VISSEN IS NIET MEER TOEGESTAAN OP DE ALBAPLAS

Started by Beertje, May 16, 2013, 12:36:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

VISSEN IS NIET MEER TOEGESTAAN OP DE ALBAPLAS
In verband met de overlast die veroorzaakt werd door "sportvissers".De eigenaar was het ZAT!!

Dit las ik op de site van "sportvisserij Nederland" Het is toch telkens weer onvoorstelbaar hoe "sportvissers?" het voor zich zelf en anderen kunnen bederven.Ik weet dat dit niet voor allen geldt,Maar een paar kunnen het verpesten voor de rest.We hebben dit bij ons in de buurt ook al mee gemaakt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rene V.

Steeds meer plekken worden afgesloten in het Europoort gebied vanwege achtergelaten klerezooi door "sportvissers".Lekker bezig dus >:(

Rene V.

weerwolf

#2
Hier in de buurt ook een plas die de boer uit de vergunning wil hebben vanwege de rekeningen van de veearts doordat de dieren plastic vreten.......al die k.t karperboeren die zoveel zooi achterlaten. In het weekend is het net een camping
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

chris33

Niet alleen karperboeren denk ik. Gewoon over het algemeen de statischer visser.
Erg jammer! Laatst in de polder was het ook al een kolerezooi!

wouter veuger

de algehele mentaliteit van de mens gaat gewoon hardhollend achteruit.

het is tegenwoordig voor veel mensen de normaalste zaak van de wereld om je teringzooi zomaar weg te flikkeren.

een aantal jaren terug was ik in australie,daar staat een boete van enkele duizenden dollars op het wegdonderen van afval op plaatsen die daar niet voor bedoeld zijn,en das niet alleen om bang te maken,je krijgt hem ook...

helaas is nederland een beetje te braaf om eens een keer de maatregelen te nemen die nodig zijn (niet allen op dit vlak overigens)

jur606

vond het in Denemarken opvallend schoon overal?
(nederland is t.o.v Denemarken gewoon een puinhoop)

Rene V.

Als in NL iemand een boete krijgt voor troep op straat gooien wordt er een aktie onketend om het slachtoffer te ontzien.Verder komen er kamervragen omdat een ambtenaar het gore lef heeft om op te treden.Triest.

Rene V.

Marksman

Ik heb een keer iemand ( ongeveer 70 jaar oud) er op aangesproken toen hij een plastic zakje in de bosjes gooide.
Kreeg ik een grote bek waar ik me mee bemoeide. Toen ik daarop tegen hem zei dat hij van z'n tuin maar een klerezooi moest maken ontplofte hij zowat. Helaas ging toen het licht op groen en moest ik doorrijden, een hevig verontwaardige man achterlatend. Een hoge boete zou terecht zijn.

Bone F

Een oplossing zou kunnen zijn om dan maar de troep van anderen op te ruimen. Als ergens afval ligt is de verleiding bij sommige lieden groot om dan hun afval er maar bij te gooien. Dat is hetzelfde gedrag als wanneer ergens iets los zit of iets op gekliederd is is dit een uitnodiging om dat gedrag te volgen.
Misschien is dit ook wel het resultaat van onze verzorgingsstaat.... een ander die daar voor betaald wordt ruimt het wel op. Er zal altijd wel een categorie
mensen blijven die troep maken, te hard rijden, met een borrel op...... en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ik vind wel dat je iemand op gedrag waar je je aan stoort moet aanspreken. Als iemand dan een een grote bek op zet bevestigd die daar alleen maar zijn eigen ongelijk mee.

Rene V.


Plantje

Inderdaad, het goede voorbeeld geven en elkaar er op aanspreken. Da's alles wat je kunt doen!

Gerrit72



De rommel van een ander opruimen, is wat in het noorden ook al meerdere keren georganiseerd is.
Na het seizoen ging de Karperstuderstudiegroep met andere belang hebbenden een opruimdag organiseren om naar de eigenaar toe (in dit geval Staatsbosbeheer) een gebaar te maken (wat gewaardeerd werd/word).

Ook werd er het hele jaar door geflyerd (gedragsregels :-\) en werden kwaadwillenden aangesproken, in de hoop eea wat bij te sturen.

Hierdoor is er een breekbaar draagvlak om vissen op sommige plekken door te laten gaan (ondanks illegale bomenkap tbv stekken, kampvuren, vernielingen en een enorme vuilnisbelt die pas zichtbaar wordt in de herfst na het vallen van de bladeren, etc).

Het is van de gekke...maar keer het tij maar eens.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

weerwolf

Onlangs hadden we hier een feestweek in het dorp. Het is al jaren verplicht om plastic bekers te gebruiken ivm veiligheid. Schijnbaar omdat het plastic is mag je ze ook van je af gooien! rare mentatliteit
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

JurjenF

Ik ben voorheen nogal ehhh direct betrokken bij opsporing en handhaving geweest. Alles staat en valt met toezicht en handhaving maar danm oet het wel gedaan worden. Helaas kan en mag ik dit niet meer uitoefenen maar mijn handen jeuken (te) vaak.  Ook ik erger mij groen en geel aan de 'wegwerp maatschappij'. Ik kan mij nog herinneren (en nog steeds voelen!) hoe het maatje 42 van mijn vader zich in/op mijn zitvlak neerstreek als ik ook maar iets zomaar op straat weggooide. Maar als een ouder dat heden ten dage zijn kind aandoet krijgt-ie gelijk jeugdzorg en erger achter zijn eigen kont aan. Kortom opvoeding is moeilijk maar noodzakelijk......
Pas trouwens tegenwoordig op om op 'grote bekken' te reageren, voor je het weet staat er een videootje op de site van Opsporing Verzocht met het verzoek om de daders op te sporen....
Fishing is cheaper than therapy

Gerrit72



Dat is weer een heel ander (kwalijk) verschijnsel.
Toch zal het mij nooit weerhouden van het aanspreken
van iemand die iets doet wat ik niet vind kunnen.

Het risico neem ik wel op de koop toe, tot nu toe ging het nooit fout.
(Mochten er een keer visfoto's van mij met blauw oog op het forum
staan, dan ben ik waarschijnlijk weer eens te overmoedig geweest :)).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rick

Da's inderdaad de maatschappij waarin wij (proberen te) leven..  Als je iemand ergens op aanspreekt krijg je een grote muil en met een beetje geluk een pak slaag.. ::hulp::
En toch blijf ik er iets van zeggen..  Gelukkig heb ik nog een veeel grotere muil als het moet..  Dan kan je soms toch iemand motiveren om de juiste keuze te maken..

Voorheen deed ik ook veel statisch karperen, maar je wil van ellende niet over één kam geschoren worden met de "karpervissers"van nu...
Die zorgen toch voor de meeste overlast en vervuiling..
Wij bevisten ooit een prachtige stek op een eiland in de Westeinder plas.  Riet en begroeiing werden bij aankomst voorzichtig bij elkaar gebonden en na afloop weer in perfecte staat achter gelaten.. Een heel seizoen en nog steeds onherkenbaar..
Toen ik er laatst weer eens kwam lag het open en bloot, overal teringzooi en stront... Echt onvoorstelbaar... ::wtf::

Beertje

#16
De verhuftering is alom.Van morgen dacht ik bij de plaatselijke kippenboer een doosje echte vrije uitloop eieren te kopen.
Is de kast aan de weg waar ze altijd samen met een geld kistje in staan, weggehaald.Wel was er een brief opgehangen door de boer,Met de mededeling:Dat hij stopte met aan de weg aan particulieren te verkopen.De eieren werden vaak zonder te betalen meegenomen  ::wtf::
dooje eieren kost €2,-, en nu was het geldkistje op klaar lichten dag open gebroken en geld weg.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Echt schandalig dat soort dingen! Begrijpen mensen dan niet hoe ze met dergelijke acties onze maatschappij alleen maar oppervlakkiger en individualistischer maken?!?

Rene V.

Deze topic gaat natuurlijk alle kanten op.Alle onvrede komt vaak samen bij vervelende dingen zoals bij de naam van dit topic.Doet mij wel eens denken aan de meester van de 6e klas lagere school "kinderen,binnenkort heeft ons land 12 miljoen inwoners,denk eens aan Canada,Australie of Zuid-Afrika".Zit wel iets in.Zeker na de volgende les over het overbevolkte kippenhok waar de kippen elkaar kaal pikte.

Rene V.

catchem

Bij mij in de buurt is het meer het probleem dat je op veel plaatsen mag vissen (volgens de vispas), maar is het water niet bereikbaar. Ook wordt langzamerhand elke groenstrook om het dorp in beheer van Brabants Landschap gegeven. Die plaatsen vervolgens bordjes dat je niet van de paden af mag en dat je na zonsondergang (is twee uur voordat het donker is) er niet meer komen. Hier wordt op gecontroleerd, en verpest het (vlieg)visplezier behoorlijk. Het allervervelendste is dat ze vissers aanspreken, maar als in de zomer een groep jongeren een kampvuur hebben op een strandje van de rivier durven ze niet uit hun auto te komen. Ook lijkt het of de BOA's er een hobby van hebben gemaakt om in het donker aan offroad rijden te gaan doen.  >:(