Far & Stuk

Started by Killer-Bug, March 20, 2015, 06:11:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Killer-Bug

Ik heb een Far & Fine die stuk is net voor het hand vat er is iets opgevallen in de kofferbak !
Zou deze nog te herstellen zijn ?
Iemand enig idee of mening ?
::hulp::
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Rossie69

inkorten zou kunnen zeg maar handvat opschuiven.
weet niet in hoe ver de actie word.


John

Je zou kunnen overwegen om beide delen met een inzetbus  weer met elkaar te verbinden indien het een redelijk rechte breuk
Blijft de hengel op lengte echter zal wellicht niet meer fullflex tot in handvat zijn.

FSCHAMP

Quote from: John on March 20, 2015, 16:52:35
Je zou kunnen overwegen om beide delen met een inzetbus  weer met elkaar te verbinden indien het een redelijk rechte breuk
Blijft de hengel op lengte echter zal wellicht niet meer fullflex tot in handvat zijn.

Bert,

een vriend van mij heeft zo mij Diamond back hersteld en het is zoals John zegt, de hengel buigt dan niet meer helemaal door tot in het handvat, maar het blijft een geweldige hengel zelfs als hij hersteld is.  En de prijs was maar zo'n 25 euro.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Killer-Bug

De hengel is eigenlijk niet gebroken maar meer  geplet eigenlijk maakt dat een verschil ?
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

John

Daar durf ik zo geen oordeel over te geven.

Wellicht kan een Ton temming als zijnde zowel Orvis dealer alsmede hengelbouwer watvoor jou betekenen. Of wellicht een andere hengelbouwer die je eventueel verder kan helpen.

Zou toch zonde zijn als je deze hengel met de vut moet sturen...

FSCHAMP

Bert,

foto's zeggen veel meer. Bij mijn hengel was het geen rechte breuk en hij was een beetje versplinterd, ook net boven het handvat en deze is mooi hersteld. De persoon, die het voor mij gedaan heeft, heeft de breuk mooi overwikkeld met binddraad en mooi afgelakt. De hengel is alleen wat stugger maw de hengel buigt niet helemaal meer door zoals voorheen in het gedeelte waar de bus in zit.  In mijn geval maakt het de hengel wat pittiger.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Peter68

Ik zou gewoon op ebay voor een nieuwe Far and fine zoeken.
Mijn lievelingshengel deze wil je toch niet missen.
Als je hem laat maken wordt het toch nooit meer de oude.
En wat denk je dat repareren kost heb je bijna weer een goede gebruikte voor op E bay. :D

FSCHAMP

Mijn herstellingen hebben 15 & 25 euro en beide hengels doen het nog prima
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>