weekend Noorden

Started by leo, September 17, 2012, 22:56:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leo

dit weekend naar Noorden waarschijnlijk op de snoek
iemand nog tips of stekken ?
aankomst vrijdagmiddag tot zondagmiddag

Rossie69

noorden is ook groot Leo?

heb je een plaats waar je bent ?
kunnen we mischien daar op inspelen.


j.klopper


Rossie69

 ::sjorrie::

hahaha zo had ik het niet bekeken .

:o

Gert

Leo, ik weet niet in hoeverre je op de hoogte bent met de vergunningen. De Nieuwkoopse Plassen vallen niet onder de VISpas, daar kun je alleen aparte (dag)vergunningen voor kopen.
Bootje is o.a. te huur bij Tijsterman in Nieuwkoop.
Maar zelf heb ik nooit gevist op de Nieuwkoopse Plassen. Wel bij Aarlanderveen in de poldersloten en ringvaarten. Zijn ook dagvergunningen voor te koop want er zit niet zo veel in de VISpas.
Ook een mooi watertje: de Hogedijk bij Zevenhoven. Zit wel in de VISpas.
Ben al weer jaloers  ;)

Succes en groet,
Gert

Ron-O

Leo ik ben in Noorden opgegroeid, waar wil je gaan vissen met de vliegenlat??
Ik weet wel wat plekjes voor je.

Gr, Ron-O

leo

Gert aan de hogedijk overnachten we bij johan en joke dank je

ron o ik hoop dat je dit nog leest voor ik morgenmiddag vertrek ik hoor graag van je we krijgen morgenavond ook nog wat uitleg
ter plaatse.
ik kan me er nog geen voorstelling van maken maar er moet een goed visbestand zijn,dus gaan we er een keer voor
voor de vergunninden word gezorgd.

Gerrit72


Leo, in iedergeval veel plezier en succes daar!

Mijn gevoel is dat de snoek de laatste dagen weer wat actiever wordt.
Lijkt me dat je er daar wel een paar moet kunnen vangen.
(hoop voor je dat er ook een beste bak tussen zit ;D).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Veel plezier Leo, vang ze!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gert

En, Leo?
Of was het niet om over naar huis en het forum te schrijven?

leo

op verzoek van ron o
vrijdag aangereden naar campingboerderij aankomst 1800 uur dan diner met aansluitend uitleg over het gebied met zn vismogelijkheden. nou dat was niet gering.ik kan eenieder  die in de gelegenheid of in de buurt is eens te gaan kijken.
die avond plannen gemaakt waar we met wie zouden gaan vissen.de beslissing was gevallen op de oude meie een klein riviertje wat door de polder stroomt.met de fiets die we hadden meegenomen was dat goed te doen. wel veel wind en het water van een kant te benaderen vergde wel wat inspanning.ik zelf had me voorgenomen om alleen maar op snoek te gaan met mn 7 en wat streamers dus had ik er niet zo veel last van. waar we wel wat last van hadden was een te kleine water/landkaart met de wateren.
dit resulteerde in een bijna boete omdat we nou net niet die vergunning bij ons hadden die we nodig hadden. wel 3 andere, maar die net niet affin we zijn door de controleur in de goede richting gestuurd. vangsten waren slecht, had na 2 uur eindelijk een volger die ik wel zag, maar denk hij/zij mij ook viste met een vrij lange streamer die soepel en met weinig buitelingen binnen viste. heb er daarna een ep baars imitatie aangezet met als resultaat een snoek van 40 cm dit was voor mij alles wat er gevangen was.
      2de dag zondag boottocht met visgids  over de plassen en de nieuwe meie.
nou al vang je niks dit was een traktatie. overal prachtige huizen en huisjes aan het water met zo mogelijk nog mooiere aanlegsteigers en brugjes waarbij het onderdoorvaren practisch op je buik moet gaan liggen om er onderdoor te kunnen. prachtige snoekplekken met die overhangende treurwilgen ed.maar helaas weer weinig te vangen.
er zijn in dit weekend met 22man denk drie snoekjes gevangen met als rcord 67cm overige vis schat ik op 70 stuks.
al met al een schamel resultaat. niet te min kan ik terugkijken op een gezellig en goed besteed weekend.
   een volgend keer ga ik wanneer de weersvooruitzichten wat stabiller zijn en de vangstkansen wat groter.