Wychwood

Started by eric de vliegvisser, March 30, 2018, 21:41:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eric de vliegvisser

Hoi  kan iemand mij iets vertellen over merk Wychwood hengel 9ft 4wt schijnt een van de lichtste hengels te zijn.

Alle info is welkom ook kritische.
 

John

Wychwood is een Engels merk dat is zeker. is een submerk van Leeda.

https://www.leeda.co.uk/

Leeda is a well-established distributor of fishing tackle and owns the Wychwood, MAP and Leeda brands. Leeda also distributes many market-leading brands, such as Mustad, MEPPS and Maxima. Based in Milton Keynes, Leeda is a well-resourced business developing market-leading products across all angling ...


Voor wat betreft jou opmerking over een 9ft #4 zou wat aanvullende info welkom zijn m.b.t. type en waarop je uitspraak van een van de lichtste hengels gebaseerd is.

Groeten,

John

eric de vliegvisser

Wychwood River And Stream is een hengeltje welke ik in gedachte had het liefst heb ik een van orvis maar dan moet ik nog ff doorsparen.

teks die ik vindt is natuurlijk commercieel aantrekkelijk maken maar ik vind het een lichte hengel weet niet of dit voor een 4 tje ook zo is.

Extreem lichte hengels (vanaf 46 gram) (de zwaarste 92 gram) AAAA kurken grip, luxe burl wood reelhouder, non glare olive blank.

John

Zou mij niet doodstaren op het gewicht va neen hengel. Belangrijker is dat je hem eerst eens probeert om te zien of een hegel je qua werpstijl ligt.
Tevens vindt ik het persoonlijk ook heel fijn als  reel en hengel in balans zijn.

Een goede winkelier kan je hiermee op weg helpen

Groeten,

John

eric de vliegvisser

Ga zondag ff kijken bij fly supply misschien wordt het toch orvis maar zal zeker met reel proberen. dank je wel voor je antwoorden.

John

Komend weekend is er ook de flyfair in Putten. 2 dagen met meerdere hengelsportzaken waar je meerdere combo's kunt proberen.

Mocht je toch in de buurt zijn...;)

Groet,

John

vanderschoor

Er staat ook een review van Wychwood #6 dacht ik op de website van Trout & Salmon.
There's a fine line between fishing and just standing on the bank like an idiot.

eric de vliegvisser

Info het is toch een clearwater Orvis met reel en airflo 9ft lijn 4 geworden de wychwood viel tegen in stugheid Orvis veel soepelere mid flex aktie. Was wat duurder maar dan heb je ook wat. Bedankt voor alle info.