Anvil atlas vs Montana Mongoose...

Started by wouter veuger, November 23, 2013, 11:41:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Beste forumgenoten,de afgelopen 2 seizoenen heb ik Nasr tevredenheid gebonden op een imi regal vice,maar toen ik gisteren een haak inzette om een snoek streamer te maken,brak spontaan de hele bek af >:(

Aangezien ik inmiddels wel kan stellen dat vliegvissen en binden een verslaving voor het leven is geworden,wil ik nu een vice aanschaffen die datzelfde leven mee gaat.

Zowel de Anvil atlas als de Montana Mongoose spreken me wel aan!

Bij de omschrijving van de Mongoose staat dat deze haken tot 4/0 klemt,maar ik bind vaak streamers op 6/0,zouden deze er pertinent niet inpassen?

De atlas klemt tot 7/0 maar heeft een relatief klein bekje,waardoor ik me afvraag of die dan wel onwrikbaar vast zit.

Ik ben helaas niet in de gelegenheid om het land door te rijden om een en ander zelf te bekijken.


Iemand van jullie ervaring met een van deze vices of misschien wel met allebei?,wat zijn volgens jullie de pro's en de cons?


Ik hoor het graag!

Team

Kijk maar eens naar  www flyfishohio.com    dan wordt je een hoop wijzer
NUNC  AUT  NUNQUAM

wouter veuger

Dank ton,interessante reviews!

Zijn allebei topdingen,lastig kiezen... ::)

Jan Bruins

Ik zou de anvil laten liggen en kiezen tussen de Mongoose en The Peak vice.
I don't drink water, fish f*ck in it...

Raymond

Ik heb zelf de Anvil. Ben er heel tevreden over maar heb geen ervaring met de genoemde andere vice. Ik mis bij de Anvil wel de bobbin cradle...
::wtf::

John

Heb zelf ook de Anvil vice. Deze houdt een 6/0 streamerhaak muurvast!
De vice heeft een twee tal inkepingen in de bek waar de grotere haken in vallen.

Is net zo goed als de mongoose echter qua prijs een stuk voordeliger.  ;)
en je hebt er zelfs een tafelplaat en klem bij .


wouter veuger

Hmmm moeilijk moeilijk :P

De Mongoose komt ook met een basisplaat en een tafelklem en die bobbincradle zit er ook bij,is toch ook wel een pluspunt.

In de reviews scoort de Mongoose iets beter, beide hebben ze levenslange garantie...

De Mongoose is ongeveer 50 euries duurder,maar het is een aankoop voor het leven,dan maakt 5 tientjes ook niet zoveel uit.

Raymond

Nou, dan zou ik op dit moment kiezen voor de Mongoose (er wel van uitgaande dat de reviews kloppen). Die 50 euro meer maken nl. niet echt veel uit gezien de lange levensduur.
::wtf::

Team

Je kunt ook marktplaats in de gaten houden, staan soms leuke dingen op voor weinig.

Als je veel op stap gaat met je vice???   club ect,  ik heb de Snowbee Travel vice  prachtig ding en werkt goed met alle haken.
NUNC  AUT  NUNQUAM

wouter veuger

Ik denk dat het de Mongoose wordt idd, misschien dat hij in de toekomst mee gaat op reis een keer,maar binden zal hoofdzakelijk zu hause gebeuren.


Allen zeer bedankt voor de info!