Even relaxen in de regen...

Started by Gerrit72, June 04, 2012, 22:24:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72



Na een drukke tijd thuis, zieke kinderen, druk op werk, rugpijn (stress? :o) vond ik het hoog tijd om mijn low-budget roofvis set te dopen.
Even stoom afblazen. Normaal gesproken ontspan ik ook door het forum, meegenieten met vangst verhalen, lachen om de humorvolle aanvullingen of meedenken in een leuke goed onderbouwde discussie over bv materialen. Helaas werd ik de laatste dagen wat treurig van de uit de hand gelopen discussies.

Maar even echt vissen dus. Aangekomen op de stek, een kanaal in Oost-Drenthe, zag ik dat ik niet echt het meest ideale moment had uitgekozen. Het regende behoorlijk. Waxjas aan, waxhoed op en ik was er klaar voor. Lekker afgelegen, geen andere mensen, alleen fluitende vogeltjes, door het druilerige weer waande ik me in Ierland, alleen de whisky ontbrak nog.

De Ep streamer (van Maurice) gleed sierlijk tussen de waterplantjes door. De Shakespeare Odyssey (van Barry) wierp heerlijk. Ik begon te ontspannen, dat ik geen snoek/(baars) ving deerde me niet. Na een half uurtje wilde ik stoppen, maar het ging zo heerlijk dat ik toch nog een paar keer gooide. En gelukkig maar, er dook goed zichtbaar toch nog een snoekje op de streamer. Een mooie dril volgde, de hengel ging goed krom, een mooi en heerlijk gezicht. Snel twee foto's, snoekie terug, nog even de regenlucht opsnuiven en snel weer in de auto ri volgende klant, voldaan en ontspannen (waar je lunchpauze wel niet goed voor is ;))


The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Lekker Gerrit... Mooie snoek...

En die Shakespeare hengels is niks mis mee.... Daar ben ik mee begonnen en waren prima om mee te starten....

Op nar meer....  ;)


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben

Mooi werk Gerrit, ik denk dat dit een goed plan is, in de luchpauze een hengeltje werpen!!!

Hilco

Quote from: ben on June 04, 2012, 22:34:03
Mooi werk Gerrit, ik denk dat dit een goed plan is, in de luchpauze een hengeltje werpen!!!

Slecht plan , heb ik ook gedaan toen ik pisnijdig was nadat ik voor de 5 keer in de boom vast zat. :P  :P  :P

Maar verder is het heerlijk ontspannen dat vissen zeker als je wat vangt.

Goed gedaan Gerrit uit 1972  8)

harlin

Quote from: Gerrit72 on June 04, 2012, 22:24:58
Helaas werd ik de laatste dagen wat treurig van de uit de hand gelopen discussies.

Maar even echt vissen dus.
Zijn de discussies toch nog ergens goed voor geweest.  ::denken::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

ben

Niet iedereen zit 5X in de boom Hilco (3X is voor mij veel)

Hilco

Quote from: ben on June 04, 2012, 22:40:12
Niet iedereen zit 5X in de boom Hilco (3X is voor mij veel)

ik gelukkig ook niet meer hoor  ;D

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


maurice

mooi visje Gerrit72.
op naar meer platbektopper
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72


Mannen, bedankt voor de leuke reacties, daar word ik weer helemaal vrolijk van ;D.

ik denk dat dit een goed plan is, in de luchpauze een hengeltje werpen!!!

Inderdaad, dat ik daar niet eerder op ben gekomen. Ik moet verplicht een 1/2 uur pauze nemen (arbo), dat doe ik echter bijna nooit, terwijl dat 1/2 uur wel afgeschreven wordt van mn gewerkte uren :o. Zal nog wel eens een vervolg krijgen.

Lunchara; een nieuwe afsplitsing van vliegvissers die eigenlijk nooit tijd hebben en daarom in hun lunchpauze vissen 8). De Tenkara hengel is daar ideaal voor (snel visklaar).

Ook ik ving een beste boom (een mega eik). Door de hoge walkant (supermooi zicht op het water en de vis), kwamen mijn valse worpen voor wat laag uit en achter nogal hoog, waardoor ik halverwege de boom een eik haakte. Na een korte dril schoot de haak gelukkig los (hij paste toch niet in mn schepnet).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco

Dat is dan een bijkomend voordeel van Tenkara/Hilcara vissen , dat je niet geneigd ben steeds verder naar voren te willen gooien en dus ook veel verder naar achteren met alle gevolgen van dien.

Zoals je op de foto's kan zien kan je ook zittend vissen.

maar wat irritant als je de karpers 15 meter uit de kant aan de oppervlakte ziet azen , daar sta je dan met je Hilcara hengeltje...........

Kortom het is leuk voor erbij. :-X

maar hoe lekker is het om in je pauze even te vissen ........ inderdaad een goed plan.

Nu nog even iedereen die vraagt waarom je handen naar vis ruiken, overtuigen dat je ook werkelijk bent wezen vissen   :P :P :P

Gerrit72

Vandaag weer een lunch-snoek (wel een hele kleine, maar toch) en een andere gemist. Dit smaakt naar meer ;).
Net als die van gister, de niet al te kleine Ep-streamer helemaal naar binnen gehapt (kennelijk honger).
Stond ik gisteren nog in de regen, nu heerlijk zonnig weer. Tijdens de vangst kwam een oude man helemaal
enthousiast aanlopen. 'kan u een foto maken?' Nou, dat had hij nog nooit eerder gedaan.
Meneer gewoon op het schermpje kijken en dit knopje indrukken. Een digitale camera had hij nog nooit
gezien (waar vind je dit soort mensen nog?, tjsa... Oost Drenthe). Maar meneer leerde snel. Hij was helemaal vol
van de snoek en van de foto die hij gemaakt had (leuk zo'n kinderlijk enthousiast figuur...net als ik).

Hilco, voor dat soort luchtjes heb je handige flacons, waardoor je handen zonder wassen toch naar bloemetjes ruiken ;)
Alleen die groene knieƫn in je broek krijg je er niet mee schoon :-[

The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

Gerrit72, stil aan het oefenen voor de gouden streamer.

gaat lekker daar met de snoekjes.
op welke EP heb je ze gevangen?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72

Tsja, die gouden streamer, dan moet het formaat wel flink opgekrikt worden.
Echter ik weet nog een plasje, waar vanaf de oever niet te vissen is, door allemaal bomen die in het water
gevallen zijn en tussen de lelies liggen (lijkt op zo'n USA musky-pool.

Eerder vingen we er vanuit de boot al hele grote kneiters. De boot is echter gestolen, dus ik dacht...belly boat
en vlieghengel et voila... Mijn maat verklaard me echter voor gek, hij is gewoon bang voor die mega snoeken uit
dat zwarte water en denkt dat ze zullen aanvallen (maakt voor mij de uitdaging alleen groter). Hoop dat ik eens
een 1/2 dag heb om daar naartoe te gaan. Dat wordt spectaculair. (maar zit er even niet in :'()

Je had e e n gestreepte/baars Ep bijgevoegd. Die heb ik nu 3x gebruikt (en evenzoveel snoeken gevangen).
Nogmaals bedankt voor de Ep's, mijn eigen buizerdstreamer vond ik ook leuk, maar de Ep staat nu op 1.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco

ach, jij zegt klein snoekje, ik zou al lang blij zijn met dat formaat  :(

Gerrit72


Hilco, ook ik ben superblij, ongeacht het formaat, dus ook zo'n makreeltje ;)

Met Tenkara moet het ook kunnen, beide snoeken lagen een meter uit de kant (ik zag
ze erop duiken, geen na zwemmers dus), misschien een uitdaging?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Barry

Mooi werk Gerrit.

Blij dat de hengel bevalt is tie toch nog goed terecht gekomen.

Barry,

Plantje

Mooie vissen Gerrit! Hoe groot was die eerste denk je?

Gerrit72


Barry, ben erg blij met het hengeltje, voldoet prima! ;D Bedankt!

Plantje, de 1e was denk ik 50 - 55 cm (ik meet nooit, tenzij...heel groot ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Toch ook gewoon een leuke vis om te vangen!

Marksman

Lekker bezig hoor,zo wil ik ook wel pauze hebben.

Egon

En dan de lunch die in de middag aardig is uitgelopen, savonds weer overwerken ;D ha,ha.
Maar wel een mooi platbek(je).