Zalm in de Merwede

Started by catchem, June 06, 2012, 23:24:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Vorige week tijdens het vissen aan de Merwede een aangespoelde zalm van 93 cm. zien liggen. Wel al erg aangetast, maar de schoonheid was nog goed te zien, vind ik. De zalm had een vetvin en volgens mij betekend dat dat hij wild is en niet uitgezet. Nu maar hopen dat ze net zo snel in populatie toenemen als meerval, dan mogen we er over een paar jaar op vissen.







maurice

mooi om te zien dat er een was.
zie hem liever springen dan zo maar het is niet anders.



::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72


Dat geeft moed! Zou geweldig zijn een populatie van dit soort kneiters ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jan visser

Nog meer hoop,
ik trof begin augustus tijdens het roofbleien aan dezelfde rivier ook een dode aangespoelde zalm aan, een stuk stroomopwaarts. Afmeting dik in de 80cm.
Vorig jaar schijnt er ook 1 van dit formaat in die regio gevangen te zijn.

[attachment deleted by admin]

gijsie20

Hmm..dat wordt zalmvliegen binden in de toekomst!
Waar zouden deze zalmen aan zijn overleden?

catchem

Mooie foto Jan.

Grote kans dat ze zijn geraakt door een schoep van een schip. Regelmatig zijn er dode vissen te zien die geraakt zijn.

Useless

Ik wil de pret niet drukken maar ondanks de vele inspanningen die er zijn om de zalm te herintroduceren komt er in de praktijk nog steeds weinig van terecht. Zalm moet in ons land nog steeds zoveel obstakels overwinnen om hun paaigrond te bereiken dat het nog wel jaren kan duren voordat herintroductieprojecten echt vruchten gaan afwerpen. Ik geloof er geen bal van dat ik het ooit nog ga meemaken, maar ervan dromen mag natuurlijk best wel  ::night::

Gert

Quote from: catchem on June 06, 2012, 23:24:31
De zalm had een vetvin en volgens mij betekend dat dat hij wild is en niet uitgezet.

Bedoel je daarmee dat van (in Nederland) uitgezette zalm de vetvin wordt verwijderd? Want ik neem aan dat gekweekte zalm "van nature" wel een vetvin heeft toch?

Er schijnen nogal wat zalmen te ontsnappen uit de kwekerijen, maar ik heb geen idee of die de merwede weten te vinden ::new::

Groet,
Gert

catchem

Ik had begrepen dat bij zalm die in Duitsland wordt  uitgezet de vetvin afgeknipt wordt om te herkennen dat ze uitgezet zijn.

Gert

Ah, oke, ik ging er even van uit dat er in Nederland ook zalm is uitgezet.