neoprene handschoenen vraagje

Started by vliegvisgek, February 20, 2011, 11:08:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vliegvisgek

had de volgende vraag heb 2 setjes neoprene handschoenen van simms en van snowbee maar krijg toch altijd na 2 uurtjes vissen de handen zo koud  :-[hebben jullie dat ook of zeg je je moet die of die kopen dan is het bijna nihil of totaal niet koud of nat

dus tips welkom dank jullie wel alvast

vliegvisgek ;)

Rossie69

Denk toch dat ze je te strak zitten dan Jeroen.


HappyFisherman

Pas ook al in een topic geweest. Ik krijg ook in ruime neoprene handschoenen kouwe klauwen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

handschoenen mét vingers ..... is niet mee te vissen
handschoenen zonder vingers..... krijg je na verloop van tijd koude handen mee (mijn ervaring)

Rossie69

gister had ik wel een koude middelvinger,maar dat komt door het stripvingertje wat erom zat,die was zeikte nat natuurlijk :)

voor de rest gebruik ik van die moffies dus altijd vingertjes bloot.

A{b}r{a}xa{s}

Flysselmeer, je valt in ieder geval op, mooi kleurtje :)

jelle

Quote from: Rossie69 on February 20, 2011, 11:24:57
Denk toch dat ze je te strak zitten dan Jeroen.
heb ik ook  :(
Handschoenen met rek zoals neopreen en die kunststoffen werkhandschoenen knellen mijn vingers iets af.
Gevolg is dat ik koude vingers krijg en dan juist door ze uit te doen weer warme vingers krijg.
Behalve dan bij temperaturen onder de 2 graden of zo en natte handen, dan is het mis ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rene V.

Heb die handschoenen van Simms met dat fleece aan de bovenkant.Voldoen goed wel een tip voor koude handen,vroeger motor gereden eerst doorrijden tot je handen er bijna afvallen,stoppen je handen tegen je schouders slaan tot ze tintelen en pijn doet,handschoenen aan en doorknallen.Ik heb mij laten wijs maken dat je bloed weer door je handen gaat stromen,of dat zo is weet ik niet maar het werkt wel.

Warme groet,Rene .

O ja,Bas hij doet het weer,bedankt!!!

HappyFisherman

Ik kan me niet voorstellen dat de weekmakers in je handschoen ook goed zijn voor het vissenhuidje...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

#9
te strak zijn ze niet en te groot ook niet precies goed zelfs maar wat rossie al zei door het strippen word mijn middel vinger brrrrrr zo koud en nat op den duur maar heb nu de reacties gelezen en kom er wel uit test er nog wat en zo niet dan vissen met mooi weer zonder die meuk dank u voor de antwoorden ;)

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.simmsfishing.com/site/xdpy/sg/GLOVE  die heb ik en van simms

en de snowbee deze
http://cgi.ebay.co.uk/Snowbee-Lightweight-Neoprene-Fishing-Gloves-Size-Choice_W0QQitemZ230582326518QQihZ013QQcategoryZ23823QQvarZ530023213971QQcmdZViewItem

maar toch koude middel vinger bij beiden brrrrrrr

Rossie69

ja en moet je nagaan wat voor ideetjes je krijgt aangereikt,das niet normaal joh.
als ik dat thuis zou vertellen.
had ik nu 2 blauwe kijkers of een heerlijke avond hahahahha

vliegvisgek

heb op aanraden van vliegvisser die ik kan ander model gehaald van simms hopende dat hij gelijk heeeft henk anders kan me dochter ze wel gebruiken voor paardrijden toch ;) :P

hendri

ik gebruik nooit handschoentjes, in het verleden wel geprobeerd maar ik vind het grote ondingen. gewoon zorgen dat je weer vis vangt zodra je handen koud zijn, dan vergeet je ze vanzelf. ;) of in het water steken, krijg je er ook wel weer gevoel in. 8)

Rossie69

ow ja heb grote jongens zien janken hoor van de pijn .
dan is het neit koud genoeg geweest dus.
had je toch ff zatredag of zondag moeten vissen :)
of vandaag

sebastiaan

Wat redelijk goed helpt is het volgende;

Voor het vissen je handen 5 min onder de koude kraan
en dik insmeren met Neutrogena handcreme (met rode dop is ongeparfumeerd).

Handschoenen draag ik nooit meer, slechte ervaring mee.

vliegvisgek

dat zou kunnen maar de simms die ik nu heb bevallen me 100 keer beter als het oude model dus effe koude daagjes afwachten dan kan ik pas echt oordelen maar dank je voor de tips mannen en dames ;)