Droge vlieg.

Started by LycoWico, January 05, 2013, 20:11:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LycoWico

Hallo allemaal,
Ik vliegvis sinds een maand of 7 en hier in de omgeving van Vught hele mooie viswateren om met de droge vlieg te vissen.
Ik heb geluk gehad dat ik nog een periode in Augustus met de droge vlieg kon vissen en vangen maar daarna zaten de voorns te diep.

De vraag is waneer begint het weer te komen dat er met de droge vlieg gevist kan worden?
Ik snap als geen ander dat dit natuurlijk afhankelijk is van de temperatuur/water temperatuur maar zou toch graag "jullie" mening/ervaring hebben en globaal inzicht krijgen in wanneer ik er weer een droge vlieg aan kan knopen.

MarcelN

#1
Hoi Lenny,

waarom probeer je niet eens een nimpfje, ik stond er net nog mee te klooien en tegen de schemer mij helemaal scheel staan vangen, tussen de 20-30 vissen, vnl baarsjes en blankvoorns. Wél heel leuk hoor, daarna werd het donker en kwamen ze aan de oppervlakte, kan het wel droog proberen dan, maar ik zie niets! Probeer het eens, haakje 14, 2.3mm goudkopje beetje groene dubbing met wat hazenhaar erdoor en heel dun binden. Vette beuken op mijn #2'tje met 10/100e tip, lach me rot!

MarcelN

Ik heb geen idee, ik gok April, is het ook feest op het OVM dus in de sloot vast ook.
Droog is het mooist, maar dit is ook echt gaaf, die verrassings beuk.....

Koen

het antwoord op je vraag is: de tijd dat het nymphen spul de reis maakt naar het oppervlak en dat de beestjes zoals torretjes, sprinkhanen, rupsen enzo beginnen rond te kruipen. Dit zal meestal in het begin voorjaar zijn, maargoed, je hebt kans dat het een strenge winter is geweest  en het later beginy of dat het voorjaar vroeg begonnen is en het beestenspul eerder actief is. Je zult dus moeten kijken en proberen. Wat ook helpt is gewoon af en toe hier lezen. Ik denk wel dat als de eerste mensen hier weer op droog gevangen hebben dat de rest snel zal volgen :)

Hilco

en voor je het weet praten we weer over vissen  :P



En als de strenge winter als nog komt, is de hele natuur weer in de war vrees ik .......

Gert

Quote from: Hilco on January 05, 2013, 22:54:39
en voor je het weet praten we weer over vissen  :P

Maar toch ben ik wel nieuwsgierig of we nu te maken hebben met een 11-jarige Lenny of 10 jaar oudere Rico????

Groet,
Gert

rena

Als ik puur naar de grammatica en zinsbouw kijk ...is hij / zij wel ietsje ouder ...

ben

Back to TOPIC; wat is het allemaal waard, half December vang op Droog bij Eemhof, 2 januari 2013 vang op droog bij Breukink, Steenderen :P :P :P ::zucht:: ::KOOL::

rena

Als de temperatuur een paar dagen boven nul komt langs de Glomma kan je al los met droge steenvlieg imitaties..
Ik verheug me er al op, maar het duurt nog wel een maandje of ... ?

catchem

April, soms maart, ik hoop altijd februari.

LycoWico

Haha hoop het ook dat het vroeg begint, moet zeggen heb wel veel actie van kleine vis aan de oppervlakte gezien vandaag en gisteren.
Helaas was dit in de stadswateren van Den Bosch.  :(

Maar hieruit kan ik concluderen dat het meestal in april begint mits het weer natuurlijk meewerkt.  ;D