ruigenhoek 27-4 en een vraag

Started by sietzedevisser, April 09, 2013, 14:10:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sietzedevisser

Heren,

Bovenstaande datum ga ik met mijn niet vissende schoonfamilie een ochtendeel naar de ruigenhoek. De bedoeling is de oom van mijn vriendin en haar nichtjes een forel te laten vangen en die 's avonds te bereiden. En ik wil er natuurlijk zelf ook wat landen  :D. Ik ga dus op de put & take vijver vissen. Na vanochtend een paar uurtjes met mijn momenteel enige lichte vliegenlat (de ander is een 9#) achter de witvis aan gegaan te zijn kwam de heer P. echvogel nog even kijken toverde ik triomfantelijk mijn geliefde 3-delige 5# over tot een heuse 4 delige stok. Zoals jullie begrijpen ontbreekt aan dat 4e deel de sluiting en dat vist wat moeilijk  :( :-\ :-[. Ik weet dat het een vrij gedurfde vraag is maar wie niet waagt wie niet wint. Is er die zaterdag iemand van dit forum daar aanwezig van wie ik die paar uurtjes een complete 5# of 6# kan lenen? Ik heb de nodige jaren vliegvis ervaring. Vliegen tippet en aanverwant kleinmateriaal heb ik allemaal.

Groeten,
Sietze

Rossie69

#1
huren kan daar ook Sietze

7,50 euro dus voor een dagdeel,kan je lekker vissen.

komt bij,sloop je een geleende hengel,dan ben je meer kwijt ;)


sietzedevisser

Ah, Super zeker overheen gelezen. Probleem dus opgelost en topic kan weer opslot.

Gert

Quote from: sietzedevisser on April 09, 2013, 14:53:17
topic kan weer opslot.

Nee mooi niet, nu willen we ook weten of het allemaal gelukt is, dus laat maar open tot minstens 28 april  ;)

Groet,
Gert

Gerrit72




Gert, je hebt gelijk, ben ook wel benieuwd  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sietzedevisser

nou, als ze daar vlieghengels verhuren zal het vast wel goedkomen... Of willen jullie een vangstverslag? Ben zelf ook benieuwd hoor ben er nog nooit geweest

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

sietzedevisser

in dat geval mag het openblijven en zal ik zondag een verslagje typen. Nog iemand tips die er al wel is geweest? Of is er nog iemand anders te vinden die ochtend?

Christof van den Berge

Jah ben benieuwd naar je verslag, wij zijn een paar weken terug geweest!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

sietzedevisser


Christof van den Berge

Tja we hebben toen op de catch and release vijver gevist en Jan troutbuster ving er 2 op een rode buzzer, en ik 2 op de zwarte wooly bugger.
S`middags nog even een half uurtje op de put and take maar niks gezien of gevoeld.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

gijsie20

Bij mij doen de olijf groene streamers het altijd wel daar (marabou of konijnenzonker). Laatste keer dat ik er was, ook gevangen met crunchers (zwart). Ik vis daar trouwens enkel op de catch en release vijver.
Maar goed, ik zou zeggen, de standaard forelvijver vliegen mee en dan moet het wel lukken.

sietzedevisser

Ik ga lekker vanalles uitproberen en een verslagje voor jullie tikken. Ff een heel ander vraagje ik ben een tijdje niet op het forum geweest, wat is dat bookmark ding links op de pagina?

vliegvisgek

ben er 2 keer geweest eerste keer alles op droog gevangen cdc en foamvlieg 2de keer alles op de streamers
rood en geel  ;D ;D ;D zwart olive wilde niet maar ja elek dag is anders ;D ;D

ben

Leuk vissen daar, heb ze daar gevangen met chartreuse booby, zwarte streame, en natuurlijk op droog!!!!!

sietzedevisser

Nou,vanochtend dus voor het eerst naar de ruigenhoek. Erg apart gelegen zo met aan de ene kant uttecht en verder aan de andete kant natuur grasveld en water. Bij aankomst erg hartelijk ontvangen en echt kudos voor de gastvrijheid. Ik kreeg vliegen toegestopt en kreeg de nodige succesvolle tips. De leenhengel betrof de orvis clearwater set in de 9 voets #6 uitvoering en dus van goede kwaliteit heerlijk hengeltje. Bij aankomst oogt het allemaal wat kaal maar ze bestaan natuurlijk nog niet zo lang. Eenmaal aan de waterkant viel me het glasheldere water met de nodige vegetatie en insecten leven. In totaal 8 vissrn op de vlieg 8 forellen weten te strikken die zodadelijk op de bbq belanden. Erg veel aanbeten grhad en.2 vissen verspeeld. Al met al een zeer aangename ervaring en heerlijk uitgewaaid. Het enige wat ik miste was een slachttafel. Maar de volgende keer ga ik naar de fly only vijver. Heb daar een paar hele dikke vissen zien springen. Het paviljoen was leuk aangekleed met bordjes van onder andere kyllburg. Hoe de vissen.smaken laat ik.vanavond weten maqr ik heb me ontzettend vermaakt!!

sietzedevisser

Foutje ik bedoelde de orvis streamline outfit

sietzedevisser

nouja zeg. Neem ik de moeite om een verslag te tikken zoals gevraagd krijg ik niet eens een reactie erop  :o

BV

Sietze,
Het halve forum is dit weekend buiten gaan spelen met dit weer.. ;)
Je hebt je leuk vermaakt, maar was je met 8 vissers die elk 1 forel hadden of had jij 8 forellen?
Beten ze op de droge vlieg..of op streamers?
Werd er ook iets gevangen op de fly-only-vijver?

Gerrit72



Sietse, mooi dat je je vermaakt hebt!
Mooie vangst, klinkt goed.
En je verslag wordt echt wel gewaardeerd ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

Ja Sietze, bedankt voor het verslag. Heb het net pas gelezen - ik "moest" zelf ook vissen ::goodjob::

Christof van den Berge

Mooi verslag hoor Sietze, en zoals BV al aangeeft zijn er veel forumgangers aan het water te vinden!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

ben

Mooi verslag Sietze ::goodjob::

Zeenimf

Sietse , een mooi verslag , en lekker gevangen . ::duim::


Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

sietzedevisser

nee ik had er zelf 8. Was samen met de oom van mijn vriendin (mijn vriendin en haar nichtjes hielden het al snel voor gezien) en hadden de hele vijver voor ons zelf. Ook de fly only vijver was leeg. Wel echt hele grote vissen gespot. Heb vooral gevangen op de nimf, buzzer en 2 op een streamer. overigens ook leuk dat je daar met 2 vliegen mag vissen wat op veel putten niet mag. Vissen smaakte overigens prima al was er een bij die een lichte grondsmaak had maar de rest was niks mis mee.