Weekje er tussenuit.

Started by Jan Damman, September 21, 2015, 16:56:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

Zoals ieder jaar krijg ik wel een moment dat ik er even tussenuit ga met de camper, ditmaal is het Bayern en Hessen geworden.
Voor Bayern had ik vergunningen geregeld voor de Mud, Bilbach en Saubach en in Hessen voor de Sinn en de schmalen sinn.

Zondag om 10.00 uur uit Weurt vertrokken voor een triple van 435 km.
Met een zonnetje begonnen, bij Koln begon het te regenen en bij Frakfurt kwam er een bak water uit de lucht vallen maar hoe dichter ik bij Amorbach kwam hoe droger het werd en tegen de tijd dat ik op m'n plaatsje stond op de camping was het zo goed als droog.

Op weg naar de camping ben ik eerst even langs het water gereden wat ik de volgende dag zou gaan bevissen en kijken of er ook een parkeerplek is voor de camper.

De waterstand was NMW en helder met volop begroeiing over de rivier van 3 tot 5 meter breed, ik zal eerst stroomafwaarts lopen tot aan de strecke grens en dan stroomopwaarts vissen.

Nu loopt er langs de camping ook een riviertje de Amorbach van 2 tot 4 meter breed en had daar geen vergunning voor maar het zag er wel heel visserig uit en het bloed stroomd waar het niet gaan kan dus hengel opgetuigd en dan maar even illegaal aan de gang er was verder toch niemand op de camping.

Ben een 1 1/2 uur bezig geweest en had een 7 st forellen waarvan twee 30+ , als dit een indicatie is voor morgen dat beloofd wat maar het kan dan ook eigenlijk alleen maar tegenvallen, we zullen het beleven.

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Lekker er tussenuit! Ik ga komend weekend naar Roger denk ik.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans-oet-remunj

hmm   >:(

nu ken ik de situatie ter plekke niet echt, en is het wellicht niet wat het lijkt

Maar het klinkt alsof eea de normaalste zaak van de wereld is   ::wtf::

"wa kost da" tegenwoordig, zo als ongenode gast zonder papieren ?

1000 euronen ?  of alles inleveren en een paar dagen brommen ?  8)

Jan Damman

Quote from: Hans-oet-remunj on September 21, 2015, 20:32:54
hmm   >:(

nu ken ik de situatie ter plekke niet echt, en is het wellicht niet wat het lijkt

Maar het klinkt alsof eea de normaalste zaak van de wereld is   ::wtf::

"wa kost da" tegenwoordig, zo als ongenode gast zonder papieren ?

1000 euronen ?  of alles inleveren en een paar dagen brommen ?  8)

Nee het is niet de normaalste zaak van de wereld dat ik zonder vergunning vis, het gaat hier over 1 1/2 uur op de camping.
Ik had voor de rest van de week voor € 120,- vergunningen, geef in een heel seizoen +- € 700,- aan vergunningen uit en rij daarbij in een heel jaar +- 10000 km alleen voor  vistripjes. ::scheet::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger

Veel plezier Jan... Lekker genieten daar...  :)


Sieger

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Plezier Jan!!

Komt vast goed daar!! ;)

Geniet en vang 8) 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hans-oet-remunj

tja...en de visrecht hebbende die dat water moet beheren die mag het dus bekijken.....

lijkt een beetje op een zak chips gaan opeten in de supermarkt zonder te betalen, "omdat je er elke week  al zoveel aan boodschappen braaf hebt betaalt."   Geen probleem, mits  de chef van de supermarkt dat goed vindt...

we zijn er te GAST
Niet vergeten svp. 

Arno

jij rijd zeker ook nooit te hard :-[ :-[ :-[ :-[ ::wtf:: ::wtf::

jur606

Jan er zijn er altijd die iemand op de kast proberen te jagen gewoon niet eens op reageren.
(Hans-oet-remunj, laat hem gewoon zelf zijn risico's inschatten, als het vekreerd gaat moet hij ook de e.v.t .straf oof niet dragen)

Jan, lekker dat je er even uitbent en 7 mooie vissen in 1.5 uur daar zou ik zoizo voor tekenen.
S6 de komende week, en hopelijk zijn de weergoden en de visgoden je goed gezind


goswit

Dus , Jan heeft de mouwen opgestroopt en de rivier afgetrokken. sja das niet netjes . :o
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

jur606

C&R is geen stropen :)
moet toch eens wat aan je taal doen dan hans-oet ;)

Hans-oet-remunj

ok
poging tot stropen ?

ff serieus

ik help mee aan visstand beheer. Dit sort zaken goedkeuren kan natuurlijk niet heren ...

Marco B

#15
Hmm, heb even voor mezelf goed moeten nadenken wat ik er van vind. Ik bemerkte dat ik geneigd ben om wat milder te oordelen, stomweg omdat ik Jan een klein beetje ken en het een aardige kerel is die absoluut geen kwaad in de zin heeft maar eigenlijk ben ik het wel met Hans eens. En laten we wel wezen, als het een Pool was geweest dan was neerschieten en vervolgens vierendelen voor een aantal van onze altijd zeer genuanceerde medevissers nog te goed geweest.
Iedereen moet voor zichzelf maar weten wat hij of zij goed vindt en eventuele consequenties zonder zeuren accepteren, maar misschien is het handiger om dit soort dingen hier niet meer te vermelden. Scheelt een hoop gekrakeel. Enne... hopelijk wel lekker gevist Jan, ouwe stroper  ;), hoop dat je veel plezier hebt daar!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

jo flyfishing

Je (terechte) punt was na je eerste post wel duidelijk.
Nu begint het op iets anders te lijken.

Quote from: Hans-oet-remunj on September 22, 2015, 14:57:12
ok
poging tot stropen ?

ff serieus

ik help mee aan visstand beheer. Dit sort zaken goedkeuren kan natuurlijk niet heren ...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

goswit

Jan kennende doet hij geen vlieg kwaad , daarom vist hij ook met neppers. :D

Maar je hebt wel gelijk een vergunning kopen is wel zo netjes.. Ik denk dat we dat allemaal wel eens doen of gedaan hebben zonder vergunning vissen.  B.V. als je op de camping aankomt en spullen klaar hebt  hengeltje klaarmaken en even voor de caravan/tent even hengeltje voor 5 minuten uitproberen  :-[.  Hartstikke fout ,maarja hardrijden en achter de kerk plassen mag ook niet , toch.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Troutbuster

Heren en vliegvissende "fastoensrakkers"  ;D

[/
Wie zonder zonde gaat, werpe de eerste steen,
saillant detail was dat niemand wierp!!!
i]

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Hans, als ik het zo lees dan heb jij in je leven nog nooit iets gedaan wat niet mocht maar je kan me veel vertellen daar geloof ik geen barst van, daar hebben ze bij ons een naam voor.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

gijsie20

Jan,

Heel veel plezier gewenst! En laat de mooie platen maar komen hoor!

Marksman

Dat is leuk vissen daar bij Amorbach, heb ik goed gevangen. Have fun en goede vangst.

Jan Damman

Ik was van plan om een dagelijks verslag te maken van deze visweek maar de lol is er nu wel af!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Hans-oet-remunj

Tja...

blijkbaar is het tegenwoordig normaal dat je ergens een paar uur proletarisch vist,
en dat je dat vervolgens op een forum plaats,  waar velen dat gaan lezen en eea wellicht zelf ook als normaal gaan beschouwen

ik merk dat nogal wat vliegvissers op dit forum eea inmiddels normaal vinden. Als je er een opmerking over maakt kom je in elk geval in de verdomhoek te staan

dat vliegvissers mensen zijn snap ik ook wel.  Maar probeer dan in elk geval op een forum de facade nog een beetje hoog te houden, ga niets bewust of onbewust propageren... zeker als het een 'eenmalig' incident was 

want als hier zwartvissen openlijk als normaal wordt betiteld,  waar eindigt het dan.

streameren in gesloten seizoen ?  => "Een gesloten seizoen telt hier niet..., wat maakt die ene vis uit"
vissen in een beschermde zone in een migratie route ? =>  "Die herintroductie van Zalm en zeeforel dat wordt toch niks.."
vissen op plekken waar lokaal geen looprecht is gegeven?  => " de eigenaar zal zich vast niet  ergeren waardoor de locale visclub daar alle andere looprechten verliest "
illegaal Vissen in natuurgebieden, "samenwerkingen tussen visserijbeheer (vbc) en natuurbeheer organisaties zullen er vast niet door gefrustreerd raken"
nederlanders die in het buitenland regels met voeten treden, keer op keer...  "we zullen er echt geen slechte naam door krijgen"

Die regels zijn er niet voor niets...
en nogmaals, in het buitenland ben je te  gast ...


marc

Op een niet nader genoemde camping waren ze zonder vergunning aan het vissen,verltrokken heel vroeg in de morgen ook nog eens zonder hun standplaats te betalen.dit alles zal zeker niet bijdragen aan een goede naam.
Gelukkig hebben niet alle noorderburen deze instelling,er zijn er best bij die het heel goed menen.
Jan ken ik al een tijdje,zit geen kwaad in echt niet.Was alleen niet echt slim om deze actie op forum te plaatsen.
Iedereen doet wel eens wat verkeerd,niemand is heiliger dan de paus Hans,je moet de brave ziel niet op die manier gaan afschieten.Heb jij NOOIT wat buiten de lijntjes gekleurd ?????? Zou me verbazen.
Dat het niet kan en mag volledig mee eens ,er gebeuren veel ergere dingen ,zoals vissen met de pier op no kyll fly only.nemen ze nog de vissen mee ook .meer kontrole en deftig optreden kan hier aan verhelpen.
Grt marc