Wie heeft ......??

Started by harlin, March 07, 2011, 21:17:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harlin

Is hier iemand die ervaring heeft met een Pentax onderwater camera?
En wat zijn de eventuele bevindingen ervan.

Had eerder meer gevoel voor een olympus, maar heb me laten vertellen dat je de camera steeds opnieuw moet instellen aan jou keuze voorkeur.

Ik voel wel wat voor  deze Pentax camera met geotagging functie.
Deze is zonder geotagging maar vind deze kleur mooier. ::blozen::
Alleen de het f getal van deze camera vind ik wat magertjes,
vraag me af of er meerdere dingen zijn om rekening mee te houden.

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Nee, die kende ik nog niet Harry. Maar is ook nog vrij nieuw als ik op Letsgodigital.nl kijk. Is nog geen prijsindicatie bekend, en alleen in de VS leverbaar volgens hen.

En er is blijkbaar ook weer een nieuwe Panasonic: de Lumix DMC-FT3. Zit ook GPS op (in waarschijnlijk ;D) en kan 3D-foto's maken. Volgens Kieskeurig vanaf 379,- Euro. Weet jij al wat die Pentax zou moeten kosten?

Groet,
Gert

harlin

Quote from: Gert on March 07, 2011, 21:43:16
Weet jij al wat die Pentax zou moeten kosten?
Met Geo €350 zonder €300 verwachten ze.

Heb nog niet echt haast, de camera die ik nu gebruik daar ligt er nog 1 van in de kast.
Maar je moet er toch altijd wat om denken met vocht enzo, en datwil ik niet meer.

ps: komt medio april op de markt verwachten ze.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

Heb hem (16 megapixel) een dag in huis gehad, man wat een klere ding.
Dat ze dat ding op de markt brengen.

heb nog een oude (met waterschade) van 5 megapixel, die maakt ze stukken beter.  :o
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Harry, ik neem aan dat je het hier over die Pentax hebt?
Ik heb net ff in de handleiding van de Olympus Tough 810 gekeken - ik begrijp eruit dat je ook je eigen voorkeursinstellingen kunt bewaren.
http://resources.olympus-europa.com//consumer/catalogs/41256904005028C05E99D5D20098AED4C125784C004D8F44_TG-810_805_MANUAL_EN.PDF
Kijk eens op page 39.

Laat je niet gek maken door het aantal megamegamegapixels, want bijv. Canon is met de G11 (en inmiddels ook G12) ook weer terug naar 10 mp. De voorganger was 14 mp en daar was erg veel kritiek op.

Succes met je verdere zoektocht - en ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen, positief en negatief.

Groet,
Gert

harlin

Bedankt voor het meedenken Gert,
momenteel heb ik DEZE op tafel liggen.
Moet wel even wennen met het aanraakscherm om de persoonlijke voorkeur instellingen in te voeren.

Is wel wat minder robuust, maar dat neem ik voor lief als hij blijft. ;)
Heb nog een paar dagen de tijd, voordat ie eventeel terug moet. ;D
De kwaliteit onderling is een wereld van verschil, met inderdaad die pentax.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Arno

Ik heb de panasonic en die bevalt me prima ik dacht dat het de lumix DMC was
en ik weet dat Evert hem ook heeft, alleen binnen vind ik hem wat mindere foto's maken.

Gr Arno

Gert

Quote from: harlin on March 07, 2011, 21:17:59
Had eerder meer gevoel voor een olympus, maar heb me laten vertellen dat je de camera steeds opnieuw moet instellen aan jou keuze voorkeur.

Harry, ik heb het ff uitgeprobeerd met mijn Olympus Mju 850SW - een al wat ouder model dus.
Er zit o.a. een AUTO- en een MANUAL-stand op. In de MANUAL stand kun je o.a. de witbalans, serie-opnamen, en spot- of totale meting aanpassen. Zet je de camera uit en weer aan in de MANUAL stand, blijven de eigen instellingen bewaard. Maar zet je de camera op AUTO en dan weer terug op MANUAL, dan worden de instellingen ge-reset. Inderdaad niet echt handig  >:( Geen idee hoe dat bij de nieuwere types is.
En ik moet het ook altijd weer uitproberen hoe het ook al weer was, want ik gebruik te veel camera's door elkaar, en een standaard is er helaas niet echt.

harlin

Quote from: Arno on June 29, 2011, 12:19:05
Ik heb de panasonic en die bevalt me prima ik dacht dat het de lumix DMC was
en ik weet dat Evert hem ook heeft, alleen binnen vind ik hem wat mindere foto's maken.

Gr Arno
We hebben ook een lumix (geen o.w.c) in huis gehad, maakte ook knappe foto's, was ook minder met binnenopnames.
Dat is met deze totaal anders, het verwonderd me dat het zo weinig is in vergelijk met andere camera's.

Quote from: Gert on June 29, 2011, 13:05:57
... In de MANUAL stand kun je o.a. de witbalans, serie-opnamen, en spot- of totale meting aanpassen. Zet je de camera uit en weer aan in de MANUAL stand, blijven de eigen instellingen bewaard. Maar zet je de camera op AUTO en dan weer terug op MANUAL, dan worden de instellingen ge-reset.
Met deze blijft de insteling wel goed staan.
De sony heeft zeker nadelen.
Maar hij blijft toch hier, de kwaliteit geeft de doorslag op het gebruikers ongemak.
De camera heeft 4 maal zoom, dan gaat hij over in het digitale.
Als je die dan weer ziet dan vind ik dat niet slecht er uitzien ivg met andere digizoom.


Deze opname
staat op
16x zoom,
dan vind ik
de ruis
en pixel
wel meevallen.

Afstand vogels
is van 15 tot 20
meter vanaf
opnamepunt.
De schoeiing
aan de
overkant is
25 meter.



deze opname
is ook 16x zoom

op zich ook
niet slecht
lijkt me,
foto's zijn
wel beiden
bewerkt

Zal nog wel terug komen op de nadelen.
Maar lin zei al: ik wil er ook wel 1 in de kleur roze.
Supermacro opname zijn ook erg goed, in mijn beleving dan. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Ik ben sinds gisteren ook weer een camera rijker: de Panasonic Lumix DMC-TS3. Is de Amerikaanse versie van de DMC-FT3. Verschil zit 'm in PAL (Europa) en NTSC (USA), maar dat is alleen van invloed bij terugkijken op de tv.

Kon het weer eens niet laten.....
Zondag naar de Ronde Bleek, hoop dat het leuke foto's, maar vooral filmpjes oplevert.

Groet,
Gert