Sedge

Started by HappyFisherman, January 06, 2014, 21:29:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman



Laatst voor de Sedge swap al een boel van deze beesten gemaakt en vanavond nog ff weer aan't klooien geweest.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Mooi!! Is dat hertehaar? Mooie techniek!!
Tight lines!!

Jan_Smeijers

Mooie Bram  ::goodjob::
Gr. Jan


Jan Damman

Leuk modelletje Bram, zal zeker vangen.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Jep, bruin gekleurd deerhair. Knoopje achterin leggen is wel voer voor een hoop gevloek hoor!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nol78

Mooie vlieg hoor Bram.

Inderk

Mooi hoor!!

Ik kan het je niet verbeteren!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Beertje

#7
Ik heb geloof ik ergens gelezen dat je eerst een klein elastiekje er om moet doen als hulpmiddel bij het met binddraad omwikkelen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

catchem

Quote from: HappyFisherman on January 06, 2014, 21:29:12
Laatst voor de Sedge swap al een boel van deze beesten gemaakt en vanavond nog ff weer aan't klooien geweest.

Een mooie sedge, maar heb ik iets gemist ... Een sedge swap? Waar zijn de mooie foto's?

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ron

 ::goodjob:: Bram

catchem

Quote from: HappyFisherman on January 07, 2014, 08:24:58
5e uitnodigingsswap (vol)

Hier ;)

Dank je, had ik idd gemist, gezien de datum was ik waarschijnlijk te druk bezig met vissen  ::)

wouter veuger

Mooi Bram ::agree::,op welke haakmaat is deze?

Ook een mooie voor de ruisvoorn denk ik,mits de haak niet al te groot is,maar op een haakje 16 is het wel erg priegelen denk ik... ;)

HappyFisherman

Deze zijn op 12, maar ik heb geen idee hoe het drijft... Ging me vooral om het idee om het haar niet op de steel vast te zetten, maar er achter :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

Hier een link met een vergelijkbare sedge, maar dan met cdc.Ik denk dat de bind techniek met deerhair  niet veel verschilt.

http://www.jpdessaigne.com/Lesmouchesseches/sedgebouba/sedgebouba.htm
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Heintje Davids

Quote from: HappyFisherman on January 08, 2014, 22:00:25
Deze zijn op 12, maar ik heb geen idee hoe het drijft... Ging me vooral om het idee om het haar niet op de steel vast te zetten, maar er achter :)

Mooi vliegje Bram. Maar ik kan me bij dit vliegje ook voorstellen dat je de hackle en antenne verwijdert en dan hou je volgens mij een prachtig klein speldaasje over die je aan een sinktipje of intermediate lijn kan vissen waarbij de vlieg dan zo mooi omhoog dwarrelt na iedere strip.

Rossie69

de eifel levert het vis op.

en de boven sure Sure .

mooi knupt

gijsie20

Quote from: Beertje on January 09, 2014, 15:50:25
Hier een link met een vergelijkbare sedge, maar dan met cdc.Ik denk dat de bind techniek met deerhair  niet veel verschilt.

http://www.jpdessaigne.com/Lesmouchesseches/sedgebouba/sedgebouba.htm

Staan leuke Sedges op Beertje. Ik heb vanavond even geprobeerd zo'n vleugeltje te lakken zoals in een van de filmpjes te zien is. Gaat prima met wat bug off.