Hodgman Vion H-Lock

Started by Rondevisser43, March 19, 2018, 22:05:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rondevisser43

Goedenavond,

Helaas zijn mijn Vision waadschoenen (type Loikka, rubber zool met tungsten studs, niet geweldig qua "grip") aan vervanging toe. Nu is mijn oog gevallen op het voor mij tot nu toe onbekende merk Hodgman, om precies te zijn op de Vion H-Lock, met verwisselbare zolen (al zal ik hoofdzakelijk vilt met studs gebruiken, wat mij betreft nog steeds de allerbeste combi!).

Heeft iemand ervaring met deze waadschoenen? Het gaat mij om de degelijkheid van de schoen op zich, maar meer nog om de verwisselbare zool. Is het systeem doordacht en betrouwbaar, ook na jaren van gebruik?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Ronald

Bone F

Zoek maar ff op dit forum daar is al veel over gepost.

Marco B

Hodgman bestaat al erg lang en heeft een lange ervaring met waadpakken en waadschoenen maar is in Nederland slecht verkrijgbaar. Schoenen met verwisselbare zolen zijn tot op heden geen doorslaand succes. Een merk als Korkers probeert dit al enige jaren met wisselend succes. Een enkeling zweert erbij maar er zijn toch ook veel klachten over de levensduur.
Korkers met verwisselbare zool zijn in Nederland verkrijgbaar voor net geen €100,- Misschien is het een idee om dit eerst eens te proberen? Mocht het uiteindelijk niet bevallen dan ben je in ieder geval geen vermogen kwijt.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Bone F

Ik zou geen vilt zolen meer nemen die worden mn. in het buitenland steeds meer verboden ivm. het overbrengen van ziektes en ongewenste algen.