No Kill

Started by goswit, September 02, 2014, 22:39:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Hoi hier vanuit het zonnige Luxemburg.

Een vraag , wat is de definitie van no kill vissen ?   Volgens mij is dat ,

Droge vlieg
geen weerhaak
en de vis met respect behandelen.
en niet meenemen en of doden.

Had een heel kleine diskussie met iemand die zich voor dde d als kontroleur hhhhhh.

Vandaag leuk gevangen

hoor van jullie

Gos


Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Patrick(WF)

Volgens mij is dat per definitie niet alleen met de droge vlieg Gos, maar
mag daar ook met nat, nimph of streamer gevist worden.

Maar wie ben ik he. Ben maar een Noord Hollander he  ;)

Groet Patrick

goswit

Patrick.

Ik ken jou , maar waar van. :D
Ik heb in Frankrijk altijd op de vergunning gelezen met de droge vlieg.  Ik heb op internet gezocht maar kan het niet vinden , zal wel aan de leeftijd liggen.    Heb nog wat kleine Forelletjes voor je laten zitten nog wat gevangen en waen de bewuste heren nog aanwezig?
Gos.   :-\ :)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Patrick(WF)

Onder de brug een paar happertjes, maar niks op de kant. Verder
niet geweest. Morgen de wekker om 6 uur. Effe met een nimphje
spelen voor de camping.

Ja ergens kom jij mij ook bekend voor.  ;D
Groet Patrick

gijsie20

#4
Weet niet waar je zit..maar waar ik op de no kill vis, is vissen enkel met de vlieg (droog/nat/streamer dat maakt niet uit,wel weerhaakloos) en uiteraard niet meenemen.
Ik weet wel dat bijvoorbeeld op een aantal Duitse rivieren je niet met verzwaarde vliegen mag vissen. ..maar dat zou in de vergunning moeten staan.

FSCHAMP

No kill wil zeggen weerhaakloos of plat geknepen weerhaak, de vis weidelijk behandelen (met natte handen) en voorzichtig terugzetten.  Welk type vlieg maakt niet uit tenzij anders vermeld wordt op de vergunning.
In veel Duitse rivieren is het vissen met streamers niet toegelaten, maar dit staat dan duidelijk op de vergunning vermeld.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>