Is de obere Möhne de moeite waard om te gaan vissen?

Started by Rondevisser43, February 18, 2018, 19:32:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rondevisser43

Goedenavond,

sinds langere tijd ga ik met een collega en dit jaar voor het eerst met mijn oudste zoon een paar dagen vliegvissen in Duitsland. Na meerdere keren op de Kyll (verschillende trajecten) en de Wenne te hebben gevist, was ons oog dit jaar op de Obere Möhne gevallen.
Toen ik echter ging zoeken op Google naar informatie over deze rivier, viel mij op dat er maar heel weinig recente info over te vinden is, d.w.z. alles wat ik tegenkwam was van 2014 of ouder.

Heeft iemand van de gebruikers van dit forum recente ervaringen voor wat betreft de Obere Möhne? en met recent bedoel ik dan 2016 of 2017?

Is het de moeite waard om er naar toe te rijden en een dag of drie te vissen, of kunnen we beter naar een andere rivier uitkijken?

Had ook al een mail gestuurd naar Herr Wagner (over de Aar) maar wacht al twee weken op antwoord..... :-(

Als de Obere Möhne niets is, heeft er dan nog iemand leuke suggesties voor een Duitse rivier? We gaan rond Pinksteren en we zijn echt niet op zoek naar een rivier waar de forel bij bij wijze van spreken in het net springt... Met andere woorden; het mag best een lastige rivier zijn, des te groter is de beloning als je een mooie vis weet te verschalken!

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties,

Ronald



Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jan114

Volgens mij zijn er geen dagvergunnings meer te verkrijgen van de obere mohne.
Misschien is de diemel in sauerland wel een rivier voor jullie.

Rondevisser43

Bedankt voor de tips Beertje en Jan114.

Van Fischzucht Wagner (de Aar) krijg ik geen antwoord op mijn mail, schijnbaar hebben ze ook recent ontzettend problemen gehad met aalscholvers daar...

Wordt waarschijnlijk toch maar weer de Wenne of de Kyll (is tenslotte geen straf om daar te vissen :-) !)....

Ronald

sjo

Laatste keer was de Obere Möhne zeer teleurstellend. Hoog en bruin water . Met de streamer een forse vis gevangen in drie dagen. Deze was in een zeer slechte conditie en ik vraag me af of hij het overleeft heeft. Geen aanrader dus. Voor ons een definitief afscheid. Volgende keer maar weer naar Birresborn.
Let the fly be with you....

Rondevisser43

Hallo Sjo, inmiddels toch maar weer 3 dagen geboekt op de Wenne. Als we daar zijn gaan we echter zeker ook de Lenne eens bekijken (tip van ander forum lid), misschien is dat iets voor het najaar of voor volgend jaar...

Ronald

sjo

Let the fly be with you....

Rondevisser43

Hoi Sjo,

We gaan pas met Pinksteren, zal daarna laten weten wat en hoe we gevangen hebben!

Ik ga in ieder geval weer proberen grote vlagzalmen te bemachtigen, heb de laatste keer (2016) erg mooie exemplaren gevangen op de Wenne...

Groeten,

Ronald

Satch

Beste Ronald,
de laatste bedrijvigheid op dit topic is al een goed jaartje geleden maar ben wel benieuwd of de voorgenomen trip uiteindelijk iets is geworden. Zat een paar weken terug ook te kijken naar de Mohne, maar ga nu eerst eens een dagje kijken op de Lenne bij Altena.
Was ook al eens op de Diemel geweest bij Marsberg en Warburg. Dat is wel een paar jaartjes terug. Kon ik toen leuk vangen (forel/vlagzalm).

Hoor graag van je!

Quote from: Rondevisser43 on April 03, 2018, 19:47:47
Hoi Sjo,

We gaan pas met Pinksteren, zal daarna laten weten wat en hoe we gevangen hebben!

Ik ga in ieder geval weer proberen grote vlagzalmen te bemachtigen, heb de laatste keer (2016) erg mooie exemplaren gevangen op de Wenne...

Groeten,

Ronald

gijsie20

Ha neef,
Denk niet dat je nog een reactie krijgt van ronald, die is hier al 1,5 jaar niet meer actief geweest zo te zien  :D
Volgens mij is de obere Mohne ook niks meer sinds die eigenaar er daar mee is gestopt ivm aalscholvers etc.