Streamer op de rivier?

Started by lord4163, August 09, 2011, 21:46:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lord4163

Hallo,

Ik vis veel vlagzalm in de rivier bij ons en soms forel ik gebruik daarvoor goudkopnimfen en droge vliegen, ik vroeg me af of jullie goede vangsten hebben met de streamer op forel in stromende wateren? Trouwens ving ik vorige week nog een snoek, daar ben ik niet op voorbereid.... Misschien een stalen onderlijntje er aan binden voor de zekerheid?

Groet,
Fabian

maurice

#1
met een stalen onderlijn ben ik bang dat de vangsten van vlagzalm en forel terug zullen lopen.
die van de vlagzalm zo wie zo.
maar ga je met de streamer op de snoek ja dan zeker een stalen onderlijn.

maar denk dat de meer ervaren stromend water visser hier beter op kan antwoorden.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

lord4163

Met de streamer op forel bedoel ik, maar er zit dus ook snoek, zal die het ook niet aantrekkelijk vinden? Misschien is het niet zo slim om met een streamer te gaan daarvoor, maar vroeg me af of dit goed ving  :P

maurice

zeker vind een snoek dit aantrekkelijk.

maar ben bang dat met het gebruik van een stalen onderlijn de forel vangsten minder worden.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

lord4163

Dus ik kan het beter niet doen met streamers?  :-X

johannes

Het gebeurd regelmatig dat vlagzalm gevangen (als bijvangst tijdens forelvissen)  wordt op rapala 9 cm en dat zijn niet de kleinste kan ik je uit zeer betrouwbare bron vermelden ;D

het probleem met snoek zul je in de standplekken moeten zoeken snoek staat vaak op de minder stromende gedeelte van de rivier.

stond ooit met een #9 en een 400 grains zinklijn te vissen op de glomma de mensen die langs kwamen stonden naar hun hoofd te wijzen. maar als je niet anders vist dan de rest is de kans op echte vissen minder groot.

maar onthou dat de streamer practisch altijd dikkere vissen opleverd. uiteraart zijn er uitzonderingen.

maurice

gebruik je dan een stalen onderlijn Johannes?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

lord4163

#7
Ohwja die vlagzalm had er niets mee te maken, het deel van de rivier wat vlak bij ons stroomt zit alleen maar vlagzalm, maar verderop is het alleen maar forel.  :o Ik ving de snoek ook in het minder stromende gedeelte inderdaad. Het is een beetje gewaagt, maarja dan maar weer 2 euro kwijt voor een nieuwe vlieg. :-[ Het barst niet van de snoek gelukkig. En daar waar de forel zit weet ik niet hoe veel snoek daar zit. Als de vangsten goed zijn vind ik het, het proberen waard  :P

lord4163

#8
Quote from: johannes on August 09, 2011, 22:08:25
Het gebeurd regelmatig dat vlagzalm gevangen (als bijvangst tijdens forelvissen)  wordt op rapala 9 cm en dat zijn niet de kleinste kan ik je uit zeer betrouwbare bron vermelden ;D

het probleem met snoek zul je in de standplekken moeten zoeken snoek staat vaak op de minder stromende gedeelte van de rivier.

stond ooit met een #9 en een 400 grains zinklijn te vissen op de glomma de mensen die langs kwamen stonden naar hun hoofd te wijzen. maar als je niet anders vist dan de rest is de kans op echte vissen minder groot.

maar onthou dat de streamer practisch altijd dikkere vissen opleverd. uiteraart zijn er uitzonderingen.

Bind je de plugjes aan de vliegenhengel?

maurice

denk dat Johannes die plug op de spinhengel heeft en niet op de vliegenlat.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

johannes

was ik nog geen eens maar een goede bekende die graag met een rapala jointet aan de spinhengel vist.

nee dat soort pluggen zijn niet aan de vlieghengel te werpen en zonder stalen onderlijn maar met fluorcarbon 35/100


lord4163

Als ik met de werphengel op de rivier ga doe ik een dobber, het is niet heel diep en je kom heel snel vast te zitten. Gewoon geldverspilling anders....

Rene V.

Koop,leen maar zeker lees eens het boek Modern Streamers for Trophy Trout van Bob Linsenman&Kelly Galloup.
Gaat een wereld voor je open.

Rene V.

johannes

ga dat boek zeker eens lezen

dank rene v

maar eerst lekker een paar dagen weg met het gezin

lord4163

Quote from: Rene V. on August 10, 2011, 19:48:29
Koop,leen maar zeker lees eens het boek Modern Streamers for Trophy Trout van Bob Linsenman&Kelly Galloup.
Gaat een wereld voor je open.

Rene V.

Bedankt voor de tip. Ik ga alleen eerst voor een waadpak sparen  ;D

lord4163

Zouden ze deze intressant vinden ?  ???


Rene V.

Ik wel,denk de vis er ook voor valt cq bijt.

Rene V.

lord4163

Ohwja! Nu weet ik de naam weer wooly bugger is het denk ik kleur roze, zal het ook wel doen denk?

Jan Muisers


Die oranje "dingus" weglaten...de staart iets langer (maat is ok) en helemaal ZWART en je hebt een echte vlagzalm killer. Een vlagzalm van 25 a 30 cm. heeft hier echt geen moeite mee.
Even de diepere poelen opzoeken (hoeft niet perce, maar vaak zitten daar de betere maten vissen) en proberen diep te vissen..

Ik weet echter niet of de forel ze ook lust. Volgens mij een snoek niet.

Jan.




lord4163

Bedankt voor de tips. Trouwens bind ik mijn vliegen niet zelf, dit zijn gekochte vliegen  :-[

johannes

Zou eerlijk gezegt andere kleuren gebruiken natuurlijke donkere kleuren (of de rivier moet zwaar gekleurd zijn)

stond tijdens m'n gezinslangweekeinde weg nog even een paar forelletjes voor op de BB te vangen.

met een 7cm rapala in de stroom pakte ik de ene na de andere vlagzalm van 30cm en grootter.

vlagzalm gaat echt wel voor een dikke hap gelukkig nog wat forrel gevangen bleef de BB ook niet leeg ;D

Willem

Ik zelf heb goede ervaringen met een wooly bugger op maatje 10 lekker verzwaard, en dan dwars op de volle stroom gooien. Dan als een gek binnenstrippen. Loop je vast, dan even wachten tot de forel uit het water komt...

hendri

@johannes, waarom perse forel? vlagzalm kan je toch ook gewoon eten of?? ja ik weet het niet hoor, vandaar de vraag.

Jan Muisers

Hendri, vlagzalm is heel lekker..ALS je van de smaak houdt.
Hij heeft een heel doordrongen smaak...Thymalus thymalus  ;)

Je moet hem wel zo snel mogelijk eten en niet een hele dag met je rond dragen. De smaak wordt als snel "onaangenaam" .

Misschien dat johannes het beter uit kan leggen.

HappyFisherman

Als ie net zo smaakt als ie ruikt mag je em van mij houden HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...