Dessoubre

Started by Arie de Vries, December 26, 2014, 12:22:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie de Vries

Weet iemand of het vissen op de rivier de Dessoubre (Jura)komend seizoen (2015) verboden is?
Ik kwam op een campingsite een mededeling tegen maar kan niet nagaan wanneer die geplaatst is. Ook lukt het me niet (onvoldoende kennis van de Franse taal) om op de site van de APPMA duidelijkheid te krijgen. Wel is er kennelijk het nodige te doen rond pesticiden, maar ik dacht dat dat al van een paar jaar terug was.
Groet, Arie

BV

Ik weet er niets van , maar als je de link mailt wil ik het wel lezen.

gijsie20

#2
Ik weet niet of het verboden is te vissen..maar als ik de beelden van een januari en later in 2014 zie lijkt het me niet echt gezellig:

http://france3-regions.blog.francetvinfo.fr/vallee-de-la-loue/2014/01/16/lurgence-et-la-prudence-reactions-aux-mortalites-dans-le-dessoubre.html

Wat ik zo lees is inderdaad landbouwgif de grote boosdoener..niet enkel op deze rivier maar ook op de zijrivieren zoals de Loue.

Arie de Vries

@BV
http://www.tourisme-saint-hippolyte-doubs.fr/tourisme/peche-en-riviere.htm

Of zoeken op camping Grand Champs in Saint Hippolyte en dan naar tabblad Loisirs. Hoop dat je hier iets mee kunt BV

@ Gijsie20, inderdaad, maar afgelopen zomer kon je in de Loue nog gewoon vissen al begrijp ik nu waarom ik er niks gevangen  heb
Groet, Arie

BV

Arie; het vissen is verboden tot nader order.
De verdere link kan ik nu niet openen.

Ik lees wel eens van Leon Janssen dat het vangen van franse Forel zeeeeeeer zeeeeer moeilijk is.

gijsie20

#5
Dat lees ik ook in het eerste zinnetje op de site met google translate   :)
De aapppma site werkt idd niet.

Aan de foto's/video's te zien zwommen er toch wel mooi grote forellen!

Arie de Vries

@BV, klopt, ik ken de verhalen van Leon Jansen ook. Maar als Frankrijk Het vakantieland voor je wederhelft is, dan moet je er het beste maar van maken. En moeilijk is niet onmogelijk. In andere Franse riviertjes heb ik ook al forel gevangen.
Verhaal is helder, tot nader order niet vissen.
In elk geval bedankt voor jullie antwoorden.
Groet, Arie