Nieuwe forellenvijver geopend

Started by Bone F, May 19, 2013, 11:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Er is een nieuwe forellenvijver geopend sinds 8 mei 2013. Volgens mij de 1e in het westen van NL gelegen op de grens van Hillegom en Bennebroek. Ik ben er ff over heen gelopen en het ziet er idyllisch uit met drie grote vijvers met veel groen waardoor het werpen niet altijd eenvoudig zal zijn. De achterste waarvan maar een deel beschikbaar is, is gereserveerd voor vliegvissers.
Onder vissenbijdezuilen.nl kun je meer info vinden.

Frans

gijsie20

Ben benieuwd! Staan nog niet veel foto's op de website.
Wel behoorlijk aan de prijs...4 uurtjes 25 euro!

Bone F

Het is allemaal nog erg vers! Je merkt ook als je in gesprek komt dat het nog een beetje pionieren is. En die prijs ja dat is fors. Ik ben niet zo'n vijvervisser en weet dus niet wat je bij anderen betaald. Vroeger heb ik wel eens een "put" bezocht en dan moest je wel de vis apart afrekenen. Ik neem eigenlijk nooit vis mee maar dat kan aantrekkelijk zijn voor sommigen. Je mag nl. alle vis die je vangt meenemen. Daar zullen ze nog wel op terugkomen................

sietzedevisser

Denk niet dat ze daar op terug komen eerlijk gezegd want zo werken  99% van de nederlandse vijvers dat je alles mee mag nemen namelijk. Prijs is wel belachelijk hoog. Vind 18 euro(wat ik betaal in bergharen) al duur zat vooral als je zoals vanmiddag maar 2 vissies vangt  :-X

Bone F

De meeste vissers uit het westen die een lijntje willen werpen in een forellenput/vijver moeten daar meestal een aardig stukkie voor rijden dus dat spaar je dan weer uit. Nou lijkt het wel of ik reclame aan het maken ben maar dat is niet de bedoeling.

vliegvisserdorian

Ik kom zelf ook uit het westen maar voor mij is de ruigenhoek nog dichterbij en de eemhof ongeveer even ver weg... Maar de fotos op de site zien er goed uit!

peter

25 euries vind ik een hoop geld ,maar het ligt eraan hoeveel vis ze er voor uit zetten ,je moet dan toch wel een flink maaltje kunnen vangen ....
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

Daar vis je een hele dag voor op de eemhof.
Mag vis meenemen of vrij laten weerhaakloos.


peter

Maar daar mag je maar weinig vis voor meenemen Henk
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

Toch vis ik dan liever op de eemhof voor dat geld.

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Bone F

Quote from: peter on May 20, 2013, 15:01:33
25 euries vind ik een hoop geld ,maar het ligt eraan hoeveel vis ze er voor uit zetten ,je moet dan toch wel een flink maaltje kunnen vangen ....

Ze zetten ong. 2kg. vis uit = 3 kleintjes en een grote. De forellen zijn voor zover ik kon zien ong. tussen de 40/60 cm. mooi spul dus. Je mag ook terugzetten (weerhaakloos).

markpiet

Mijn collega heeft hier afgelopen weekend (25 januari) een wedstrijd gevist. Hij deed mee met de werphengel, maar er waren ook veel vliegvissers bij. Er werden forellen van 3 en zelfs 4 kg gevangen. Maar de meeste waren echter kleine vissen vertelde hij. Volgens de uitslag was er een koppel dat met 2 vissen een gewicht van 9 kilo op de schaal had gelegd. Ze willen de kampioenen van de diverse wedstrijden mee laten doen aan het NK vliegvissen als het team de Zuilen.

Zijn er al mensen hier die ervaring op de putten van de Zuilen hebben opgedaan?
groeten van Mark
><((((0>