waar zijn goede patrijsveertjes te krijgen?

Started by sarca2, April 14, 2019, 17:34:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sarca2

ik heb patrijsveertjes besteld maar de veertjes hebben war weinig bovenkant die te gebruikenis, al heel snel begint het donsgedeelte, zeg maar na 1 cm. waar/hoe komen jullie aan mooie patrijsveertjes?
::new::

Scaramouche

ik heb er ooit wat bij Peeters gekocht, zal ze eens opzoeken en fotootje maken, als het is wat je zoekt stuur ik er wel wat van op als je wilt, ik gebruik ze maar heel weinig.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MartinT

Denk ook eens aan een mooie grijze Brahma hen cape. Lijkt erg op Patrijs maar de veren zijn veel langer.
Rond de € 24,- heb je al een mooie Whiting.

jan114

Dat heb je vaker met bestellen. Probeer volgende keer in een winkel te kopen dan kun je de kwaliteit zelf uitzoeken.

sarca2

dat is inderdaad wat ik heb geleerd maar ja voor een zakje veerstjes een eind rijden, affijn.

Frank ik heb je een pm gestuurd, is misschien voor anderen ook handig om hier te laten weten welke wel goed zijn.
en martin bedoel je dieze? https://www.qflyshop.com/whiting-brahma-hen-cape-nl.html
::new::

JB

Quote from: sarca2 on April 14, 2019, 17:34:17
ik heb patrijsveertjes besteld maar de veertjes hebben war weinig bovenkant die te gebruiken is

Als ik dit zo lees heb je een zakje veertjes gekocht, ja vaak is dat de kat in de zak kopen.
Mijn voorkeur zou dan gaan naar een complete partridgeskin.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MartinT

Deze: Whiting Brahma Hen SH/C in Mottled Gray.


Chaisedieu

Hele partridge skin kopen. Van klein tot groot, bruin tot grijs. Ik heb er geen spijt van gehad.


Beertje

#10
Ik heb ze een paar jaar geleden gekocht bij:"Cookshill". niet duur en goede kwaliteit.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Twee jaar geleden volledig skin van mijn vriend in Kroatië gekregen.
Dit jaar een volledige skin van een Bonte Kraai gekregen om Blue duns te maken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Dick