1e Wedstrijd NK vliegvissen op de Merwede

Started by Zeenimf, September 08, 2012, 22:39:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zeenimf

Alle Forumleden die morgen mee doen met de wedstrijd ,heel veel succes gewenst. ::bubbels::

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

A{b}r{a}xa{s}

Jullie krijgen in ieder geval een lekker kleurtje, het belooft zonnig genoeg te worden ;)

Hopelijk laat de vis zich massaal zien !

jc

He Forum leden die het NK vissen succes gewenst


"THE RESERVOIR KING"


Nederlands kampioen vliegvissen 2011


Nederlands clubkampioen vliegvissen 2009-2010-2011


Vlaams Open 2000-2007-2010-2011


twintigste van de wereld


en winnaar van meer dan dertig nationale


en internationale wedstrijden


tot eens ergens op een ......... wedstrijd

Zeenimf

JC, dank je wel, zal mijn uiterste  best doen.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Zeenimf

Bas, een kleurtje heb ik al, hopelijk is er wat te vangen .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

stand voor Jan (Troutbuster), 1e manche : 3 x beet, 2 gelost, 1 vis gevangen (14,5cm) ...magertjes dus

Flysselmeer

Pfoei !!!!!!! Heel veel lopen met warm weer.
8 visjes gevangen. 7 in de ochtend en 1 in de middag.
Alvertjes, baarsje, Blankvoorn.
Ik denk dat ik ergens in de middenmoot kom te staan. Hoop ik?
Met de club staan we op de derde plaats !! (Vliegvisgroep Stedebroec).

Marry tof dat je m'n maatje en controleur van de dag was.
Ik hoop dat het nu al weer wat gaat met je na die val op de stenen.
Beterschap Marry. Hoop je komende zondag ook weer te zien op het Vliegvis Festival.

2de selectie wedstrijd in Heerhugowaard in het Park van Luna is voor ons een thuis wedstrijd.
Voorns en baars tikken en een snoekje erbij.

Groet, Peter

Troutbuster

Het was idd een slijtage slag Peter
Ik had er uiteindelijk nog 11 st.
Ik schat in zo rond de 17e plek
Mijn maat van gisteren, Herman, heeft het zeker zwaar gehad, een hele dag geen visje kunnen vangen :(

Ik zie je volgende maand weer op je "thuismatch" Peter
tegen die tijd maar eens uitgebreid uit de doeken doen hoe je daar het beste vist (ff naar Heerhugowaard om voor te vissen is me net ff te ver!)

Ik hoor het wel

Gr

Jan
"Petri Heil"


aalbrecht

was zeker zwaar had er maar 3 en voor de rest niks zelfs geen tikje er meer op .voolgende keer maar weer en inderdat heerhugowaard is net te ver we zien wel groet aalbrecht
vliegvissen is een passie

catchem

Is het ook bekend hoeveel er in totaal is gevangen?


Troutbuster

#11
In dacht in totaal zo'n kleine 600 st.
Staat in schril contrast met vorig jaar (iets van 1500 st)
Dat geeft al aan dat het niet makkelijk was gisteren!

Toch wel leuk gevist en op een mooie locatie.
Alleen dat sjouwen hè Pffffffffffffff :P

Gr

Jan
"Petri Heil"


Zeenimf

Het was inderdaad een zeer moeilijke wedstrijd ,het weer was goed maar veel te warm , met gevolg dat er heel veel bootjes en strandgasten en zwemmer waren ,die ook het viswater verstoorden .

Ook de kentering van het tij speelde een grote rol in de vangsten .s,morgens zag je nog wel activiteit in het water ,maar met de kenterig zag je helemaal niets meer ook op de strandjes niet.

Heb helaas de wedstrijd halverwege moeten staken ,stond voor de middag op een stek ,waar je allen op de stortstenen kon staan en daar ben ik acher over geknald op de stenen ,eerst ging het nog wel maar later niet meer en ben toen gestopt.
Heb er helaas maar 1  mooie voorn gevangen, en 1 grote verspeeld ,was volgens mij een winde en die schoot het wier weer in en nog een baarsje verspeeld, maar gelukkig geen blank.

Er deden 61 deelnemers mee ,en volgens mij zijn er 511 vissen gevangen ,dat geeft wel aan dat de vangsten niet geweldig waren .
Persoonlijk vond ik de stekken aan de kant van Woudrichen stukken mooier ,maar dat is mijn persoonlijke mening .

@Peter, heel veel spierpijn ,maar dat gaat ook wel weer over,tot zondag.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Troutbuster

Beterschap Marry, enneh..... revange in Heerhugowaard volgende maand!! ;)

(ps. ik vond Woudrichem ook mooier!)

Gr

jan
"Petri Heil"


mrproper

Pffff was een vermoeiende dag .!! nog steeds brak!! 

7 visjes tussen de stenen vandaan weten te priegelen..  of 8 weet het al niet eens meer.
Jeannette had er 7.

Waren blij dat we thuis waren.

Hopen dat het in HH Waard wat beter verloopt.
Voor het eerst weer eens een stek hier in Noord Holland.

Misschien dat de andere deelnemers dan ook eens in de gaten krijgen wat voor afstanden wij aldoor heen en weer moeten tuffen
naar DRB- de Kool etc etc....

en idd jan de Stekken aan de Woudrichem kant waren vele malen mooier en een stuk minder badgasten in je stek met speedboten
en al wat dan niet meer.






marcelgoedhart

ha Jan (troutbuster),

om de pijn te verzachten, hierbij een schitterend plaatje!
Groet,
Marcel


[attachment deleted by admin]

marcelgoedhart

Binnenkort volgen er op onze weblog meerdere foto's van het NK vliegvissen.

A{b}r{a}xa{s}


mrproper

Mooie pic, je ken zien dat ie al pittig verkleurd is op de armen.

jc

William , die afstanden vallen nog mee voor mij De Kool  320 km door en 320 km terug  , Biddinghuizen 280 km door en 280 km terug , en dan ook nog een paar maal gaan trainen , volgende week naar Dreux  [ Frankrijk] 800km vv , de week daarop naar Virton [ Lac Rabais ]  650 km vv ,  je moet er echt wel iets voor doen om een visje te vangen ,

SUCCES ,

groet Johan.


mrproper

Das ook weer zo Johan. Doelde meer op de zuidoosterlingen onder ons. :)

( een dag of 10 op zee zonder echte nachtrust maakte het nu ook niet direct makkelijker )

Veel succes maar volgende week in Frankrijk Johan  ::goodjob::

Troutbuster

Quote from: marcelgoedhart on September 10, 2012, 21:33:04
ha Jan (troutbuster),

om de pijn te verzachten, hierbij een schitterend plaatje!
Groet,
Marcel

Mooie plaat Marcel
Bedankt
En die "rooie" armen valt alles mee hoor
op de foto lijkt het veel roder dan in werkelijkheid

Gr

Jan
"Petri Heil"


catchem

Dat er weinig vissen gevangen zijn kan komen doordat dit jaar er heel erg weinig speldaas was en rond deze tijd dus weinig kleine visjes die vangbaar zijn. Vooral de grote scholen jonge roofblei, die rond de kribben zwemmen, waren er dit jaar niet te zien.

Het stuk bij Sleeuwijk is een favoriete badplaats op mooie zondagen en is dan ook erg druk, jammer dat jullie er last van hadden, maar er was in de dorpen ook niets bekend over een viswedstrijd. Gebruikelijk in Sleeuwijk is dat bij zo'n evenement er een flyer deur aan deur wordt verspreid of dat er een stukje over staat in een van de lokale krantjes (we hebben er 5 dus keuze zat). Een persberichtje mailen is zo gebeurd en scheelt een hoop gezeur. (Misschien een tip voor de organisatie).
Dat jullie bij Woudrichem geen last van badgasten hadden verbaast mij, omdat er op dat stuk ook een camping is.

Ik ben zondag op snoekbaars gaan vissen met de dropshot en heb erg goed gevangen, leek wel of alle vis mijn kant op was komen zwemmen.  ;D

mrproper


Zeenimf

Catchen, je hebt helemaal gelijk , de lokale bevolking was totaal niet op de hoogte dat er een viswedstrijd was ,ze vonden het al heel raar ,dat er zoveel mannen  in het water stonden te vissen ,en ook van vliegvissen hadden ze nog nooit gehoord.

Aan de kant van Woudrichem ,hebben we eigenlijk nooit geen last van badgasten gehad tijdens de wedstrijd,ook vond ik (mijn menig ) dat het aan de Sleeuwijkse kant veel meer stroomde als de woudrichemse kant.

Heb een paar kleine speldaasjes gezien op het strand ,maar die waren niet groter als 2 cm.

1 flinke roofblei heb ik zien  springen , dat was voor een krib in het vaarwater  ,maar daar was niet bij te komen .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry