lac de la strange, hompré nabij bastogne

Started by quaden, July 23, 2014, 12:24:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

quaden

Hallo allemaal,

volgende week vrijdag ga ik voor het eerst naar lac de la strange, in hompré nabij Bastogne. heeft iemand ervaring met dit water en zou die mij wat info zou willen verschaffen,

alvast bedankt!!

Raymond

Buzzers en streamers, natte en droge vliegen in alle soorten en maten! Ik heb in het verleden wel eens veel succes gehad met een zwart streamertje met kettingoogjes (lijfje zwarte chenille, zilveren ribbing en staartje van marabou met wat ingebonden glitterspul) Probeer eens bij de waterinlaat (vanuit de kweekvijvers) bij de parkeerplaats, de ervaring leert dat zich in het zuurstofrijke water meestal forellen ophouden. Soms pakken ze ook wel een droge vlieg. Met andere woorden, gewoon proberen en op je gevoel en boerenverstand afgaan...

Er werd in het verleden best veel gevist dus in zo'n geval kan het allemaal best wel moeilijk zijn. Verder moet je er wel rekening mee houden dat het water in deze tijd van het jaar niet bepaald helder is, in het najaar en winter is dat wel het geval.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Het is overigens wel een prachtig reservoir wat fantastisch gelegen is in het dal van het beekje "La Strange" met er omheen bos en heuvels.

Succes!
::wtf::

quaden

zodra ik ben geweest zal ik er iets over vermelden!

ik ga mijn best doen :P

FSCHAMP

Kleine witte streamertjes (body : pearl fritz of UV fritz kopje : gekleurde tungsten en staartje van witte marabou) werken meestal, eveneens als orange streamertjes. Verder werken buzzers en droge vliegen zoals een klinkhamer of CDC vliegen als ze in de oppervlakte vertoeven.  Ik heb meestal goed succes aan de linker zijde achteraan of helemaal achteraan aan de put (diepste punt van het reservoir). Je vindt enkele van mijn patronen op volgende website http://www.franksawyer.be/BindPatronen/Index.php die allemaal werken op La Strange.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

quaden

top top top, gelukkig heb ik al vrij veel van je adviezen in de doos zitten.
dan moet het wel gaan lukken denk ik!!!

Ciniq

Ik zou wel vroeg in de ochtend gaan, of in de avond...
Met deze hitte liggen ze daar ( althans vroeger ) met zijn allen voor de instroom.
Dan heb je meer kans met een goed schepnet  ;D

Tevens..  aan de achterkant is het erg diep.  Pak een zinklijn en een verzwaarde streamer.
Mik het spul erin... laat het helemaal afzinken en strip dan als een debiel binnen.. 
Zo heb ik daar voorheen veel grote vis gevangen op hete dagen.

quaden

we gaan inderdaad vroeg in de ochtend, op de site stond dat in de zomertijd het reservoir open is van 06.00-22.00. misschien toch maar overwegen om een zinklijn mee te nemen

marc

tiny 200 en mudlers of booby's,plezier verzekerd,later op den dag de f fly
grt marc

quaden

hoe zit het met weerhaken, verboden of niet? In het reglement staat er niets over omschreven!?

FSCHAMP

Bij de vorige eigenaars verboden, echter sinds 1 juni zijn er nieuwe eigenaars en weet ik het niet omdat ik sedert dan nog niet geweest ben.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Arjan Maat

Quote from: quaden on July 30, 2014, 17:19:34
hoe zit het met weerhaken, verboden of niet? In het reglement staat er niets over omschreven!?

Wat vind je er zelf van? C & R vissen kan naar mijn idee ALLEEN maar zonder ( of met platgeknepen ) weerhaak, om nou alles gewoon maar mee te nemen . . . . :o

Arjan

Mike

 ::agree::  bij forel is een weerhaak tamelijk overbodig en bij c&r een taboe, lijkt mij..
Ga er ook maar van uit dat het niet is toegestaan.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

quaden

#13
wat ik al vaker vermeld heb op het forum is dat voor mij platknijpen altijd optie nummero een is.
Alleen weet ik uit ervaring dat franstalige mensen niet altijd even leuk uit de hoek kunnen komen. Ik wil niet anderhalf uur van huis zitten en dat ik problemen krijg met een of ander iets.

@arjan maat, en wat ik er zelf van vind :o? dichtknijpen die haak :o

zelf ben ik afgelopen tijd op andere forellenvijvers/reservoirs in België geweest en daar waren C&R vijvers waar het wel toegestaan, vandaar mijn vraag.

FSCHAMP

Quote from: quaden on July 31, 2014, 10:45:29
zelf ben ik afgelopen tijd op andere forellenvijvers/reservoirs in België geweest en daar waren C&R vijvers waar het wel toegestaan, vandaar mijn vraag.

Dan ben ik wel benieuwd welke dat zijn?  Alle reservoirs waar er gevist wordt met de vlieg zijn bij mijn weten altijd zonder weerhaak (weerhaakloos of dicht geknepen haak) tenzij het een put is waar je al wat je vangt moet meenemen en betalen per kg.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

quaden

even snel uit mijn hoofd (het is nog vroeg omdat ik zometeen naar bastogne vertrek:P) In de voerstreek net over de grens in Nederland zit een vijver waar er zowel per KG als C&R wordt gevist.
Pecherie Du berg, deze heeft een aantal vijvers waaronder ook een C&R vijver waar dit was toegestaan.

Quote from: FSCHAMP on July 31, 2014, 19:53:58
Dan ben ik wel benieuwd welke dat zijn?  Alle reservoirs waar er gevist wordt met de vlieg zijn bij mijn weten altijd zonder weerhaak (weerhaakloos of dicht geknepen haak) tenzij het een put is waar je al wat je vangt moet meenemen en betalen per kg.

achja en wat zijn 'alle reservoirs', Ik knijp mijn haken toch wel dicht zoals eerder gezegd en ik zou geen idee hebben waarom deze discussie dan zou moeten worden doorgezet. kinderspel en off topic lijkt mij. Mijn vragen zijn beantwoord en ik ben blij dat de antwoorden die ik heb gekregen. ik zal een dezer dagen nog wel iets vermelden over deze dag. hopelijk breng ik goed nieuws mee naar huis!!

Raymond

Nee hoor, op Pêcherie du Berg op de C&R vijver zijn weerhaken ook verboden...
::wtf::

quaden

#17
toen ik er was hebben we het gevraagd, tenminste mijn vismaten waar ik mee samen was

Raymond

Hoe is het vandaag trouwens gegaan? Wat gevangen in Hompré?
::wtf::

quaden

#19
op het hele reservoir waren we met 5 vissers en het was enorm taai.
in totaal 2 gevangen en een kleintje met 4 man, ik en een andere geblankt en degene met 2 kreeg een tweetal aanbeten binnen 5 minuten op zijn buzzers. de eigenaar, die trouwens perfect engels spreekt, zei dat de vissen heel loom en traag waren door de hitte. het record voor een halve dag vissen lag op 5 forellen afgelopen weken. van streamers tot nymphen en van droog tot buzzers het hielp zowat allemaal niet. wel vlogen een aantal forellen door de lucht en knalden als bakstenen op het water. de eigenaar zei dat we in september beter konden terugkomen en zelfs met een half bevroren reservoir je geweldig met de streamer kan vissen.

ook wist hij ons te vertellen dat ze aan het overwegen zijn om zomers karpervissers te laten komen omdat de forel dan toch niet veel doet. nu kan je op dinsdagen met de bellyboat het water op (max 5 personen), je bent verplicht om van te voren even te reserveren. als er veel hengeldruk is gaan de forellen in het midden zwemmen, ze laten de belly's dan in het midden dobberen waardoor de forel zich weer gaat bewegen over het reservoir (eigenaars theorie)

ik heb wel vis zien zwemmen en wat een bakken van een beesten, het was warm en taai maar in het najaar gaan we zeker terug!!!


quaden

als het goed is gaan we 22 november terug!!  8)

ben


quaden

ja, terug van terug bij la strange, was wat drukker dan vorige keer.
's morgens was er leven genoeg en later werd het wat minder, dat resulteerde in zes losser  :-\  ::wtf::
met name buzzers en de bloodworm deden het naar behoren, naar de rest werd niet gekeken.
op het lange stuk waren ze aan het paaien en die vis keek al helemaal niet om.
mijn vismaten hadden naast hun lossers 2 en 3 drie forellen de man

wel een leuke dag gehad