Collega's, wat vinden jullie de beste Forellenput in Nederland en waarom????

Started by ben, December 13, 2012, 17:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Collega's, wat vinden jullie de beste Forellenput in Nederland en waarom???? Nou vertel het maar!!!!

dryfly

De Ronde Bleek,

Vanwege de grote gezonde sterke vissen, gastvrijheid van Jan en zijn vrouw, mogelijkheid tot het huren van comfortabel vlot en de natuurlijke uitstraling van de vijver.

Groeten Jurgen.
Ne pas pipi contre le vent

Kampo

de beste forelle put is de wranghe clubwater van lure and emerger de reden is lekker dicht bij huis en mooie forellen te vangen ;) ;) ;)
kampo scholte lid van lure and emerger

Inderk

Baggelhuizen vind ik het beste.
Niet omdat het mijn thuiswater is, maar omdat er iedere keer gezonde vis wordt uitgezet.
En omdat de vis de tijd krijgt te acclimatiseren.
Vaak zijn goede vangsten alleen nog maar mogelijk met goede imitaties.
Omdat er meer dan voldoende voedselaanbod aanwezig is (o.a. schietmotten, damsels, kleine visjes, bijen dankzij de imker die een aantal kassen op het terrein heeft staan, etc............)
De vis is meestal binnen een paar dagen overgegaan op natuurlijk voedsel.....
Daarnaast de redelijk natuurlijke ligging, de mogelijkheid tot waden en bellyboten.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Forellenput/plas... Baggelhuizen! Gemoedelijk waar vissen belangrijker is dan vangen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless


HappyFisherman

Het is alleen zo'n pleuriseind rijden (en die boetes onderweg zijn verrekte duur!).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Dat doe ik met een tank benzine ook al dus 'gratis'... Binnenkort toch maar eens weer die kant op.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Quote from: Kampo on December 13, 2012, 18:12:48
de beste forelle put is de wranghe clubwater van lure and emerger de reden is lekker dicht bij huis en mooie forellen te vangen ;) ;) ;)
kampo scholte lid van lure and emerger

Mee eens Kampo!! ::agree::

De Wranghe, is met geen enkele "put" (lelijk woord eigenlijk) te vergelijken!!

Ronde Bleek is gaaf, Baggelhuizen is zeker gaaf, Kool kan soms erg gaaf zijn, de Bernisse in het verleden was super, het Mun kan er mee door, Eemhof alleen de grote vijver (de kleine kan iedereen vis vangen!), OVM, magisch, maar zeer mooi en lastig(vaak) water met zeer mooie vissen, maar de Wranghe!!?? daar kan weinig aan tippen in Nederland!

Helaas is dit water niet voor iedereen toegankelijk, echter voor een dagvergunning van € 15,- kan je via een lid van Lure & Emerger een dagje "proeven" aan een natuur water waar de forel niet duimdik op je streamer ligt te wachten, maar waar je nog écht moet vissen om er een aan de schubben te komen!!
Waar je de zilver reiger, de buizerd en soms arend, en ja, ook de roerdomp tegen komt, waar je 22 meter diepte op 8 Ha water onder je BB kan hebben, waar je soms 40+ baars aan je streamertje kan haken m(of een vette Snoekbaars!), waar je, je op een buitenlands reservoir waant, waar in het voorjaar óók bibio's zwermen, waar je..... hhhhhhhhh.... ach de Wranghe?? mijn favo maar dat is wel duidelijk denk ik zo!  ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


karelgol

Baggelhuizen vind ik het natuurlijkst, maar de bekeerlingen in mijn familie heb ik allemaal op de Eemhof laten beginnen, juist omdat daar het vangen meestal makkelijker is en je hebt niet direct waadpak/lieslaarzen nodig.

Karel

Barry

Ja Baggelhuizen is voor mij de plas.Eemhof alleen de grote vijver Anders kan ik wel naar Emst. Maar de wrange nog nooit geweest lijkt me mooi na die wilde verhalen hahaha!


Rossie69


vliegvisgek

de kool
de eemhof
baggel
de ronde bleek
en nog wat gewone forel putten zoals berenkuil en nog een paar  ;) ;) ;)

rena

Heb altijd plezierig gevist in de Wranghe maar het OVM heeft toch wel mijn voorkeur.
Moet wel zeggen dat ik maar heel weinig forellenput ervaring heb en dus ook weinig vergelijkingsmateriaal.

Nootjez


jc

De Beste: niet in NL, volgens horen zeggen, ga er komend jaar naartoeom te kijken of het waar is  , Kluizen in BE


Kluizen , lekker dichtbij 1/2 uurtje en als het water wat is opgewarmd [ vanaf April ]

prachtige sport !!

groet JC

Ron-O

Als het dan echt moet, Het OVM lekker rustig, en ja je weet het maar nooit.

Gr, Ron-O 8)

Gert

Ik ken niet zo veel forellenputten en -vijvers. Eemhof is favoriet omdat die het dichtst bij is (o nee was, want in Utrecht zit er nu ook een, maar daar ben ik nog niet geweest).
Verder ken ik de Ronde Bleek - ook een topper wat mij betreft.
En de Berenkuil en het Mun ken ik, maar dat concept van zoveel vissen per persoon per dag(deel) erin kieperen vind ik niks.

Vroeger nog wel in Wortel geweest, in Belgie, maar die bestaat helaas niet meer. Was een leuke vijver.

Groet,
Gert

maurice

geen oordeel, kom haast nooit meer op een put of vijver.

OVM en Baggel moet en mag je volgens mij niet vergelijken met de putten die de meeste van ons bezoeken.
Youri en ik hebben 1 keer een geweldig goede dag gehad in Usselo,  met zijn 2en 69 vissen waarvan 47 zalmforellen van 2 kg en meer.
na de tijd nog niet weer geweest, maar bij de woldstek was het ook zekers zo leuk.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Mike

1 Kool
2 ronde bleek

Opvallend dat veel mensen de Eemhof zo leuk vinden, ik heb nou echt werkelijk helemaal niets met die betonnen bak.
En die put achterin werd de keren dat ik daar was telkens echt heel slecht gevangen, maar dat is wel al jaren geleden.

Oosvoorne vind ik niet echt een put, anders stond ie wel op 1 denk ik, gewoon omdat het zo groot en natuurlijk is en dat je daar ook veel verschillende soorten kunt vangen.

De Kool vind ik leuk omdat je daar zo nu en dan echt spectaculaire aantallen grote vissen kunt vangen, waarvoor je dan wel echt eerst de code dient te kraken. En buiten dat zijn Bert en Ellie natuurlijk echt geweldige mensen. Ook de locatie met lodge waar je van alles kunt eten en drinken zijn wmb ongeevenaard.

Ronde Bleek is natuurlijk uniek met zn diepe water en zn grote vissen.

De vijver in in het Utrechtse Noorderpark is ook hard op weg om een hele mooie plek te worden.
De eigenaar is continu druk bezig om het steeds beter te maken en ik ben er van overtuigd dat het steeds leuker gaat worden.
De locatie en de uitbaters zijn ook zeer gastvrij en vriendelijke mensen.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

hendri

met kop en schouders staat het ovm bij mij op 1.
ik kom er helaas veel te weinig, maar als je er bent, en je ziet die mega plas water! wauw dan gaat mij alles jeuken en wil en zal ik vissen!

daarna: baggelhuizen, eemhof, de kool, de rondebleek