Topic voor vragen die niet echt een topic nodig hebben.

Started by Joost S., March 13, 2013, 21:56:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erwin

Ik vraag me af of er verschil kan zijn in polariserend vermogen. Volgens mij is het meer iets van : een bril polariseert wel of hij polariseert niet. Ik denk dat de prijsverschillen meer gelegen zijn in kwaliteitsverschil tussen de glazen. Het beter geslepen zijn ed.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Rene V.

Valt mij ook op,een pola bril kan je het beste in de auto testen ;).Voldoet die dan is die OK.

Rene V.

Beertje

Die vlekken in een autoruit komt door de samenstelling v/d ruit.Hier heb je tijdens het vissen geen last van.wat wel van belang kan zijn is,de kleur van de glazen.Ik geloof dat de meeste vissers voorkeur hebben voor de kleur amber.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rene V.

Wat mij wel opvalt,hoe minder vlekken in je autoruit,hoe rustiger het beeld.De ene of de andere bril maakt voor mij wel uit.

Rene V.

Joost S.

Ok, er zit dus verschil tussen de verschillende glazen.

Maar er is niet echt een schaal of zo he? Want overal staat bij, polariserende glazen, maar verder niks. Zelfs bij de serengeti niet.

Vreemd dat er een verschil is, maar dat dit niet wordt aangeduid in een soort van klasse of zo.

Amber gekleurde glazen was ik al van op de hoogte. Eventueel blauw als je veel op zee of groot water zit. Is niet het geval.

Maar ok, zelf  op zetten dus, en achter het stuur kruipen. Hmmm..... Hoe ga je dat een opticien uit leggen? Hahaha, ;-).

Thanks voor de antwoorden mensen, en vergeet bekeerling vorige pagina niet svp.

Beertje

Ik draag geen bril,maar ik heb door een overzetbril van cocoon gekeken en daar zie je werkelijk alles door wat er onder het oppervlak gebeurt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

golddigger

Ik heb er een van het kruitvat
Een paar jaar geleden gekocht voor 12,50 euro
Doet het grandioos!
Perry

jelle

Quote from: Natte vlieg on March 24, 2013, 20:28:00
Ok, er zit dus verschil tussen de verschillende glazen.

Maar er is niet echt een schaal of zo he? Want overal staat bij, polariserende glazen, maar verder niks. Zelfs bij de serengeti niet.

Vreemd dat er een verschil is, maar dat dit niet wordt aangeduid in een soort van klasse of zo.

Amber gekleurde glazen was ik al van op de hoogte. Eventueel blauw als je veel op zee of groot water zit. Is niet het geval.

Maar ok, zelf  op zetten dus, en achter het stuur kruipen. Hmmm..... Hoe ga je dat een opticien uit leggen? Hahaha, ;-).

Thanks voor de antwoorden mensen, en vergeet bekeerling vorige pagina niet svp.
amber werkt voor mij het beste en zwarte glazen is niks waard, drie jaar geleden een bril gekocht met zwarte glazen die heeft mijn vrouw nu op bij het autorijden.
zelf zag ik niks meer in het water
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Arie de Vries

Heb een Cocoon die ik met de laagstaande zon momenteel ook in de auto draag. Bevalt mij erg goed, geen vlekken in de voorruit.
Groet, Arie

Arie de Vries

Hmm net even uitgeprobeerd, maar klopt inderdaad, met cocoon zie je wel strepen in zijruit, was me nog niet opgevallen. Blijf blij met deze bril want kan hem over mijn "normale" bril dragen zodat ik ook nog wat zie
Groet, Arie

weerwolf

Ik heb ook cocoons, eerst de gewonen en laatst de meekleurende aangeschaft die is zo mogelijk nog beter en het grote voordeel is dat je in de winter langer door kan vissen omdat hij lichter is als de gewone

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

harry

ik heb een polaroid overzet bril  met donker grijze glazen 

bevalt me beter dan de amber want daarmee zie je al gauw op schaduwplekken geen fl . kker meer

harry

harry

ben zelf ook niet zo meegaand  dus ....   hahaha

je hebt wel gelijk  (oei dat doet pijn dat toegeven)  :)

harry

harry

ik heb vroeger welles nagevraagd bij een opticien wat het kostte een zonnebril op sterkte met polariserende glazen maar toen kostte die een godsvermogen

ik weet niet wat nu de prijsstelling is tegenwoordig

dryfly

Ik ben brildrager en gebruik dag (wegwerp) lenzen, dan kan ik afhankelijk van het weer wisselen van bril met bepaalde kleur glazen. Polariserende zonnebril op sterkte is natuurlijk super maar mijn ogen veranderen wel eens van sterkte en dan moet je weer nieuwe glazen kopen.
Ne pas pipi contre le vent

harry

dat is bij mij ook nog steeds wat het tegen houdt hoor

ik heb een varifocus bril en sterkte wisseld ook nog welles

RiverHunter

serengeti  is de Rolls Royce, en alles heeft zijn prijs.

harlin

Quote from: speycast on March 29, 2013, 10:55:12
kost wel wat natuurlijk maar  hondertje of 4 moet te doen zijn  mijn broer heeft er ook 1  die die prijs was ligt ook aan montuur

wel serengeti

nog een ouwelullenstuk er in en dan is het helemaal kassa.
Blijf wel voor joker lopen,  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

RiverHunter

Harlin, ik haal ze gewoon bij de Action, kosten € 3.00 en die dingen zijn misschien niet de perfectie maar ze doen het, voor onze wateren, in het buitenland bijv.; in de Cariben heb je wel degelijk een goeie nodig want er zit wel degelijk verschil in kwaliteit.

Gr, Ron.

Bekeerling

Ik heb een vraag. Wat is het doel van een waadjas? Is dit gewoon een kort model jas dat minder snel in het water hangt bij het waden, of is die bedoeld om nog dieper te kunnen waden dan je alleen met een waadpak kan?

weerwolf

doe dat laatste maar niet!!! helemaal niet met deze watertemparatuur.


Waadjas is een wind/regenjack welke idd kort is om toch wat verder het water in te kunnen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bekeerling


Bekeerling

Ik lees/zie wel eens dat mensen hun drijvende leader insmeren met een of ander goedje waardoor ze dan tot net onder de waterspiegel zinken zonder de droge vlieg mee onder te trekken. Reden hiervoor is dan dat vissen op voornamelijk stilstaand water de leader te goed zouden zien als deze zou drijven.  Doen jullie dat ook? Is het verstandig dit te doen? En wat voor spul gebruikt men hier dan voor?

Gert

Ja, doe ik ook wel eens op een glashelder meer ofzo. Met een beetje afwasmiddel of vloeibare zeep.

Groet,
Gert

Joost S.

Ik heb geen auto (meer), en moet dus met de fiets naar mijn vis stek toe. Ik zal denk ik niet de enige zijn.

Maar dan zit ik met de koker van mijn hengel, heb het idee dat als ik die bij mijn fiets laat, het gestolen wordt.

Wat doen jullie met de koker, neem je die misschien niet mee onderweg naar je stek? Of hangt die aan je vest of zo?

Wat een onding als je eenmaal ter plaatse bent, haha.