Snowbee Waldron Vice (gebruikerservaringen)

Started by Jan Bruins, January 19, 2011, 15:19:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Bruins

Heren  vliegbinders,
Ik heb afgelopen zaterdag in Apeldoorn een paar mensen zien binden op een  Snowbee Waldron vice.
Mijn vraag:  hoe bevalt jullie deze vice??Ik heb berichten gelezen over twee  uitvoeringen,  eentje met een  zwarte bek (slecht) en eentje met een bruine bek (goed).................klopt dit??            Met welke bek wordt hij tegenwoordig  geleverd?
De een vindt deze vice een slap aftreksel van de originele LAW vice 
en een ander wordt wel helemaal  lyrisch van de Snowbee Waldron.
Ook zie ik een enorm verschil in prijs  220,-  tot  375,-
Kortom, wat zijn de min en pluspuntjes.     
Groet,   Jan
I don't drink water, fish f*ck in it...

A{b}r{a}xa{s}

Jan, ik had hem weliswaar niet bij me afgelopen zaterdag, maar ik gebruik ook al geruime tijd, en naar volle tevredenheid, een Snowbee Waldron vise.
Die met een zwarte bek....maar dat die slecht zou zijn, daar heb ik nog niet veel van gemerkt. Ik gebruik de bek zelfs om de weerhaken plat te knijpen. :)
Heel grote haken daar heeft de vise wel moeite mee. maatje 3/0 of 4/0 gaat nog, afhankelijk van het merk. Een 6/0 haak past er echt niet in.

Een pluspunt vind ik het verlengstukje dat aan de staaf van de vise gedraaid kan worden om die te verlengen.
Ik vind persoonlijk veel vises te klein (de stang te kort), ik geef de voorkeur aan een vise die wat hoger staat.
Je kunt natuurlijk spelen met hoever je de staaf in de basis laat zakken, maar het extra verlengstukje vind ik zeker een pluspunt.

Een nadeel, niet aan de vise, maar wat betreft de accessoires, vind ik het achterplaatje (gecombineerd met een threaderhouder).
Het systeem is te zwak uitgevoerd waardoor het als je het op de stang van de vise bevestigd en héél stevig aandraait, toch steeds blijft zakken.
Misschien hebben ze dat inmiddels verandert....? Voor een prijs van over de 40euro vind ik dat een zware miskoop !
Dan kun je beter Inderk (Henk) een berichtje sturen, die had op de binddag achterplaatjes bij zich. Ik heb er toen ook 1 aangeschaft.
Hij past goed op de Snowbee Waldron en is een stuk steviger dan het originele Snowbee-plaatje.
Mooi meegenomen is dat dit 'zelfgemaakte plaatje' ook nog eens ruim de helft goedkoper is !!


Jan Bruins

Bas,

dank voor je reactie.

Ik had zaterdag een nieuwe vice van Stonfo bij me, maar die is weer retour gegaan.
Hij klemde de haken niet en staat niet lekker stabiel.
Op de foto zag ie er mooi uit. (een Ferrari met een Lada motor zeg maar)

Ik lees over het algemeen goed reviews over de Snowbee.

Zit nog een beetje te dubben tussen de HMH Spartan, Tiemco Solid vice, Griffin Montana Mongoose, Snowbee en de Dyna King Trekker.

De Snowbee lijkt mij een zeer stabiele en degelijke vice met veel stelmogelijkheden.


Groet,   Jan
I don't drink water, fish f*ck in it...

A{b}r{a}xa{s}

Ik ken die anderen alleen van naam, dus kan niet vergelijken.
Weet alleen dat ik met mijn vise tevreden ben. ;)

dryfly

Volgens mij zat ik tegenover je bij het binden van de palinghuid, had maar even gezegd dan had je hem kunnen proberen. Ben er zelf erg tevreden mee. Ik bind voornamelijk wat kleinere vliegen en bijna geen snoekstreamers, maar de grote haken die ik erin heb gehad vormden geen probleem. Volgens mij heb ik de bruine bek (ik heb hem vorig jaar gekocht), maar ik weet niet welke beter is.

Ik heb ook het orginele sightboard en bobinholder. Ik gebruik de verlengstaaf niet en daardoor ligt het sightboard bij mij precies op het onderdeel (ik weet niet hoe dat heet) waar de staaf van de vice in zit. Het naar beneden glijden van het sightboard speelt voor mij daarom niet. Ik zal het eens proberen zoals bas het doet on te kijken of die van mij ook naar beneden zakt.

Ook heb ik onlangs een (orgineel) tubefly attachement gekocht, maar ben er nog niet aan toe gekomen om die te testen.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je in de buurt van Oirschot bent mag je hem wel komen testen.

 
Ne pas pipi contre le vent

Jan Bruins

DryFly,

klopt, ik zat met de eerste workshop bij de Duitse meneer met de palinghuiden.

Het testen zie ik maar vanaf, ik woon aan de andere kant van Nederland.  Maar bedankt voor het aanbod.

Ik bind ook hoofdzakelijk kleinere vliegen, streamers is ook niet zo mijn ding.

De vice die ik bij me had kende ik alleen van een plaatje en ik vond het een mooi ding, maar ik kon echt nog nergens een review/test vinden.

Toen maar met een van de leveranciers  gebeld en gevraagd of er een goede bek in zat..........ja hoor meneer, ze geven levenslange garantie dus dat zit wel goed.     Mooi niet dus.

Van de drie bijgeleverde bekken klemden de kleine en de middenmaat voor geen meter.

Vandaar dat ik nou (voor ik hem misschien bestel) graag wat meningen hoor.

Groet,   Jan
I don't drink water, fish f*ck in it...

dryfly

Veel succes met je zoektocht. Er zijn volgens mij veel goede vices maar welke de beste zijn en ook nog betaalbaar weet ik ook niet.

Ik zou gewoon een winkel zoeken die hem op vooraad heeft en hem ter plekke testen met een paar haken die je veel gebruikt.
Ne pas pipi contre le vent

Sieger

Quote from: Evert on December 18, 2010, 14:41:15
t,Kamper knup en punnik weekend. De mensen die het vnv blad hebben gekregen hebben het
misschien al gelezen.
In 2011 in het weekend van 21 en 22 mei wordt
op de lokatie van de fly fair ( de oase in dronten )
t,kamper knup en punnik weekend gehouden.
Twee hele dagen, vliegenbinden, casten en vliegvissen van
10.00 tot 17.00 uur.
Binnenkort komt er nog een website online met meer info.

Jan ik weet niet hoeveel haast je hebt... Maar Evert had het bovenstaande evenement aangekondigd... Mooie gelegenheid om nog eens te kijken...


Sieger

Jan Bruins

Sieger,

Echt haast heb ik niet, maar om tot eind mei te wachten......nee.

Ik ga 20 maart deelnemen aan het vliegbindevenement in Gorinchem, daar zou ik ook nog kunnen kijken.

Maar zo lang wil ik niet wachten.

Ik twijfel nog tussen een paar modelletjes en dan zijn gebruikerservaringen/tips meer dan welkom.

Groet,   Jan

I don't drink water, fish f*ck in it...

Jan Bruins

Klaas,

ik heb zaterdag eventjes bij je staan kijken en ik vindt de LAW echt super, alleen de prijs vindt ik wat minder :-)

Ken je deze al:    http://caeengineeringservices.com/index.html    ook een kopie van de LAW, maar wel een mooie!

Volgens mij kan ik me geen buil vallen aan de Snowbee, is volgens mij een oerdegelijk ding.

Groet,  Jan
I don't drink water, fish f*ck in it...

Sieger

Hoi Jan,

Ga er toch nog ff 1 ingooien om de verwarring compleet te maken... In Duitsland worden Baker vises gemaakt... Als ik deze test mag geloven een erg goede vise voor zijn geld... Over het algemeen worden de testen goed en contentieus uitgevoerd daar....

Test: http://www.fliegenfischer-forum.de/bakerff9.html

Webshop: http://www.baker-flyfishing.com/shop/start.php?d_1307_BAKER_PIRANHA.php

En voor € 149 een mooi stuk gereedschap...


Sieger

Jan Bruins

Ik heb ze gezien Sieger, ziet er inderdaad ook mooi uit.

Maar ik vind de Snowbee stiekum toch mooier ::duim::
I don't drink water, fish f*ck in it...

Sieger

Ja het oog wil ook wat he Jan... Je hebt gelijk hoor, heb ik ook.. maar wilde het toch ff laten zien...  ;)


Sieger

Jan Bruins

Vergeleken met........ pak-em-beet 6 weken terug, is de Snowbee tussen de 50 en 100 euries duurder geworden in Olanda.

Bij Atkins in Engeland staat ie nog voor 237,-   ;)

Vindt het wel een hele forse prijsverhoging in zo'n korte tijd.   :-[
I don't drink water, fish f*ck in it...

Sieger

Quote from: Jan Bruins on January 19, 2011, 21:07:20
Vergeleken met........ pak-em-beet 6 weken terug, is de Snowbee tussen de 50 en 100 euries duurder geworden in Olanda.

Bij Atkins in Engeland staat ie nog voor 237,-   ;)

Vindt het wel een hele forse prijsverhoging in zo'n korte tijd.   :-[

Yep... nieuwe importeur... :o


Sieger

Inderk

Moi Jan: Ken je deze al?
Kijk maar eens op hier

Helaas kan ik de vise vergelijkingssite niet zo snel vinden.

p.s.: neem anders gewoon een Peak ;)

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


peterf


Jan Bruins

I don't drink water, fish f*ck in it...

Inderk

Moi Jan,

Peak wel!
Tot haakmaatje 32 met de midge jaw. (proberen?)

Even zonder gekheid, snowbee waldron, mongoose montana etc.... zijn prima vises.

Maar even zonder gekheid......kijk eens op deze vergelijkingssite

Quote from: Jan Bruins on January 19, 2011, 21:42:49
Moi Henk,

Ja, is een Stenzel of een kopie ervan

http://www.stenzel-flyfishing.com/sid/cd18baf8c4522112ce89de5f5b8c9c34/cl/details/cnid/fliegen-bindestock/anid/4ed40ef862a77c364.32817840/Bindestock-Rotary-Vice/

Heb ik overwogen, maar schijnt hele kleine haakmaten niet aan te kunnen.

Maar is wel een mooi ding.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gert

Quote from: Inderk on January 19, 2011, 22:04:08
Maar even zonder gekheid......kijk eens op deze vergelijkingssite

Ja, daar heb ik 2 jaar geleden ook naar gekeken en aan de hand daarvan wilde ik een Anvil Atlas. Volgens de test $149,95. Maar wat denk je: in NL 179 Euro!

Uiteindelijk kon ik een 2e handse (maar nooit gebruikte zo te zien) Dyna King Indexer kopen. Uit de VS, maar omdat het geen nieuwe was, geen bijkomende invoertoestanden.

Jan, ik ben bang dat je met die "goedkope" vises van wat minder bekende merken die er op een plaatje zo mooi uitzien dezelfde ervaring gaat opdoen als die je nu al hebt.....

Als die Waldron je aanspreekt: kun je je inderdaad geen buil aan vallen. En dat geldt volgens mij voor die anderen die je zelf al noemt ook niet.

Succes met je zoektocht!

Groet,
Gert

A{b}r{a}xa{s}

Ben benieuwd wat je gaat kiezen uiteindelijk...hou ons maar op de hoogte :)

Jan Bruins

Hij is besteld.............de Snowbee Waldron     ::klappen::

3 tot 4 weken levertijd    ::zucht::
I don't drink water, fish f*ck in it...

Inderk

Dan gaan we maar es weer knupp'n als je je nieuwe vise binnen hebt. ;-)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Johan

Mannen,

vergis je niet ik heb deze vise besteld http://caeengineeringservices.com/index.html
maar hem wel naar mijn wensen laten aan passen, dan is tie net zo duur als de LAW vise maar dat is gelijk ook het mooie er van, gebouwd zo als ik hem wou hebben.

ik wil echt niemand beledigen of zijn spullen afkraken maar ik vindt de snobee Waldorn dus wel een slecht aftreksel, helemaal voor het geld dat die kost.
ik heb er vischillende gezien en met name in Engeland ook geprobeerd, maar aan elke mankeerde wel wat, bekken die scheef zaten of niet goed sluiten.
voor het geld dat ie kost is er veel beter te koop.
maar goed misschien ben ik te kritisch, maar geloof me ik heb er heel wat gezien waar iets aan mankeerde.

dus mannen nogmaals ik wil geen kwaad bloed scheppen, maar dit het gevoel dat ik er bij hebt.

Johan

Jan Muisers


Gefeliciteerd, Johan. Je hebt zeker een goede vice gekocht. Ik heb zelfs geruchten gehoord, dat dit een LAW vice is, alleen niet door Mr. Wadron gebouwd. Hij zou zelf geen nieuwe opdrachten meer aannemen. ???

(Let wel, dit is slechts mijn mening) : Zullen je vliegen er beter door worden, als je apparaat, dat je haakje vasthoud, nogal aan de dure kant is ?  Ik hoop het echt voor jou.

Ik bind op een HMH en mijn vliegen zijn nog steeds niet goed. (HMHmmmm..Marktplaats ?? 8) )

Veel plezier met het binden.

Jan.