Verwarring over vices

Started by A.de Vries sr, November 28, 2012, 21:00:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

karelgol

Zo willyzuid ook zegt het is een persoonlijke keuze en let niet teveel op mij. Ik ben iets teveel doorgeslagen naar het zelfdoen.
Met een zelf afgebouwde hengel en een zelf op een zelfgemaakte vice gebonden vliegje met een zelf op een zelfgebouwd apparaat getwijnde leader een visje vangen vind ik het leukste. Een zelfgemaakt gereedschapje maken om zelf slangeogen te kunnen maken is ook al aanwezig en ik wil nog wat proefneminkjes doen om zelf een zijden vliegenlijn te vlechten die dan weer op de zelf gebouwde splicanehengel gebruikt moet gaan worden. Voor splitcanebouw zijn er trouwens heel wat gereedschappen en mallen nodig die je ook weer zelf kunt maken. ::blabla::

Zou het moeilijk zijn om zelf een reel te maken? Of haken? ;)

Karel

HappyFisherman

Ja Karel, heel moeilijk (voor mij iig wel!).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A.de Vries sr

 Vandaag wezen sfeersnuiven en spullen kijken op de hengelsportbeurs. M'n ogen uitgekeken. Inderdaad weinig vliegvisdingen maar toch zeker vijf vliegbinders aan het werk gezien en ook daar behoorlijk wat bruikbare tips en informatie kunnen halen. Samen met alle opmerkingen hier me wel een beeld kunnen vormen om tot een keus te komen. Hartelijk dank nogmaals. En ik kom graag volgend jaar eens naar een vliegbindbavond. Arie

Raymond

De Anvil Atlas heb ik zelf ook, kost tegenwoordig rond de 180/190 euro. Levenslange garantie en tot nu functioneert hij echt perfect...
::wtf::

tukkerrutger

Quote from: karelgol on November 30, 2012, 22:07:47

Zou het moeilijk zijn om zelf een reel te maken? Of haken? ;)

Karel

haken worden tegenwoordig met chemicalien ge scherpt, dus ik denk dat het lastig wordt. en met de hand? lastig..

karelgol

Vroeger konden ze het ook, wij hebben wat meer elektrische gereedschappen, zij hadden meer tijd. Zou toch moeten kunnen?

Karel

Rene V.

Hallo willyzuid,

De Anvil Apex kan roteren,gewoon het schroefje met de hand losdraaien,ik kocht deze nl om deze functie.

Groet Rene V.

Hilco

Binden blijft voor mij een bijzaak , gewoonweg om dat ik vliegen kopen te duur vind.

Duur gereedschap vind ik dan ook niet nodig.

klosjeshouder  van 3,75 kon nog wel maar de zweepafmaker heb ik nagebogen uit een stuk 2kw. elctradraad.
De "vice" is bij mij gewoon een multitool tangetje geklemd in een lijmtang.

moet ik rondom lakken zet ik de vlieg over in een arterieklem van 10 cm .

het werkt , maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Het is maar net wat je er aan uit wil geven ...........


(mijn decoupeerzaag daarentegen koste 520 euro ;-)  )

Koen

ik weet niet hoor, of zelf maken goedkoper is. Denk het eerlijk gezegd niet. kost me altijd bergen geld als ik de hengelsportzaak uit loop  ;D

Hilco

#34
Het gaat er niet om of zelf binden goedkoper is , ik geef enkel aan dat voor mij een (dure) vice kopen niet nodig is, voor die paar vliegen die ik maak.

Met een knipoog naar het low budget topic


En inderdaad is een viswinkel binnen lopen levens gevaarlijk  ::agree::

Hilco

Quote from: speycast on December 29, 2012, 20:19:42
was ook tegen koen     hilco

en binnen lopen hengelsport zaak
is al of je weer terug bent in je kindertijd en snoepwinkel binnen loop

en dure vice is niet nodig   maar ja om nu op de keukentafel een bankschroef te zetten weet niet of ze dat toestaat

oh ok , voor dat we afdwalen van het onderwerp vice ;-)

ik zal straks eens foto maken van mijn lowbudget vice opstelling........

(wellicht leuk voor een apart topic;  is zelf binden wel de moeite? of goedkoper dan kopen)

Raymond

Ik bind niet eens om geld te besparen maar omdat ik heel vaak niet tevreden ben over de gekochte vliegen of dat ik net niet die vliegen kan kopen die ik wil hebben. Dus dan zit er weinig anders op dan zelf te binden. En als je veel bindt, is een kwalitatief goed vice toch wel de investering waard.
::wtf::

Rene V.

Ik heb 10 jaar geleden zo'n imitatie Regal gekocht voor iets van 30 euro's.Werkt eigenlijk nog steeds,ik gebruik deze nu om vliegen te laten drogen na oogjes plakken of zoiets.Kost dus niet de hele wereld.Er komen iedere dag Chinese boten binnen hiero dus er zal best een vice bij zitten voor een zachte prijs.Anders wachten op de boot van sinterklaas[wel zingen dan].

Rene V.

Hilco

#38
niet lachen , gniffelen mag ;









karelgol

Prachtig! Dat zou helemaal mijn ding zijn, kijken wat heb ik? en hoe zou ik het kunnen gebruiken?

Karel

R.S.N Flyfisher

Hahaha Hilco die is vet, hoe slim en toch eenvoudig

Raymond

::wtf::

Rossie69

das begin vliegbinden hoe onze voor vaders het gedaan hebben.
met hout en weet ik het.

Hilco heb hier nog wel een vice liggen.
stuur je mij die tools krijg je van mij een vise ;)

das pas binden wat je doet.

::proost::

peter

Hee Grote helemaal super Man...
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Team

Klasse Hico, ik vind alleen de bobbinholder wat aan de luxe kant.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rossie69

wasknijper.als het klossie blijft hangen.


Hilco

Die klosjeshouders zijn nog geen 3 euro  .........dus die koop ik gewoon.

doosje TMC 3769 was veel duurder  :P