Yellow forel streamer

Started by Ron, October 10, 2013, 17:27:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron

Yellow zonker forel streamer + een svs
http://flyfishing-ron.blogspot.nl/
zeer eenvoudig te maken in verschillende kleuren


Troutbuster

Hij is weer  mooi Ron!! ::goodjob::

Maar......

Waarom deze aparte manier van binden?? (wel een gave manier overigens!)

Ik bind "mijn" zonkers altijd "Matuka" style

Ik mis bij jou een ribbing die de zonker op zijn plek houd!?

Maar hoe dan ook, een gave forel zonker!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Ron

Quote from: Troutbuster on October 10, 2013, 18:23:44
Hij is weer  mooi Ron!! ::goodjob::

Maar......

Waarom deze aparte manier van binden?? (wel een gave manier overigens!)

Ik bind "mijn" zonkers altijd "Matuka" style

Ik mis bij jou een ribbing die de zonker op zijn plek houd!?

Maar hoe dan ook, een gave forel zonker!!

Gr

Jan

Jan ik heb altijd ruzie met dat ribbing door de zonker heen , ik krijg die verdeling niet zo mooi  >:(

Jan_Smeijers

Quote from: Ron on October 10, 2013, 19:10:52
Jan ik heb altijd ruzie met dat ribbing door de zonker heen , ik krijg die verdeling niet zo mooi  >:(

Voor jou een eitje Ron
Gr. Jan


BV

En als ik een dwaas punt mag maken: 
Zonker NIET aan de haakbocht niet inbinden en de strip iets korter, netzoals mijn cormorant-streamers: mooie zinkactie van de haak en zwaafactie van de strip.
Als de forel zoals afgelopen weekend heel voorzichtig in de staart van de vlieg bijt is ie bij mij altijd gehaakt!

gijsie20

Zoals Ron deze gebonden heeft doe ik ook vaak (als ik het goed zie).
Klein stukje achter op inbinden, omklappen en dan voorover bij de kop inbinden. Soms slaan enkel wat haren om de haak met binnenvissen, dan de onderste haren even wegplukken.

Groet

wouter veuger

leuk streamertje ron,ga ik ook eens maken ::goodjob::

MarcelN

Simpel en doeltreffend Ron ::duim::
Enne Wouter, die P. Linzell kan niet vliegvissen, pest hem er niet mee ;)

wouter veuger

hahaha,jij struint ook overal rond he marcel ::agree::

wel een gave blog heeftie,ik mag zelf ook graag met een licht spinstokje klooien,je kan helaas niet overal met de vliegenlat uit de voeten.

MarcelN

hehe ja pas op, ik volg je overal ;D
Die Peter kan leuk vertellen, maar hij wordt zeer waarschijnlijk gesponsord door cjw, dus enige 'kleuring' is er wel....
Ik 'spin' met 0,125mm 800gr nylon met 2gr.FP stokkie, hengel en trekkracht van de lijn wordt vaak uit balans getrokken, ik kan elke snoek aan, mits schoon water en tot in het kurk krom.
Maar ik ben al bezig met deze simpele streamer, die gaat mooi mee op voorn jacht en als die krengen mijn visjes blijven afpakken.... pak ik een #6 uit de auto 8)
P.S ik mis Wim E. al even hier, hij laat zich toch niet kennen he door die discussie laatst :'( beetje dikke bult :-X

Ron

#10
Marceln ga ij met die streamer op voorn vissen of op de ?  ;)

Marceln hier is er nog 1

MarcelN

Mooi mooi, svs weer op je site?
Nee als ik op de voorn vis, dan worden ze steeds aangevallen door snoeken die arme beestjes, dus.....even switchen dan, maar heb het niet zo op die tandjes....zo'n gedoe allemaal.
Laatst met Perry even geweest, zo doe je dat die kieuwgreep....aaauwww, Oh ja juist Perr bedankt, laat mij maar klooien dan.
Neu..ik volg die visserij wel eens elders op het net, hele gereedschapkisten mee, haken knippen...(de punt blijft dus zitten met weerhaak) da's niks voor mij.
Laat mij maar met een enkel barbless haakie klooien, dan schieten ze der maar af, ook mooi gezicht en geen vieze handen ;D

Ron

Quote from: Marcel on October 11, 2013, 16:26:29
Mooi mooi, svs weer op je site?
Nee als ik op de voorn vis, dan worden ze steeds aangevallen door snoeken die arme beestjes, dus.....even switchen dan, maar heb het niet zo op die tandjes....zo'n gedoe allemaal.
Laatst met Perry even geweest, zo doe je dat die kieuwgreep....aaauwww, Oh ja juist Perr bedankt, laat mij maar klooien dan.
Neu..ik volg die visserij wel eens elders op het net, hele gereedschapkisten mee, haken knippen...(de punt blijft dus zitten met weerhaak) da's niks voor mij.
Laat mij maar met een enkel barbless haakie klooien, dan schieten ze der maar af, ook mooi gezicht en geen vieze handen ;D

Marcel als je last heb van de snoek gebruik dan deze  ;D


wouter veuger

je hebt het er maak druk mee ron ,wel erg mooi hoor,zeker dat "voorntje" :o heel gaaf.

@marcel: niks mis met cjw toch,mooie hengels,wellicht ga ik eerdaags een nieuw spinstokkie anschaffen,ik vis overigens ook alleen maar met enkele haken hoor ;)
wim idd al een tijdje niet gesignaleerd,weet niet of dat door die discussie komt hoor.


Gerrit72



Ron, weer een mooie SVS, doeltreffend om snel een leuk streamertje te maken.
Die streamers van Henk, die eronder staan zijn ook mooi!
Weer lekker bezig op je blog!
The only difference between men and boys is the price of their toys.