Foam tube voor aan lanyard in je nek

Started by JEVDE, September 07, 2016, 11:45:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Ik heb ooit een lanyard in elkaar geknutseld. Verbazingwekkend mooi en handig resultaat. Ben er erg blij mee. Enige dat ik destijds niet kon vinden was zon mooi stukje 'buis' van foam om in je nek te hebben, zodat het touw van de lanyard niet in je nek snijdt. De meeste commerciele 'store bought' lanyards hebben wel zon 'buisje van foam' in de nek. Weet iemand waar je zoiets kan kopen?

Chaisedieu

Bouwmarkt? isolatiemateriaal rondom buizen, maar wellicht is dat te groot

Scaramouche

Loop eens binnen bij een winkel waar ze riemen/tassen verkopen, vaak worden die spullen afgeleverd met dat soort beschermingsmateriaal en kun je dat voor nop mee krijgen.

En anders een reepje zachte stof van een oud kledingstuk knippen en met naald en draad aan de slag. Is dan tien minuutjes werk.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

henkverhaar

Of het koord doorknippen en een een mooi stuk leer tussen zetten?



Team

Quote from: JEVDE on September 07, 2016, 11:45:25
Ik heb ooit een lanyard in elkaar geknutseld. Verbazingwekkend mooi en handig resultaat. Ben er erg blij mee. Enige dat ik destijds niet kon vinden was zon mooi stukje 'buis' van foam om in je nek te hebben, zodat het touw van de lanyard niet in je nek snijdt. De meeste commerciele 'store bought' lanyards hebben wel zon 'buisje van foam' in de nek. Weet iemand waar je zoiets kan kopen?

Hij zit niet in je nek als je hem onder de kraag van je vliegvis vest laat lopen?????
NUNC  AUT  NUNQUAM

JEVDE

Allen, hartelijk dank voor alle inventieve tips! Natuurlijk zijn er allerlei andere oplossingen te bedenken en ik waardeer de enthousiaste suggesties. Op dit moment gebruik ik inderdaad ook bijv al buis-isolatie-materiaal van de bouwmarkt. (dat grijze spul)

Maar uiteindelijk hoop ik vooral dat iemand me kan vertellen waar je van dat foam in de vorm van een buis kan krijgen (foam tubing)

Op  deze foto http://lelandfly.com/wp-content/uploads/2016/07/NBD-Leland-Loaded-Lanyard.jpg zie je precies waar ik naar op zoek ben. Dat spul wordt toch zeker door iemand gemaakt zou je denken :-). Vast ook voor andere doeleinden.