What the ....?

Started by marcelgoedhart, October 06, 2011, 21:56:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcelgoedhart

Beste vliegvissers,

Onlangs werd ik gebeld door mijn zus, nu denken een hoop.....Ja dat wordt ik ook wel eens!! In mijn geval werkt mijn zus bij de KLM en vroeg ze me op woensdag of ik de komende maandag mee wilde naar schotland. Ik moest de vraag even laten bezinken maar al gauw gingen alle radartjes aan het werk. Regelen waar kan ik vissen, vrouw, kinderen en paspoort. Na alles te hebben georganiseert en ene mike te hebben gesproken die in het bezit was van een forellen rivier mijn spullen ingepakt en mee naar schiphol. Na het inchecken werd ik begeleid door de bestuurdes van de blauwe vogel en mocht ik plaats nemen op een plek die nog verder naar voren is dan de business class. Ik heb mogen genieten van een mooi uitzicht en heb de planeet aarde nog nooit zo snel op mij af zien komen. Na de grond te hebben gekust zijn we naar het hotel afgereisd alwaar we ons hebben omgekleed, auto gehuurd en naar Mike zijn gereden.
Bij de aankomst werden we hartelijk ontvangen, kregen we uitleg over zijn rivier en mochten we een boot uitzoeken.
Vissend vanuit de boot hebben we diverse forellen mogen vangen, zelfs mijn zus heeft voor het eerst mogen mee maken wat het gevoel is van een aanbeet van de forel. Maarr...... vanuit het niets kreeg ik een aanslag op de hengel een aanbeet die ik niet vergeet en waar niemand mij nog echt duidelijkheid over heeft kunnen verschaffen. Eenmaal na een flinke drill..... kreeg ik de vis in beeld(zie bijlage), het gekke is ( of juist niet) dat deze vis een blauwe gloed heeft! Nee, ik had niet last van de KLM ziekte deze was echt blauw. Mijn vraag is dan ook ....wat voor soort is dit, krijgt deze blauwe garnaaltjes gevoerd? :D?? Of is dit een bestaand soort?
Ik lees graag jullie reactie

PS hoe plaats je foto's ik kan alleen bijlage invoegen!

[attachment deleted by admin]

marcelgoedhart

nog wat foto's

[attachment deleted by admin]

marcelgoedhart

en nog een paar!

[attachment deleted by admin]

A{b}r{a}xa{s}

Geen photoshop gebruikt Marcel  :)

In het Helpdesk forum staat een en ander over het plaatsen van afbeeldingen (komt er kort weg op neer dat je daarvoor gebruik kunt maken van gratis fotosites en vandaaruit je foto's kunt linken. Andere optie is 1 voor 1 in de gallery uploaden en dan daar de link vandaan halen die in je topic gebruikt kan worden. Evt. 3e optie.....de foto's via de e-mail doorsturen dan kan ik ze wel op wat webspace zetten en de link in je topic invoegen).

marcelgoedhart

en de laatste!

[attachment deleted by admin]

marcelgoedhart

Prima Bas,

Is deze optie lastiger??

Sieger

HEy Marcel,

Bij Mike Barrio geweest zie ik.... Mooie plas heeft hij daar, ken het jammer genoeg alleen van de plaatjes.
Heb je toevallig zijn lijnen en hengels nog geprobeerd... Heb nu een aantal lijnen en die zijn bere goed... :D


Sieger

marcelgoedhart

Inderdaad,

Zeer gast vrij en wist me te vertellen dat er elk jaar een aantal NLers langs kwamen die een soor van wedstrijdje hielden!!
Leuk dat iemand dit herkend!!

A{b}r{a}xa{s}

via de bijlage kun je maar 2 foto's per posting meesturen.
uploaden in de gallery of op een site als photobucket en daarna alle links in 1 keer in een posting zetten is denk ik handiger,
plus dan staan de foto's gelijk op goed formaat.

Quote from: marcelgoedhart on October 06, 2011, 22:03:26
Prima Bas,

Is deze optie lastiger??


marcelgoedhart

bas,
Zal mijn best doen de volgende keer!

marcelgoedhart

Maaaaar.....Bas? Ken jij dit soort?

A{b}r{a}xa{s}

als ik zou moeten gokken zo ik zeggen dat het iets van een Aziatische karpersoort is ??¿¿

A{b}r{a}xa{s}


marcelgoedhart

@ sieger..

Heb zijn lijnen niet geprobeerd, heb mijn eigen lijnen... ;)
Zeer mooie rivier, is eigelijk een uitloper die continu stroomt... Ook zeer gast vrij. Eigelijk zou hij me meenemen om een aantal riviertje te bezoeken. Er was te veel regen gevallen dat we alleen daar maar konden vissen een hele dag voor 10 pond.

goeie kerel

Sieger

Het lijkt erop alsof je witbalans een truukje met je heeft uitgehaald... Volgens mij zitten daar alleen Regenboog en Bruine forellen op de plas...


Sieger

Sieger

Quote from: marcelgoedhart on October 06, 2011, 22:13:43
@ sieger..

Heb zijn lijnen niet geprobeerd, heb mijn eigen lijnen... ;)
Zeer mooie rivier, is eigelijk een uitloper die continu stroomt... Ook zeer gast vrij. Eigelijk zou hij me meenemen om een aantal riviertje te bezoeken. Er was te veel regen gevallen dat we alleen daar maar konden vissen een hele dag voor 10 pond.

goeie kerel

Ach ja... stom  ;D .... Maar toch altijd goed om een keer in de keuken van een ander te kijken toch ?


Sieger

Sieger

Je zou de foto een bij hem op zijn forum kunnen plaatsen en de vraag daar stellen... Misschien weten zij meer...  ???

http://www.fishingthefly.co.uk/forum/


Sieger

marcelgoedhart

@sieger

is, serieus geen photoshop, kleur vanaf boven aanzicht is echt!
Heb je voor mij het adres

marcelgoedhart

oke, nu in het netje!!! en nee, niet de kleur van het net over genomen!!

[attachment deleted by admin]

Sieger

Quote from: marcelgoedhart on October 06, 2011, 22:18:11
@sieger

is, serieus geen photoshop, kleur vanaf boven aanzicht is echt!
Heb je voor mij het adres

Nee zo bedoelde ik het ook niet Marcel, maar soms kan de camera rare dingen doen als je bv. je witbalans op de verkeerde stand hebt staan... Probeer maar eens een foto in de gewone ruimte met de instelling op TL (oid) dan krijg je hele rare verkleuringen.. Als de lichtomstandigheden lastig zijn wil de auto stand ook nog wel eens vreemd doen, dus vandaar mijn opmerking....

Het webadres van zijn forum stond er al in, maar nog een keertje.. http://www.fishingthefly.co.uk/forum/

Ik wil hem anders ook wel voor je posten en de vraag stellen.... Ben daar al aangemeld... Zeg het maar... ;)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

kanjers van ogen...toch geen karpersoort ??

marcelgoedhart

@ sieger

prima plaats hem maar! Ben erg benieuwd!

A{b}r{a}xa{s}



marcelgoedhart

Ja bas... we komen in de buurt! maar hier noemen ze het soort rare terwijl ze nog zwemt!!