Z-axis versus sage one

Started by Killer-Bug, February 06, 2012, 19:17:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Killer-Bug

Ik twijfel een beetje tussen een  z-axis of een sage one 8'6 4wt de prijs in het midden gelaten !
Iemand ervaring of een mening?
8)
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Arjan Maat

Hoi Killer-Bug................Is de mening van een ander belangrijk voor de aanschaf van een (dure) hengel voor jou ? Bedenk eens dat iedereen een andere "like" heeft, een andere werpstijl en een ander budget. Persoonlijk vind ik Sage een enorm goed marketing concept hebben, daar kunnen andere merken een puntje aan zuigen, maar ik neem aan dat je een "vishengel" zoekt, een hengel waar JIJ persoonlijk geweldig me kan werpen, eentje die JIJ mooi vind...........toch?

Ga er eens ZELF mee werpen en bepaal dan of je de ene Sage of de andere Sage, een fijne en mooie hengel vind. Geef nadien ook een paar andere merken in het zelfde prijssegment een kans en werp daar ook eens mee. Nadien kan jij wel bepalen wat jou het beste past. Let wel...........doe je dit niet........dan heeft een Sage gelukkig een hoge 2e hands waarde.

Dit alles is niet "bot" bedoeld maar het moet toch helemaal JOU beslissing zijn ;-)


P.S. ik heb inmiddels genoeg ervaring om mensen voor een bepaalde hengel te zien binnenkomen en met iets totaal anders naar buiten, EN gelukkig dat ze waren.


TL Arjan Maat 

Sieger

Helemaal eens met Arjan... ben zelf door "schade en schande" wijs geworden heb heb nu na vele aan- en verkopen (bijna -zo'n beetje- of toch niet....  ???) mijn "ideale pakket aan spullen bij elkaar gevonden...

Het gevoel van een hengel valt bij iedereen zo anders uit, dat dit niet in letters te vertellen is... snel, medium-fast... parabolisch of top-actie...  er zijn te veel dingen die meedoen .... nog maar niet te spreken over de juiste combinatie van hengel-reel-lijn... speelt allemaal mee.....
En wat dacht je van de lichaamsbouw en power van de caster zelf....  Nou ja... gewoon te veel om rekening mee te kunnen houden....

Er is maar 1 tip om dit over te brengen... ga zelf testen... en dan niet alleen die 2 die je nu toevallig in gedachten hebt... nee gewoon het hele assortiment in de handen houden en proberen.... (en volgens mij is dit ook al een langs gekomen... ga eens naar een 'meeting' en vraag mensen of je hun hengel eens mag proberen.... dan krijg je veel meer ideeën....)

Hoe dan ook, het is een leuke bezigheid om een hengel aan te schaffen, veel plezier bij je zoektocht..... :)


Sieger

John

A;s je toch voor Sage wilt gaan probeer dan ook eens de VXP. Stukje goedkoper en hou je ook nog geld over voor een goeie lijn
(net zo belangrijk) ;)

vliegvisgek

gewoon beiden testen en dan kun je zelf zeggen ja die word het de z-axis vind ik top maar de one ook ieder heeft een andere mening dus testen succes ;)

Killer-Bug

Laast ben ik naar de vliegvisbeurs in Charleroi (B) geweest met het idee van wat hengels te vergelijken .
Groot was mijn verbazing hoe weinig hengels er te vinden waren op de beurs .
Sage: voldoende
Orvis: onvoldoende
Vision :voldoende
Winston :onvoldoende.
Ik kan me niet ontdoen van de indruk dat de nadruk toch iets meer gelegd wordt op het vliegen binden .
Hetzelde voor een rugzak was ik ook naar op zoek heel wenig keuze.
:'(
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Arjan Maat

Hoi Killer Bug,


Als je nog even geduld hebt is er een volgende beurs in Maart ook in Belgie maar niet zo ver. De beurs is nabij Hasselt, en daar staat een leverancier met Sage en Redington, er staat er een met T.F.O, waarschijnlijk nog een paar andere en ik ben er ook met Imago, Loop en Thomas & Thomas hengels als je dan toch zoekt in het hogere prijssegment dan kan je hier in elk geval wat proberen, zowel in het hogere als het midden segment.

Kijk maar, het is toch redelijk snel, en keus genoeg lijkt mij ;-)


TL Arjan Maat


Filmpje ;-) http://imagoflyfishing.com/2012/02/introducing-imago-ipt-rods/