden grondbeginselen bijgebracht door Inderk.



Muntjes worden ingewisseld voor wat warm eten, zoals soep en broodje bal.
Maar ook de koude hap van Richard gaat er in.



Johan die volgt de binders of het goed gaat, Henk die Maurice in de gaten houdt of dwarszit, denk ik


Quote from: maurice on January 16, 2011, 22:22:33
jij moest na blijven, moet je maar opletten en niet lopen ouwehoeren :-X ;D :o





Dit is echte liefde voor het binden.





Enkele binders,   




Dit is een foto door Patrick WF gemaakt, hij had ook een andere close-up kunnen maken.
Plaats deze even om te laten zien dat het ook anders kan.
Als het moet kan er ook nog 1 komen met een andere uitsnede. ::badgrin::

Quote from: marc on January 16, 2011, 10:38:09
heb door toedoen van eric de techniek voor EP steamers nu ook wel door .
Na het binden werden de streamers even bekeken in het water,
net of er geen hengels in de buurt waren. ;)


Maar waar Marc wat van Erik opstak, zo was het ook weer andersom.




Quote from: Herman on January 16, 2011, 13:24:19........en een privĂ© workshop van Speycast gekregen voor het binden van Klinkhamers. 

Quote from: Herman on January 16, 2011, 13:24:19Ik geloof zelfs dat Klaas een video-opname gemaakt heeft van mijn gepiel.....
hoop alleen niet dat ie hier vertoond wordt 
Als ie niet vertoont wordt heb je hier evengoed er een beeld van hoe ik dat zag.


Hier worden de kunsten afgekeken om thuis weer verder te binden voor Denemarken denk ik.


Na deze foto moest m'n batterij aan de oplader die ik s'morgens in mijn tas had gedaan.
Mooi aan de oplader, en kwam er toen achter dat ik te suf van huis was gegaan.
Geen 2e batterij mee,
Dus hier stopt het met plaatjes kijken,  net toen de verloting begon, grrrrr.
Dus weer wat meer tijd om wat te weten te komen met en tijdens het oh.
Quote from: peter on January 16, 2011, 22:09:36Zou het ook ::top::vinden als er in Augustus of September weer een binddag gerealiseerd zou kunnen worden
Toch niet in mijn vakantie maanden, of het moet na 15 september zijn.

Ondanks dat ik geen complete serie heb, toch genoten en op naar de volgende binddag.

Richard bedankt voor de verfrissende salade! Arno voor de andere catering, en samen met Sieger voor de organisatie, Bas die dit mogelijk maakt via een forum. Sponsors die voor een mooie aanvulling zorgen. Net zoals de voorbinders en achter de schermen werkers.  ::houdoe::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

dartmayor

Quote from: Wilco on January 16, 2011, 22:47:01
Heren en dames het was super. Het organisatie team  ::top:: ::top::
Had me opgegeven voor een workshop maar daar kwam ik niet aan toe. De dag was voorbij en ik heb me geen moment verveelt :):) Vooral veel OH'n en veeeel  mensen met tips en trucs  op weg geholpen.
Rossie je tools komen eraan. Misschien wel een speciale voor vangende  snoekstreamers :):)
Misschien dat een volgende meating  in de zomer plaats kan vinden. Ik wil nml.  Gewo wel een in een BB zien dobberen als schietschijf :)

Daar kunnen we wel een wedstrijd van maken.

Gewo in de BB.
Een mooie pet op zijn hoofd.
10 vliegvissers aan de kant.
Wie het eerst de pet haakt heeft gewonnen.  8) :D ;D
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

harlin

en een paar gaatjes in die bb schieten zodat ie wat meer gang krijgt. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN