De kop is er af!

Started by Jan Damman, March 26, 2017, 18:15:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

Afgelopen week voor de eerste keer dit seizoen naar de Eifel getogen.

Dinsdagmorgen de camper ingeladen en lekker op tijd weg zodat ik rond de middag ter plaatse was, ik had voor woensdag een vergunning gereserveerd en toen ik die ging ophalen gevraagd of er voor de middag nog een vrij was en dat was geen probleem, zodoende had ik mijzelf ingedekt ( JE KRIJGT ZO GAUW VERVELENDE PRAATJES OP HET FORUM HAHAHA ) ::)
Camper op de plaats gezet, omkleden dan maar en naar het water getogen, al vrij snel had ik de eerste aanbeet maar die miste ik en de tweede en derde ook moest er weer even inkomen daarna ging het beter.
Aan het eind van de middag had ik enkele handen vol forel gevangen dus niet verkeerd voor de eerste paar uur. ;D

Woensdag op een stuk begonnen wat ik nog nooit bevist had en al gauw melde zich de eerst forel en zelfs een paar vlagzalmen, verder was het zoeken, bomen lossen en vis vangen met als resultaat aan het eind van de dag weer enkele handen vol.

Donderdag naar een andere stek gereden, vergunning gehaald ( JaJa daar ook al  ;D ) en gaan vissen , ik was blij dat ik er vroeg was want zo halverwege de ochtend was het net file vissen  en als ik ergens de pest aan heb is het op een rijtje in de rivier staan en op plekjes vissen waar een ander al door het water gestrompeld is dus voor mij was deze vissessie ten einde maar toch vanwege het vroege begin een zestal mooie forellen gevangen.

Het is jammer dat er strecke zijn die ongelimiteerd dagvergunningen uitgeven maar ja het zij zo.

De forel die ik gevangen heb was niet groter dan 30-35 cm, en NEE er was nog geen forel uitgezet, dus al met al een paar leuke dagen gevist.
In het vervolg zal het wat verder weg gaan zoeken om te vermijden dat het vol staat.

Ik heb wel foto's gemaakt maar zijn te groot om hier te plaatsen.
Voor ieder die nu met alle goede bedoelingen gaat proberen uit te leggen hoe ik ze hier op het forum kan plaatsen vele malen dank maar het lukt mij niet, heb het al vele malen geprobeerd, dus laat het ook maar zo ;)
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Arie de Vries

Dank voor je verslag Jan. Jammer van de foto's.
Groet, Arie

Koen

Jan, als je je foto opent in paint, en dan ctrl+w drukt, dan kun je hem verschalen. Meestal naar 25% verschalen is wel voldoende. Dan moeten ze klein genoeg zijn om toegevoegd te mogen worden.

Menno_siemensma

Quote from: Koen on March 26, 2017, 18:51:47
Jan, als je je foto opent in paint, en dan ctrl+w drukt, dan kun je hem verschalen. Meestal naar 25% verschalen is wel voldoende. Dan moeten ze klein genoeg zijn om toegevoegd te mogen worden.
Alleen al via paint opnieuw (als nieuw bestand voor online plaatsen uiteraard!) scheelt vaak al 75% grootte door de lage jpeg rendering van paint. Je ziet er op een forum niks tot weinig van maar opgeblazen uitvergroot natuurlijk wel.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

HappyFisherman

Ik geloof dat ik de VUT bus ook maar snel weer eens it de stalling moet halen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Twan

Mooi om te lezen Jan!  ::top::Je hebt weer een paar mooie dagen gehad. Ik zag de foto's al voorbij komen op Facebook.

maurice

Top Jan.
Jammer van de foto's maar het is niet anders.
::bbq:: ::proost:: ::proost::