OVM vangstberichten algemeen

Started by Burgerking, May 04, 2013, 16:40:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Burgerking

vandaag aan de loswal een paar uurtjes gevist in de ochtend, er stond een straffe wind precies op de eerste dam links wat het aardig lastig maakte om je vlieg daar te krijgen waar de vis zat .
de vis zat voornamelijk zo`n 30 tot 35 meter van de kant, en af en toe zag je ze dichterbij ook risen .
er stond een spinvisser naast mij en die ving de èèn na de ander omdat de vis voor hem goed op werpafstand zat , ik heb 2 mooie saiblingen mogen vangen van rond de 40 cm .
aan de rechter kant was het werpen iets èènvoudiger maar daar heb ik een poos gestaan en geen aanbeet gekregen .
ik heb in de oppervlakte gevist en dicht bij de bodem maar helaas .
omdat mijn waadpak lek bleek te zijn en ik het behoorlijk koud kreeg ben ik gestopt en meteen naar de winkel terug gereden om dit te regelen , het pak is nieuw dus dat hoort niet te kunnen , gelukkig wordt het snel geregeld en kan ik snel een ander pak verwachten ,prima service daar .

maandag en dinsdag worden mooie dagen ( 20 + ) dus als het mee zit dan kan de bibio misschien een keer aan de leader geknoopt worden ..

mvg eric     

Franky Boy

Het was gisteren erg druk aan de Loswal.
De vangsten waren matig.
Zo nu en dan werd er een forel gevangen.
De bellyboaters deden het nog het beste.
De vissen zaten over het algemeen vrij diep en ver uit de kant.
Het weer was prachtig en het water was zo glad als een spiegel.
Ik weet niet hoe het verder 's avonds is gegaan. Onder deze weersomstandigheden loont het soms om het na etenstijd te proberen.

Burgerking

Van 10:00 tot 17:00 gevist aan de loswal totaal 9 vissen gevangen en heel veel aanbeten gemist .
De uitzetters zijn een stuk voorzichtiger geworden en dat is natuurlijk logisch.
Leuk was wel dat ik 2vissen aan de bibio ving waarvan 1  regenboog die echt uit het water sprong tijdens het nemen van de vlieg , dit was wel super .
Ik denk als mensen vanavond gaan dat je op de bibio wel goed kans maakt voor de grote vissen ook .
De hele dag kwamen er diverse kleine insecten voorbij , ook heb ik een aantal daddy longlegs over het water zien vliegen .
Ik had ook mijn spinhengel eens meegenomen maar zonder resultaat .

Van de week maar weer eens kijken , ik ga morgen aan de oude Maas eens kijken of er mooie witvis te vangen is ,
.
Mvg Eric