“Fête de la Pêche à la Mouche 2014″…. een eerste bezoek….

Started by Sieger, January 26, 2014, 21:45:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag met Bram naar België afgereisd om de beurs te bezoeken.. Op mijn blog staat het bericht met de grote foto's... ook hier even de integrale tekst...

http://tight-loops.nl/?p=3618

Al een aantal jaren zit ik er tegenaan te hikken... Een bezoek aan één van de best bezocht vliegvisbeurzen van de Benelux... 'De 'Fête de la Pêche à la Mouche' in Charleroi, d.w.z. een klein dorp onder de rook van deze stad. De afstand en de lange rit hebben me tot nu toe tegengehouden. Dit jaar had Bram ook wel zin om er naar toe te gaan, dus de afspraak was snel gemaakt en een 1e bezoek stond gepland...


Ieeeee... muizen... !!!

's Morgen om half acht stond Bram zoals afgesproken aan de deur... Nou ja, Bram had het zwaar... Mevrouw 'De Bok' was gisteravond toch wat zwaarder gevallen dan gepland, dus .... Het beloofde een lange rit te worden... Dat was eigenlijk ook alles wat er over de reis te vertellen valt, want voor het overige verliepen de heen en terug reis meer dan voorspoedig. Het blijft natuurlijk een belachelijk eind om een dagje heen en weer te karren...

Nu kan ik een heel lang verhaal en betoog houden over de beurs... Hoe groot, goed en voortreffelijk alles is, maar op de keper beschouwt is het een verkoopbeurs. Anders dan op veel beurzen waar veel is georganiseerd rondom het thema vliegvissen (binders, demonstraties, lezingen) gaat het hier dus om de handel.


Vliegen graaien alsof het niks kost...

Helemaal niets mis mee hoor... Sterker. De aanwezige standhouders zijn meer dan gemotiveerd, hebben de nieuwste en meest recente spullen uitgestald en er is ook meer dan voldoende keuze.... Allemaal dingen die ik op andere beurzen ook wel eens anders meemaak. Maar het is wel goed om voor een eventueel bezoek in je achterhoofd te houden.... Een teleurstelling ligt maar zo om de hoek. Aan de andere kant is het ook wel goed om dit te beseffen, want dan snap je ook waarom bij veel beurzen entree etc. betaald moet worden.


Meester Mark Petitjean bindt onder toezicht van Bram's waakend oog...

Al met al heb ik me overigens prima vermaakt. Toch nog een aantal leuke dingen kunnen kopen (CDC, wat Petitjean spullen...). Een aantal goede bekenden en vrienden uit België en Duitsland ontmoet en wat nieuwe contacten gelegd.

Was het de moeite waard? Ik een dag lekker op stap geweest met een goede maat, we hebben weer eens kunnen zien hoe (over) georganiseerd Nederland is en de voorraad van het een en ander kunnen aanvullen. De sfeer op de beurs was uitstekend en wat dat betreft valt er voor ons 'Ollanders' nog veel te leren....


Beam me up 'SCOTT-y'...

Persoonlijk vond ik het na deze ene keer ook wel prima zo... Ik vind het kijken naar en neuzelen met 'voor-binders', het meedoen met demo's en het bijwonen van lezingen erg leuk en dat mis ik hier....


Sieger

Gerrit59

Sieger,

Mooi verslag!
Als ik dit nou eerst gelezen had, had ik mijn topic niet geplaatst. Excuse me!


Sieger



Sieger

weerwolf

Zelf had ik gehoopt de River and stream ree van Wychwood eens in de handen te kunnen houden. Verschillende stands met producten van hun. 1 stand bijna de hele serie op tafel liggen maar niet de river and stream :-X
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Had ook op wat meer "nieuwigheden" willen zien Roelof. Meestal wordt al het nieuwe op de show in Denver voor het eerst vertoond en gaat het daarna de wereld in.

Ik wilde graag de nieuwe Echo glas proberen, maar daarvoor kwam de beurs net een week te vroeg.

En het was ook echt een handelsbeurs wat dat betreft. Geen fabrikanten die kwamen showen... Ach ja... volgende keer maar niet...


Sieger

Jan Bruins

Mooi verwoord Sieger.

Ik vond het er TE druk, kon niet echt lekker snuffelen.

Heb me prima vermaakt, maar om nou de volgende keer weer te gaan......ik denk het niet.

Dan vond ik de beurs in Putte vorig jaar leuker en gemoedelijker, en dat is ook nog eens een stukkie dichter bij huis.
I don't drink water, fish f*ck in it...

DocSalmo

Voor de liefhebbers van de beurs in Putte, noteer alvast 22 en 23 november 2014 in jullie agenda's :)

Over de drukte in Charleroi.  Ik was er zaterdag.  Traditioneel kan je dan over de koppen lopen want er zijn dan ook heel wat gewone bezoekers die niet vliegvissen en gewoon een kijkje komen nemen.  Het is toch gratis inkom.  Op zondag is het veel rustiger, schijnt het.

Sieger

Het was zondag aangenaam druk... geen gedoe in de paden en eigenlijk overal voldoende ruimte om bij de stands te kijken...


Sieger

FSCHAMP

Ik ben op zaterdag geweest en ik heb zeker tot 10h30 rustig alles kunnen bekijken (daarna was het inderdaad drukker), ook de zondagvoormiddag was het best te doen.

Ik geef wel toe dat de beurs in eerste instantie een handelsbeurs is, maar toch heb ik me er super best geamuseerd en weer enkele mooie aankopen gedaan.  Ik heb er zelfs de nieuwe DVD's van de Belgische Ardennen aangeschaft.  Het meest complete werk tot nu toe waarop je zelfs de GPS coördinaten terugvindt van de plaatsen, die ze aangedaan hebben.  Je vindt er ook alle info terug waar je de vergunningen kan aanschaffen enz. (laatste DVD van de 4 met het ijsvogeltje op, maar enkel te bekijken op PC).

Verder heb ik zeer veel bekenden gezien waaronder enkele van mijn Duitse, Nederlands en Sloveense vrienden. 

Ik vind het één van de beste beurzen in de lage landen wat betreft vliegvissen en zal er zowieso elk jaar terug naar toe gaan.

Wat een geluk dat smaken verschillen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>